• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3813 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱ خرداد

دعواي دو عضو كشتي‌گير شوراي چهارم در صحن

ديروز نخستين جلسه شوراي شهر پايتخت بعد از برگزاري انتخابات رياست‌جمهوري و شوراي شهر با حاشيه‌هايي همراه بود كه مهم‌ترين آن درگيري و دعواي دو عضو ورزشكار و كشتي‌گير شورا بود؛ يعني عليرضا دبير و عباس جديدي كه در يك در‌گيري چند دقيقه‌اي صحن شورا را به تشك كشتي تبديل كردند.
براساس گفته‌هاي شاهدان عيني در اواسط جلسه، عباس جديدي و عليرضا دبير در گوشه‌اي از صحن با يكديگر در حال صحبت بودند كه به ناگاه صداي عباس جديدي در صحن مي‌پيچد كه خطاب به دبير فرياد مي‌زده است: شما‌ها كارتان را درست انجام نداده‌ايد. شماها باعث بدنامي ما شده‌ايد و... در جواب اين فريادها دبير هم خطاب به جديدي با متهم كردن وي گفته است: تو و امثال تو باعث آبروريزي ورزشكاران شده‌ايد... اگر امروز راي نياورده‌ايم تقصير آدم‌هايي مثل توست و... اين درگيري اما در همين حد لفظي باقي نماند و در يك لحظه هر دو ورزشكار به يكباره به يكديگر حمله‌ور شدند و پنجه در پنجه هم انداختند. براساس شنيده‌ها، گويا دبير با وجود ريزنقشي خود موفق شده مشتي زير گونه جديدي بزند بعد از اين جديدي قنداني را به سمت دبير پرتاب كرد كه با جاخالي وي ضربه‌اش ناكام ماند. در اين بين تعدادي از اعضا براي جدا كردن اين دو عضو اصولگراي شوراي چهارم وارد عمل شدند و موفق به پايان دادن به اين درگيري شدند. اين ماجرا گرچه در ظاهر در همان صحن شورا پايان يافت ولي شنيده‌ها حكايت از آن دارد كه گويا جديدي بعد از جلسه شورا از دبير شكايت كرده است. با اين وجود مهدي چمران، رييس شوراي شهر تهران در واكنش به اين حادثه در حالي كه تلاش مي‌كرد تا قضيه را كم‌اهميت جلوه دهد، گفت: اصولا گاهي بين اعضاي شورا درگيري پيش مي‌آيد، البته به آن صورت نبود و كري خواندن ورزشكاران براي همديگر هميشه بوده است!
مسجدجامعي: خود را موظف به حمايت كامل از ليست مي‌دانستم
در ادامه جلسه احمد مسجدجامعي، عضو شوراي شهر تهران و از منتخبان دوره پنجم با تشكر از مردمي كه ساعت‌ها براي مشاركت در انتخابات در صف ايستادند و همچنين هنرمندان، نويسندگان، فرهيختگان و اصحاب فكر و فرهنگ كه مردم را به حضور و مشاركت گسترده در اين فعاليت ملي و مدني دعوت كردند، تاكيد كرد كه بايد ساز و كاري براي همكاري و استفاده از تجربيات شخصيت‌ها و نهادهاي علمي، فرهنگي و هنري و همچنين ساير نامزدهاي انتخابات شوراي شهر پنجم طراحي و اجرايي شود.
احمد مسجدجامعي در صحبتي با بيان اينكه «29 ارديبهشت در ايران به طور عام و در تهران به طور خاص اتفاق بزرگي رخ داد»، گفت: مشاركت چشمگير و كم‌سابقه مردم در انتخاب رييس‌جمهور و اعضاي شوراهاي شهر و روستا و به ويژه شوراي شهر تهران و كلانشهرها، برگ زريني در تاريخ و رفتار مدني ايرانيان بود. وي ادامه داد: برگزاري اين انتخابات سرنوشت ساز در كمال آرامش كاري خرد نبود و من به نوبه خود به عنوان يك شهروند و نماينده مردم پايتخت، از مردمي كه آفرينندگان واقعي اين رويداد بودند صميمانه سپاسگزارم. مردمي كه ساعت‌ها انتظار براي راي دادن را در صف‌هاي طولاني تحمل كردند اما از راي دادن منصرف نشدند. به خصوص از مردمي كه با وجود ايستادن در صف، به دليل كمبود امكانات اجرايي موفق به انداختن راي خود به صندوق نشدند، تشكر ويژه دارم.
عضو شوراي شهر تهران با بيان اينكه همچنين از مقام معظم رهبري به دليل تاكيد چندباره‌شان بر حق‌الناس بودن راي مردم و لزوم صيانت از تك‌تك راي‌ها و به شور و نشاط و سلامت انتخابات صميمانه سپاسگزاري مي‌كنم، تصريح كرد: اصحاب رسانه كه در فعاليتي شبانه‌روزي اطلاع‌رساني كردند و با تلاش خود امكان انتخاب بين راه‌هاي مختلف را فراهم مي‌ساختند و فعالان دلسوز فضاي مجازي كه كاستي‌هاي روش‌هاي سنتي را مرتفع ساختند شايسته تقدير ويژه هستند.
وي با بيان اينكه نمي‌شود از گروه‌هاي شايسته تقدير نام برد و بر نقش برجسته هنرمندان رشته‌هاي گوناگون فرهنگي و هنري تاكيد نكرد، گفت: كساني چون هوشنگ ابتهاج، احمدرضا احمدي، محمد احصايي، محمدعلي كشاورز، علي نصيريان، رخشان بني‌اعتماد، مرضيه برومند، فاطمه معتمدآريا و بسياري از هنرمندان جواني كه با تاثيرگذاري مردم را به تحرك مدني دعوت كردند. به ويژه برخي هنرمندان نام آور كه با شيوه‌هاي مختلف بنده را نيز به طور خاص مورد لطف خود قرار دادند. عضو ليست اميد در انتخابات شوراي شهر پنجم تهران سپس اظهار كرد: نكته‌اي كه پيش‌تر هم گفتم و باز بر آن تاكيد دارم، من در بستن هيچ ليستي نقشي نداشتم. حتي براي حضور خود در آنها هم تلاش نكردم. اما خود را موظف به حمايت از ليستي كه بزرگان بر آن صحه گذاشتند، مي‌دانستم؛ اين نكته‌اي است كه در شكل‌گيري و استحكام سرمايه اجتماعي موثر است.
وي ادامه داد: دوستان من در شوراي فعلي شهر تهران، به اعتقاد من جزو صاحبنظران عرصه شهري هستند كه تجربه آنها گران بهاست و شهر ما براي رشد آنها هزينه كرده است. حيف است از تجربيات آنها استفاده نشود. اميدوارم سازوكاري براي همكاري و استفاده از تجربيات آنها ايجاد شود.
مسجدجامعي با بيان اينكه اين نگاه شامل همه بزرگواران ديگري است كه با تكيه بر دانش‌هاي مختلف و نيت خيرخواهانه نامزد انتخابات پنجمين دوره شوراي شهر تهران شدند و با تن دادن به ساز و كار انتخاب ليست واحد از ادامه رقابت صرف‌نظر كردند خاطرنشان كرد: ما برخلاف انتخابات رياست‌جمهوري كه در مناظره‌ها و تبليغات، رفتارهايي به دور از اخلاق ديديم، اما در انتخابات شوراي شهر تهران هيچ موردي از خروج از دايره اخلاق مشاهده نكرديم.
شهرداري درباره هزينه كرد دو درصد عوارض ايمني سازمان آتش‌نشاني پاسخ دهد
همچنين در جلسه ديروز حافظي، رييس كميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران گفت: شهرداري تهران درباره چگونگي هزينه‌كرد دو درصد عوارض ايمني سازمان آتش نشاني پاسخ كتبي بدهد. رحمت‌الله حافظي با اشاره به سخن معروف حضرت امام(ره) كه «ميزان راي ملت است» تصريح كرد: كشور يك رخداد سياسي – اجتماعي بسيار مهمي را پشت سر گذاشته است و بايد خروجي آن مدنظر باشد. حضور حداكثري مردم همان‌گونه كه انتظار مي‌رفت موجب شد تا برگ زرين ديگري در تاريخ انقلاب رقم بخورد. اين حضور حداكثري، پشتوانه نظام اسلامي است.
وي ضمن تبريك به منتخبين مردم در رياست‌جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا، گفت: انتظار داريم در دوره جديد به دور از هرگونه سياسي‌كاري و سياسي‌بازي به حل مشكل مردم پرداخته شود تا آرامش و رفاه مردم بيشتري براي مردم تامين شود.
بنا بر اعلام سايت شوراي شهر، رييس كميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران همچنين اعلام كرد: از شهرداري مي‌خواهم درباره چگونگي هزينه كرد 2 درصد عوارض ايمني سازمان آتش نشاني پاسخ كتبي بدهد، همچنين اواخر اسفندماه سال گذشته درخواست ارسال گزارشي از نحوه عملكرد صندوق ذخيره كاركنان شهرداري را داشتم كه انتظار مي‌رود هر چه سريع‌تر اين گزارش به شوراي شهر ارسال شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون