• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3813 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱ خرداد

جلوه‌هايي از انتخابات

سيده فاطمه مقيمي

 

حضور در صحنه انتخابات كه تجلي ارادت و اراده در جامعه متعالي است اين بار به طريقي رقم خورد كه در ذهنيت جامعه منتظر نمي‌گنجيد.
يكي از موارد قابل تامل و تفكر در اين روز پرشكوه روزي بود كه هلال احمر چون هميشه حضوردر صحنه خود را پررنگ‌تر نمودار نمود و خاطره‌اي را در ذهنم ثبت كرد كه شايسته است به رسم قدرداني مرور نمايم.
ساعت 14 در محل هلال احمر جمهوري اسلامي شميرانات حضور يافتن بانويي متشخص در موعد حضور يافته و به علت بيماري يكي از اقوام نزديك (خواهر) با ارائه شناسنامه خود و بيمار درخواست كرد تا مجوز راي دادن به جاي خواهر بيمار خود را نيز داشته باشد و با توجه به محدوديت حركت بيمار اين عنايت صورت پذيرد.
مسوول محترم هلال‌احمر جناب فراهاني اعلام كردند كه اين موضوع قابليت اجرايي از بعد قانوني را نداشته و اثر انگشت شخص راي دهنده بايد در حضور نماينده شوراي نگهبان اخذ شود اما با توجه به رسالت سازمان هلال احمر كه مساعدت در شرايط بحران است با اسكان وسيله جابه‌جايي آمبولانس كه در اختيار هلال احمر است به محل بيمار اعزام و با حضور ايشان راي‌گيري در محل هلال احمر صورت خواهد پذيرفت اين امر علاوه بر اجراي موضوع به صورت قانوني و انجام رسالت وظيفه‌اي هلال احمر حقوق راي دهنده را نيز محفوظ مي‌دارد.
چنين صحنه‌هايي جايگاه انسانيت، شرافت و مسووليت را در جامعه متبلور مي‌دارد و اين امر قابل تقدير و قدرداني است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون