• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3813 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱ خرداد

عددنوشت

تعداد برندهاي قاچاق سيگار
رييس مركز برنامه‌ريزي و نظارت بر دخانيات كشور فهرست ۱۸ نشان تجاري سيگارهاي قاچاق را اعلام كرد. علي اصغر رمزي با بيان اينكه در سال گذشته فهرست 20 برند سيگار قاچاق بدون اخذ مجوز براي توليد يا واردات در بازار كه به صورت قاچاق عرضه مي‌شد اعلام شده بود، اظهار كرد: انتشار فهرست سيگارهاي قاچاق موجب آگاهي مردم جهت عدم خريد و مصرف آنها به دليل مضر بودن آنها و تشديد برخورد با اين نام و نشان‌هاي قاچاق توسط دستگاه‌هاي نظارتي مي‌شود. وي گفت: اخيرا در كارگروه تخصصي مربوطه در ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز مقرر شد تا فهرست ياد شده به روز شود و اقلامي كه حجم قاچاق آنها قابل توجه است و فاقد مجوز واردات يا توليد هستند تهيه و به دستگاه‌هاي ذي‌ربط ابلاغ شود. رييس مركز برنامه‌ريزي و نظارت بر دخانيات كشور همچنين به مصرف‌كنندگان سيگار هشدار داد سيگارهاي قاچاق كه بدون كنترل‌هاي آزمايشگاهي وارد بازار مي‌شوند، درصد مواد مضر آنها كنترل نمي‌شود و عمدتا داراي برگ‌هاي توتون با سموم دفع آفات نباتي بالا هستند. وي تصريح كرد: كارخانه‌هاي معتبر مجاز به استفاده از اين برگ‌هاي توتون نيستند و توسط كارخانه‌هاي غيرمجاز در برخي كشورها از جمله برخي كشورهاي همسايه ما خريداري و اقدام به توليد برندهاي جعلي سيگارهاي متفاوت كه برندهاي معروف و گران قيمت را نيز شامل مي‌شود، مي‌كنند.


سود قطع واردات بنزين
طبق آخرين آمار اعلام شده، فاصله بين توليد و مصرف بنزين در ايران حدود ۱۲ ميليون ليتر است كه اين فاصله با واردات بنزين پر مي‌شود؛ وارداتي كه طبق گفته مديرعامل شركت پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران با توجه به راه‌اندازي فاز نخست ستاره خليج فارس تا پايان فصل بهار متوقف شده و باعث جلوگيري خروج ارز از كشور خواهد شد. منصور رياحي، با اشاره به آخرين ميزان توليد و مصرف بنزين در كشور اظهار كرد: در حال حاضر توليد بنزين حدود ۶۷ ميليون ليتر و مصرف بنزين حدود ۷۸ ميليون ليتر است؛ به عبارت ديگر حدود ۱۲ ميليون ليتر فاصله توليد و مصرف بنزين در كشور است. امسال با توجه به سياست‌هاي وزارت نفت و شخص وزير نفت هدف اين است كه با به مدار آمدن فاز اول پالايشگاه ستاره خليج فارس چهار ميليون ليتر نفت گاز و ۱۲ ميليون ليتر بنزين يورور۴ به توليد كشور اضافه و در نتيجه واردات بنزين قطع شود. اين هدف در فصل بهار محقق مي‌شود و كشور شهد شيريني توليد ستاره خليج فارس را مي‌چشد. مديرعامل شركت پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران به اين سوال كه قطع واردات بنزين چقدر براي كشور سود خواهد داشت، پاسخ داد: نرخ بنزين فوب متغير است و قيمت تمام شده براي ما ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰ تومان است و ايران ۱۲ ميليون ليتر بنزين با اين قيمت وارد مي‌كند. بر اساس اين گزارش، با توجه به نرخ عرضه بنزين در ايران، قطع واردات بنزين بين ۶ ميليارد تومان تا ۸ ميليارد و ۴۰۰ ميليون تومان براي كشور سود به همراه دارد.


تعداد تلفن‌هاي ثابت
تعداد شماره تلفن‌هاي ثابت نصب شده در كشور تا پايان مهرماه ۱۳۹۵ به ۳۵ ميليون و ۱۳۹ هزار و ۵۵۴ شماره رسيد. اين در حالي است كه تا پايان مهرماه امسال، اين آمار ۲۸ ميليون و ۹۱۴ هزار و ۶۳۷ شماره را نشان مي‌داد. مجموع شماره تلفن‌هاي ثابت دايري كشور تا پايان مهرماه امسال ۳۰ ميليون و ۴۵۴ هزار و ۳۰۱ شماره بوده كه از اين تعداد ۲۵ ميليون و ۴۱۷ هزارو ۵۶۷ شماره آن دايري شهري است. تعداد شماره تلفن‌هاي دايري روستايي نيز تا پايان مهرماه امسال پنج ميليون و ۳۶ هزار و ۷۳۴ شماره اعلام شده است. براساس گزارش‌هاي رسمي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در دولت تدبير و اميد، ضريب نفوذ تلفن ثابت تا پايان مهرماه امسال 21/38 درصد اعلام شده است. اعلام اين ضريب نفوذ درحالي است كه گزارش قبلي وزارتخانه مذكور با نام «وضعيت شاخص‌هاي ارتباطات و فناوري اطلاعات در ايران»، ميزان ضريب نفوذ تا پايان شهريورماه امسال 42/38 درصد اعلام شده بود. براساس اين گزارش، ۴۸ هزار و ۳۳ روستا تا پايان مهرماه امسال داراي تلفن خانگي و ۵۴ هزار و ۲۸۶ روستا داراي ارتباط هستند. تعداد تلفن‌هاي ثابت همگاني تا پايان مهرماه امسال ۱۲۴ هزار و ۵۷ دستگاه بوده است. گزارش دفتر بررسي‌هاي فني اقتصادي معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي وزارت ارتباطات كه خردادماه امسال منتشر شد تعداد تلفن‌هاي ثابت دايري در كشور تا پايان سال ۱۳۹۴ راحدود ۳۰ ميليون و ۲۶۲ هزار و ۱۵۷ شماره اعلام كرده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون