• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3831 -
  • ۱۳۹۶ جمعه ۲۶ خرداد

بازار طلا و سكه در انتظار تغييرات قيمتي

رييس اتحاديه طلا و جواهر تهران گفت: بعد از جلسه امروز بعدازظهر فدرال رزرو امريكا، بازار طلا و ارز دچار نوسان احتمالي خواهد شد و اين موضوع هم از فردا در بازارهاي داخلي نمود پيدا مي‌كند.
محمد كشتي آراي در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاين درخصوص آخرين وضعيت بازار طلا و سكه گفت: بازار به‌طور محسوس در اين هفته تغييري را شاهد نبود. در اين مدت نرخ ارز نوسان خاصي نداشت و قيمت طلاي جهاني هم بعد از اندكي نوسان به محدوده 1270 دلار رسيد.
وي افزود: به نظر مي‌رسد بعد از جلسه ديروز عصر - سه‌شنبه- فدرال رزرو امريكا در خصوص نرخ بهره، كه در دولت دونالد ترامپ نخستين جلسه است، بازارهاي طلا و ارز دچار نوسان بشود. اين نوسان‌هاي به‌طور عمده بيشترين تاثير را بر بازارهاي جهاني در روزهاي آينده خواهد داشت و در بازار داخلي هم از فردا نمود آن مشخص خواهد شد.
رييس اتحاديه طلا و جواهر با بيان اينكه با افزايش تقاضا در روزهاي آينده روند كاهشي تقاضاي سكه به اتمام مي‌رسد، اظهار داشت: به دليل آغاز ماه رمضان و كاهش تقاضا در بازارها، مدتي بود كه انواع مسكوكات با كاهش تقاضا مواجه شده بود. اما پيش‌بيني مي‌شود اين روند طي روزهاي آينده و به خصوص از روز شنبه تغيير كند و با نزديك شدن به تابستان و ماه‌هاي پر رونق در تقويم هجري قمري بازار فروش سكه از ركود تقاضا خارج شود.
وي افزود: شروع فصل تابستان به‌طور معني‌دار در بازار طلا و سكه تاثير خاصي ندارد. اما به‌طور معمول با اتمام فصل مدارس و شروع ازدواج‌ها همه اصناف انتظار دارند فصل تابستان رونق بيشتري داشته باشند و بازار طلا و سكه هم پيرو همين قاعده در انتظار فصل تابستان است. در همين رابطه روز گذشته هر سكه تمام بهار آزادي يك ميليون و 200 هزار و 100 تومان معامله شد. سكه طرح قديم يك ميليون و 174 هزار تومان به دست مشتريان رسيد و نيم سكه و ربع سكه به ترتيب 633 هزار تومان و 364 هزار تومان در ميان خريداران و فروشندگان دست به دست شدند. هر سكه يك گرمي نيز 247 هزار تومان در بازار عرضه شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون