• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3840 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۷ تير

غيرورزشي‌ها را به خاطر پول روي كار نياوريم

ورزش را سياسي نكنيم

امير توكليان مربي خراساني تيم ملي كشتي

در خصوص حضور نماينده خراسان در مسابقات سراسري ليگ كشتي كشور فارغ از نتيجه‌اي كه تاكنون كسب شده و بعد از اين رقم خواهدخورد بايد بگويم كه صرفا حضور، اتفاقي خوب و نيكو براي كشتي خراسان است. پيش از اينكه بخواهيم نقدي را متوجه كسي كنيم بايد ابتدا بررسي كنيم و بسنجيم كه كشتي خراسان در چه جايگاهي قرار دارد؟
پنج شش سال است كه حتي يك ملي‌پوش در رده سني بزرگسالان نداشته‌ايم چه برسد به مدال! پس بايد توقع را واقع‌بينانه كنيم تا در فضايي منطقي قضاوت كنيم. اينكه چند جوان به عنوان تيم خراسان راهي مسابقات شده‌اند اقدام پسنديده‌اي است و نتايج مطلوبي خواهدداشت. كسب نتيجه مطلوب در كشتي نيازمند زمان و سرمايه‌گذاري است. كشتي ورزش ركوردي نيست كه بگوييم تا موفقيت چقدر فاصله داريم، بايد سرمايه‌گذاري و كار مناسب به شكلي مستمر و ادامه‌دار انجام شود. در خراسان همواره ملي‌پوشاني داشته‌ايم كه به موفقيت‌هاي بعضا بزرگي هم دست يافته‌اند، پس نبايد فكر كنيم كه اين استان در كشتي پتانسيلي ندارد.
با يك برنامه‌بريزي منسجم و مناسب مي‌توان شاهد حضور دوباره قهرمانان كشتي ايران از اين خطه باشيم. براي استعداديابي نياز به همكاري ساير دستگاه‌ها و نهادها مثل شهرداري و آموزش و پرورش است. مسابقات كشتي محلاتي كه در دوران حضور نخعي، در تربيت‌بدني شهرداري مشهد برگزار مي‌كرديم يكي از اتفاقات خوبي بود كه در طول 5 سال برگزاري، نتايج و خروجي مناسبي هم داشت.
در رابطه با عملكرد هيات كشتي استان و تغييراتي كه در سال‌هاي اخير در مسند رياست اين هيات اتفاق افتاده نبايد صورت مساله را پاك كنيم، به فدراسيون كشتي كافي است نگاه كنيم. رسول خادم، فردي باسابقه در رشته كشتي به عنوان رييس فدراسيون كشتي كشورمان از روزي كه بر اين مسند نشسته نتايج تيم‌هاي ملي كشتي بانوان و آقايان چه در آزاد و چه در فرنگي كاملا مشخص است. كارنامه فردي مثل رسول خادم ثابت مي‌كند كه كار را بايد به كاردان سپرد.
صحبت من كلي است و در خصوص كل ورزش كشور است، كاش ورزش را سياسي نكنيم. سياسي كردن ورزش ظلم به آن است كه دودش به چشم ورزش مي‌رود.
اينكه غيرورزشي‌ها را به خاطر اينكه پول دارند روي كار بياوريم و رياست هيات را هم به آنها بسپاريم اشتباه محض است و ورزش كشورمان بارها اين راه اشتباه را پيموده است. اميدوارم در آينده شاهد اتفاقاتي خوب براي ورزش كشور و خراسان باشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون