• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3850 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۹ تير

بررسي پرونده سيم‌كارت‌‎هاي دايمي ايرانسل


مشتركان اپراتور ايرانسل نسبت به كاهش هزينه خريد سيم‌كارت‌هاي دايمي و تعرفه مكالمه اين اپراتور در صفحه وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات واكنش نشان داده‌اند.
به گزارش ايلنا، شركت ايرانسل، اپراتور دوم ايران مدتي قبل قيمت سيم‌كارت‌هاي دايمي خود را نصف و حتي امكان خريد قسطي آن را نيز فراهم كرد. همچنين ايرانسل تعرفه مكالمه سيم‌كارت‌هاي دايمي را به 333 ريال كاهش داد و تبليغات گسترده‌‎اي را با شعار ارزان‌ترين خدمات در بين ديگر اپراتورها شروع كرده است اما در چندين روز گذشته موجي از اعتراضات از سوي مشتركان ايرانسل نسبت به اين خدمات جديد در صفحه اينستاگرامي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، محمود واعظي و توييتر بسياري از كاربران ايراني ايجاد شده است.
طبق آخرين آمار منتشر شده، ايرانسل به عنوان اپراتور دوم ايران بيش از 31 ميليون سيم‌كارت اعتباري فعال دارد در حالي كه اين شركت تنها در حدود 300 هزار مشترك سيم‌كارت دايمي فعال دارد. اين شركت به منظور افزايش تعداد مشتركان دايمي تصميم گرفته است تا با روش‌هاي مختلف مانند نصف كردن هزينه سيم‌كارت‌هاي دايمي، ارايه 20 گيگابايت اينترنت 30 روزه، يك ماه مكالمه رايگان و... كاربران را به سمت خود جذب كند اما همچنان اين شركت به دلايلي چون نداشتن پوشش گسترده و اينترنت در بسياري از نقاط كشور، نارضايتي كاربران از وضعيت سيم‌كارت‌هاي اعتباري و... موفق نبوده است.
از سوي ديگر اپراتور اول ايران، شركت همراه اول داراي 33 ميليون سيم‌كارت اعتباري فعال و بيش از 15 ميليون سيم‌كارت دايمي فعال است كه نشان مي‌دهد رقابت ايرانسل و همراه اول در سيم‌كارت‌هاي اعتباري بسيار نزديك است اما همراه اول با بيش از 15 ميليون سيم‌كارت دايمي بدون هيچ گونه خدمات تبليغاتي و جذاب اوليه و تنها با كيفيت مناسب، پوشش گسترده و خدمات يكپارچه در سراسر كشور و شماره‌هاي 0912 به عنوان محبوب‌ترين شماره‌‎هاي كلاس تجاري و كسب و كار پيشرو ميدان سيم‌كارت‌هاي دايمي در ايران است.

ايرانسلي‌ها چرا گله‌مند هستند؟
شايد خدمات جديد ايرانسل براي برخي افراد جذاب باشند اما نكته مهمي وجود دارد. همان‌طور كه گفتيم ايرانسل تعداد بسيار زيادي مشترك سيم‌كارت اعتباري دارد چرا كه قيمت پاييني دارند و در گذشته حتي نياز به فعال‌سازي خاصي براي آنها وجود نداشت؛ همين مساله باعث شد تا قشر ضعيف جامعه يا حتي جوانان به سراغ سيم‌كارت‌هاي اعتباري ايرانسل بروند و هر مشترك چندين سيم‌كارت را خريداري كند و سيم‌كارت هديه آن را نيز دريافت كند، اما حالا ايرانسل تصميم گرفته تا با سيم‌كارت‌هاي ارزان‌قيمت، خدمات اوليه جذابي را ارايه تا تعداد بيشتري مشترك دايمي جذب كند و همين مساله باعث شده تا مشتركان سيم‌كارت‌هاي دايمي ايرانسل كه در گذشته سيم‌كارت‌هاي دايمي خريداري كردند و مشتركان اعتباري اين شركت از اين مساله گله‌مند باشند.
بسياري از مشتركان ايرانسلي در چندين روز گذشته در توييتر و اينستاگرام نسبت به خدمات جديد اين اپراتور واكنش نشان داده‌اند كه برخي از آنها مربوط به ضرر بسيار زياد خريداران سيم‌كارت‌هاي دايمي با شماره‌هاي رند يا غير رند در چندين سال گذشته و برخي ديگر از آنها مربوط به عدم كاهش تعرفه مكالمه براي مشتريان اعتباري است. همچنين بسياري از كاربران فضاي مجازي تبليغات جديد ايرانسل را غيرواقعي دانسته‌اند و اين مسائل را به طعمه‌اي براي جذب مشتري تشبيه كرده‌‎اند.
كاربران ايرانسلي به دنبال كاهش تعرفه براي سيم‌كارت‌هاي اعتباري به 333 ريال مانند سيم‌كارت‌هاي دايمي ايرانسل هستند، چرا كه اين شركت بايد به اكثر مشتركان خود كه سيم‌كارت‌هاي اعتباري دارند اهميت دهد؛ اما ايرانسل به مشتركان اعتباري خود توجهي ندارد. همچنين مشتركان دايمي ايرانسل نگران سيم‌كارت‌هاي دايمي خود هستند كه با هزينه بيشتري در چندين سال گذشته خريداري كرده‌اند و حالا قيمت كمتري در بازار دارد و باعث شده تا آنها ضرري بزرگ كنند و خواستار بازگشت قيمت سيم‌كارت به قيمت قبلي هستند.
برخي از پيام‌هاي مشتركان ايرانسلي به شرح زير است:
-اگر هزينه مكالمه ايرانسل رو كم ميكنين، پس واسه همه كم كنين نه فقط دايمي‌ها
-ايرانسل هنر كرده! اگر خيلي ادعاش ميشه تعرفه خوب ميده بياد واسه اعتباري‌ها رو هم كم بكنه
-من الان سيم‌كارت اعتباري دارم، برم يه سيم‌كارت دايمي هم بخرم كه ميخواد نرخ مكالمه كمتر بده؟ ميخوام نده، بياد همون اعتباري رو هزينه‌اش رو كم كنه
- الان من كه كارم خريد و فروش سيم‌كارته بايد چيكار كنم؟ سيم‌كارت خريدم سال 88 قيمت 75 هزار تومان از ايرانسل حالا در كل ارزشش كمتر از 200 هزار تومنه، همين 75 هزار تومن رو سيم‌كارت همراه اول ميخريدم الان 400 هزار تومان ارزش داشت.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون