• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3850 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۹ تير

فرانسه با غلبه بر برزيل قهرمان ليگ جهاني واليبال شد

پايان ماراتن توپ و تور

در آغاز روز پاياني ليگ جهاني واليبال ۲۰۱۷ و در ديدار رده‌بندي تيم‌هاي كانادا و امريكا در استاديوم باشگاه فوتبال كوريتيبا برزيل به مصاف هم رفتند و در پايان اين شاگردان استفان آنتيگا بودند كه موفق شدند سه بر يك امريكا را از پيش رو بردارند و بر سكوي سوم ليگ جهاني بايستند. تيم كانادا با هدايت استفان آنتيگا از همان ابتداي راه بسيار خوش درخشيد. اين نخستين مدال تيم كانادا در تاريخ ادوار ليگ جهاني است. كانادايي‌ها با اينكه ست نخست را به حريف واگذار كردند اما با حفظ تمركز و كاهش اشتباهات توانستند به بازي برگردند و در سه ست بعدي به پيروزي برسند. از سويي ديگر شاگردان جان اسپارو كه بسيار اميدوار بودند با پيروزي بر كانادا بتوانند ناكامي در راهيابي به فينال را جبران كنند اما با شكست برابر حريف در جايگاه چهارم ايستادند و دست‌شان از كسب مدال كوتاه ماند. حتي درخشش و كسب ۱۴ امتياز از سوي تيلور ساندر و ديويد اسميت نيز نتوانست امريكا را از شكست برابر كانادا برهاند. همچنين جان گوردون پرين و شارون اوانس هم با كسب ۱۳ و ۱۲ امتياز نقش مهمي در پيروزي شاگردان آنتيگا داشتند. ست‌هاي اين بازي با نتايج ۱۸ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۱ به سود كانادا پايان يافت.
در ادامه نيز دو تيم برزيل و فرانسه در فينال و براي كسب مدال طلا به مصاف هم‌ رفتند و در پايان فرانسه موفق شد در مقابل حمايت‌هاي پرشور تماشاگران حريف سه بر دو برزيل را از پيش رو بردارد و به عنوان قهرماني ليگ جهاني دست يابد.
شاگردان استفان تيليه در تيم فرانسه از همان ابتداي مسابقات همواره چهره يك مدعي را از خود نشان دادند و در ديدار پاياني هم موفق شدند با كشاندن بازي به ست پنجم، قهرمان المپيك را در خاك خودش سه بر دو شكست دهند و دومين مدال طلاي فرانسه در ليگ جهاني را كسب كنند.
از سويي دال زاتو هم كه به تازگي هدايت سلسائو را بر عهده گرفته بود اميدوار بود با كسب پيروزي در ديدار پاياني برابر فرانسه بتواند در نخستين حضورش روي نيمكت زردپوشان دهمين مدال طلاي برزيل را نيز كسب كند اما خروس‌ها اجازه اين كار را به آنها ندادند و برزيل با اين شكست به عنوان نايب قهرماني دست‌يافت. خروس‌ها با اينكه ست نخست را به حريف واگذار كردند اما در ست‌هاي دوم، سوم و پنجم قهرمان المپيك را شكست دادند و ضمن كسب عنوان قهرماني، موفق شدند جايزه يك ميليون دلاري مسابقات را از آن خود كنند. اروين انگاپت از فرانسه در پايان ديدار با كسب ۲۹ امتياز و ارايه نمايش درخشان به عنوان امتياز آورترين بازيكن ميدان معرفي شد. هم تيمي او استفان بوير هم با كسب ۱۸ امتياز نقش مهمي در پيروزي نماينده اروپا داشت. در مقابل ۲۲ امتيازي كه والاس دسوزا و ريكاردو لوكارلي براي برزيل كسب كردند براي پيروزي كافي نبود. ست‌هاي اين بازي با نتايج ۲۵ بر ۲۱، ۲۱ بر ۲۵، ۲۳ بر ۲۵، ۲۵ بر ۱۹ و ۱۳ بر ۱۵ به سود فرانسه پايان يافت. جام قهرماني ليگ جهاني 2017 توسط جيبا كاپيتان پيشين تيم ملي برزيل به بنجامين تونيوتي، كاپيتان و پاسور تيم ملي فرانسه اهدا شد. در پايان رقابت‌هاي ليگ جهاني ۲۰۱۷ كه با قهرماني فرانسه پايان يافت، برزيل نايب قهرمان شد و كانادا به مدال برنز رسيد. امريكا هم در جايگاه چهارم ايستاد. تيم روسيه پنجم شد و صربستان، مدافع عنوان قهرماني به عنوان ششمي بسنده كرد. تيم‌هاي بلژيك، لهستان، بلغارستان، آرژانتين، ايران و ايتاليا هم به ترتيب در جايگاه‌هاي هفتم تا دوازدهم ليگ جهاني ۲۰۱۷ ايستادند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون