• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3850 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۹ تير

ياد مديران غيرفوتبالي افتادم

رشد گروهي به‌نام «دگر‌بررسي»

جلال چراغپور سرمربي اسبق تيم ملي فوتبال ايران

1- در نشست خبري پس از ديدار ايران و ازبكستان احساس كردم كي‌روش خواسته‌هايي دارد و به زودي آنها را بيان خواهد كرد. كي‌روش در بيانيه‌اش خود به صورت شفاف خواسته‌هايش در خصوص اينكه آيا زمان بركناري دبيركل نرسيده است را مطرح كرد. تمامي خواسته‌هاي كي‌روش بوي رياست مي‌دهد در حالي كه او سرمربي تيم ملي است. زماني كه اسدي فقط 24 ساعت بعد از حرف‌هاي كي‌روش بركنار مي‌شود نشان مي‌دهد او از زمان كفاشيان تا امروز با اختيارات كامل مديريت فدراسيون را برعهده گرفته است.
2- اصطلاحاتي كه كي‌روش خطاب به اسدي به كار برده است، اين صحبت‌ها در شأن هيچ فردي نبود و متاسفم كه امروز بايد شاهد چنين اظهاراتي باشيم. تمام اتفاقاتي كه امروز مشاهده مي‌كنيم به خاطر نتيجه‌گرا شدن فوتبال ايران است كه متاسفانه اين نتيجه‌گرايي به فدراسيون فوتبال هم رسيد و با هر قيمتي بايد ميزها و پست‌ها باقي بماند. متاسفانه دوستان اصلا به قيمت كارهايي كه براي حفظ ميز و صندلي خود مي‌كنند، فكر هم نكرده‌اند.
3- متاسف و غمگينم كه اسدي به عنوان يك چهره فوتبالي اين گونه از مسووليت خود در فدراسيون فوتبال حذف مي‌شود. اسدي به عنوان يك فرد تحصيلكرده كه اتفاقا جزو معدود چهره‌هاي از جنس فوتبال بود كه سابقه بازي در تيم ملي ايران را هم داشت لايق رفتارهاي بهتري بود. در 30 ساله گذشته به اندازه انگشتان يك دست هم شاهد حضور چهره‌هايي چون اسدي در فدراسيون فوتبال نبوديم و بركناري او فقط باعث تاسف است. امروز دلم براي اين فوتبال سوخت و ياد جمله هميشگي مديران غير فوتبالي افتادم كه بارها از سوي آنها شنيده‌ام. آنها مي‌گويند چيزي كه بقاي مديران غيرفوتبالي را تثبيت مي‌كند دوري فوتبالي‌ها و درس خوانده‌هاي اين رشته است.
4- پس از صعود به جام جهاني انتظار همه صعود از گروه خود در جام جهاني بود، اما كي‌روش حتي حاضر نشد وعده تلاش براي چنين كاري را به مردم دهد. مطمئن باشيد پس از قرعه‌كشي جام جهاني گروه حاميان كي‌روش كه هميشه بي‌دليل از او حمايت كرده‌اند گروه تيم ملي را گروه مرگ خواهند ناميد. البته اين گروه را كه مي‌توان دگر بررسي هم ناميد پس از ناكامي در جام جهاني عملكرد تيم ملي را دقيقا مانند بازي با آرژانتين بزرگ‌نمايي خواهند كرد تا جايي كه مردم براي يك شكست به خيابان‌ها بريزند. شايد تا امروز هيچ كس فكر هم نكرده باشد اين گروه دگر بررسي چه كاري با بازي با آرژانتين كردند و از آن مهم‌تر چه كاري با ديدار مقابل بوسني كردند كه شايد خيلي‌ها اصلا آن بازي و آن شكست را به خاطر هم نياورند. در خصوص تاج هم مي‌خواهم بگويم مي‌توان او را «دگر مدير» ناميد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون