• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3850 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۹ تير

امكان استفاده از مربي خارجي در تيم‌ملي بانوان وجود ندارد

سياست فدراسيون واليبال جوانگرايي است

فريبا صادقي سرپرست و نايب‌رييس فدراسيون واليبال

1-در شرايط امروز امكان استفاده از مربي خارجي در تيم‌ملي بانوان وجود ندارد و از طرفي سياست فدراسيون واليبال و خود من به سمت جوانگرايي است. بنابراين ترجيح داديم جذب مربي خارجي را براي سال آينده مدنظر قرار دهيم تا در يك فرصت مناسب و با بررسي‌هاي جامع‌تر يك مربي خارجي زن حرفه‌اي براي بخش پايه و استعداديابي جذب كنيم. همچنين مربيان مرد ايران از تجربه و سابقه خوبي برخوردارند و مي‌توانند سطح فني تيم ملي را ارتقا دهند. ما تجربه گذشته در استفاده از مربي خارجي براي هدايت همزمان تيم ملي و بخش استعداديابي و تيم‌هاي پايه را تكرار نخواهيم كرد زيرا اين دو مقوله متفاوت است و نياز به اين دارد كه مربي در هر بخش تمام وقت خود را صرف كند. هدف اصلي ازجذب مربي خارجي در بخش استعداديابي و تيم‌هاي پايه است و اگر براي تيم ملي نيز مدنظر باشد، بايد مربي خارجي ديگري جذب كرد.
2-فدراسيون فوتبال به منظور افزايش گرايش باشگاه‌ها براي تيمداري در حوزه زنان تخفيف مالياتي بيشتري را به لحاظ ورودي به باشگاه‌ها قايل شده است و اگر فدراسيون واليبال نيز با تخفيف مالياتي بيشترموافقت كند تمايل باشگاه‌ها براي تيمداري در حوزه واليبال زنان افزايش مي‌يابد. باتوجه حضور تيم ملي به بازي‌هاي قهرماني آسيا به احتمال زياد مسابقات ليگ برتر باشگاه‌ها از مهرماه امسال شروع مي‌شود.
3- اگر چه حضور چند بازيكن ملي‌پوش نظير فرنوش شيخي و نيلوفر ابراهيمي مي‌تواند در تيم ملي موثر باشد اما از جهاتي انصراف آنها كمكي به طرح جوانگرايي تيم شد تا بازيكناني چون تهمينه درگزيني و برخي ديگر فرصت بيشتري براي نشان دادن خود در عرصه ملي را داشته باشند. البته با توجه به آسيب‌ديدگي بازيكناني چون شبنم عليخاني و مهتاب رحماني و از سوي ديگر محدود بودن فرصت آماده‌سازي تيم، انتظار جامعه واليبال نبايد از تيم ملي زنان زياد باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون