• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3881 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۵ مرداد

موافقان

فرهاد تجري، نماينده سرپل ذهاب: امروز اجراي دقيق سند تحول بنيادين يك اولويت است. بطحايي با ويژگي‌هايي كه دارد از عهده اين كار برمي‌آيد. او كارنامه درخشاني داشته و در حوزه اداري - مالي اشراف دارد، در سازمان برنامه و بودجه خدمت كرده و آمدن ايشان فرصتي در اين حوزه است. انضباط بخشي مالي به سامانه حقوق و دستمزد، توجه به مسائل رفاهي فرهنگيان و نظام رتبه‌بندي آموزش و پرورش از نقاط قوت كارنامه كاري وي بوده كه مي‌تواند اين اقدامات را ادامه دهد و تكميل كند.
محمد بيرانوندي، خرم‌آباد: مردم از همه كسادي‌هاي برخي از وزرا و مديران و برخي دستگاه‌ها در دولت يازدهم آگاه داشتند اما به سخنان اميدبخش رييس‌جمهور و احزاب و نخبگان اعتماد كردند و دست از گلايه شستند و به ميدان آمدند و حماسه خلق و دوباره دكتر روحاني را تكرار كردند. روحاني در همين تريبون در پيشگاه مردم و نمايندگان ملت فرمودند كه آموزش‌و‌پرورش مهم‌ترين و بزرگ‌ترين وزارتخانه اين مملكت است و اين مهم‌ترين را به دست كسي مي‌سپارم كه از او خواسته‌ام در اين دستگاه تحول ايجاد كند. ما به شما اعتماد مي‌كنيم. بطحايي مردي بااخلاق، باادب و اهل تعامل است؛ تعامل نياز حركت جامعه است. در سوابق ايشان خوانديد كه از كلاس درس آغاز مي‌كند. هم معلم پرورشي، هم مدير مدرسه، معاون آموزش و پرورش و همين‌طور تا سرپرست. همه معلم‌ها گفتند ما كسي را از جنس خودمان مي‌خواهيم پس كسي كه آشنا باشد بطحايي است كه همه مدارج را طي كرده است. چه كسي از بطحايي بهتر مي‌داند كه فرهنگيان در حوزه معيشت چه مشكلاتي دارند؟
ولي داداشي، آستارا: مهم‌ترين ركن جامعه ما آموزش و پرورش است. متولي تعليم و تربيت وزارت آموزش و پرورش است. امانت را دست اهلش بسپاريم. براي وزارت، تعهد و تخصص لازم است. تعهد بطحايي زبانزد خاص و عام است، در مورد تخصص كه هم تحصيلات و هم تجربياتش مربوط است. آموزش و پرورش ما نياز به تحولات محيطي و شرايطي دارد كه قولش را دادند و در برنامه بطحايي آمده است. از مخالفان مي‌خواهم نيم‌نگاهي به اين برنامه داشته باشند. وزير با برنامه بايد جلو بيايد و ايشان با برنامه مدون آمده است. در سال آينده 400 هزار نفر معلم بازنشسته مي‌شوند و آقاي بطحايي براي اين برنامه ارايه دادند، جزو معدود وزرايي است كه برنامه مدون داده و در راستاي همين برنامه مي‌توانيم در‌راستاي آن اگر كوتاهي شد جواب از او بخواهيم.
جبار كوچكي‌نژاد، رشت: من به حرف مخالفان دقت كردم و ديدم درست در جهت دفاع از برنامه‌هاي آقاي بطحايي صحبت مي‌كنند. متشكرم از آقاي روحاني كه در اين مقطع وزير اعتدالگرايي انتخاب كرده است. هم رييس‌جمهور، هم معاون اول نكاتي را در مورد حساسيت وزارتخانه مطرح كردند. كوچك‌ترين اشتباه و شتابزدگي در اين وزارتخانه جبران‌ناپذير است چون 13 ميليون دانش‌آموز مثل رود روان حركت مي‌كنند و مي‌گذرند، زمان اجازه توقف نمي‌دهد. من وزراي بعد از انقلاب را در اين حوزه مورد بررسي قرار دادم. تنها وزيري كه همه عمر را در اين وزارتخانه صرف كرده و با حضور ايشان اشتباهي نخواهيم داشت آقاي بطحايي هستند. برنامه پيشنهادي او را ببينيد! به دليل اطلاع كامل ايشان از سياست‌هاي كلي كشور از برنامه پنجم و ششم و برنامه و بودجه و قوانين داخلي كشور برنامه جامعي ارايه داده كه تشكر مي‌كنم از ايشان. از نمايندگان مخالف سوال كردند در مورد صندوق ذخيره فرهنگيان؛ مجلس پس از اين موضوع تيم تحقيق و تفحصي انتخاب كرد و من به عنوان رييس آن انتخاب شدم، اين گزارش آماده است و به زودي ارايه مي‌شود؛ هيچ گونه تخلفي از سوي ايشان و خانواده ايشان در اين گزارش وجود ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون