• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3881 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۵ مرداد

خبر

مخالفت دانشجويان تهران با معاون فرهنگي اين دانشگاه

615 نفر از فعالان دانشجويي در حوزه‌هاي مختلف انجمن‌هاي علمي دانشجويي، نشريات دانشجويي، شوراهاي صنفي، تشكل‌هاي سياسي و كانون‌هاي فرهنگي و هنري دانشگاه تهران در نامه‌اي به دكتر نيلي‌احمدآبادي، رييس اين دانشگاه ضمن بيان انتقاداتي، تغيير معاون فرهنگي دانشگاه تهران را خواستار شدند. در دلايل اين دانشجويان آمده است: « فعاليت غيرقانوني كميته انضباطي ذيل معاونت فرهنگي، به عنوان يكي از مصاديق روشن اين قانو‌ن‌شكني‌ها است و اين كميته تحت تاثير فشار نهادهاي امنيتي بيرون از دانشگاه، هم‌اكنون تبديل به ابزاري براي تهديد عليه دانشجويان فعال در زمينه‌هاي مختلف شده و حتي بعضا به مقررات انضباطي موجود در خصوص نحوه‌ احضار، رعايت حقوق دفاعي دانشجوي احضار شده و... چندان وقعي نمي‌نهد.» آنها خطاب به رييس دانشگاه تهران نوشته‌اند: ‌«به دليل فضاي امروز دانشگاه (كه بعد از انتخابات دوازدهمين دوره رياست‌جمهوري به جنب و جوش و پويايي افتاده)، تقاضا داريم براي شكستن يخ رخوت و انفعال حاكم بر فعاليت‌هاي دانشجويي، الباقي فرصت خدمتگزاري در دانشگاه تهران را قدر بدانيد و برخلاف رويه سكوت و انفعالي كه تاكنون در خصوص امور فرهنگي دانشگاه در پيش گرفته‌ايد، اين‌بار عزم خود را جزم كنيد و در تصدي معاونت مذكور تغييراتي اساسي ايجاد كرده و شخصيتي كارآمد و آشنا به اقتضائات حوزه فرهنگي و فعاليت‌هاي دانشجويي را براي اين معاونت برگزينيد.»

 

سيدحسن خميني چندين ماه است در جلسات هيات امناي دانشگاه آزاد شركت نمي‌كند

انتخاب| سيدحسن خميني اعلام كرده كه چندين ماه است از حضور در جلسات هيات امناي دانشگاه آزاد معذورم. در اخباري كه در برخي رسانه‌هاي نزديك به بيت امام (ره) از جمله «جماران» منتشر شده، به نقل از آيت‌الله سيدحسن خميني آمده كه چندين ماه است كه از حضور در اين جلسات معذورند. يادگار امام همچنين گفته كه در امور دانشگاه، هيچ دخالتي ندارد. همچنين روز گذشته سايت جماران به نقل از مرتضي اشراقي نوشت: «از زمره بحث‌هاى امروز، بحث زياد شدن شهريه دانشگاه آزاد بود. با اينكه مي‌دانستم از حاج حسن آقا جوياى حضورشان در جلسات هيات امنا و هيات موسس دانشگاه شدم و ايشان گفتند چندين ماه است كه از حضور در اين جلسات معذورند و در امور دانشگاه هيچ دخالتى ندارند. نگرانى نسبت به آينده دانشگاه آزاد در ميان اهل انديشه و مطلعين از امور فزاينده است.»
اما اين سخنان مطرح شده از قول سيدحسن خميني با واكنش علي اكبر ولايتي، رييس هيات موسس و هيات امناي دانشگاه آزاد اسلامي روبه‌رو شد. وي در حاشيه مراسم معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشكي دانشگاه آزاد اسلامي استان تهران و تكريم رييس واحد علوم پزشكي تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي درباره عدم حضور سيد حسن خميني در جلسات هيات امنا و هيات موسس دانشگاه آزاد گفت: ايشان همچنان عضو هيات امناست و مي‌تواند در جلسات شركت كند، اما با تصميم شخصي تاكنون در اين جلسات حضور پيدا نكرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون