• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3110 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۷ آبان

پيكر مجيد بهرامي با حضور هنرمندان و دوستدارانش تشييع شد

خداحافظ رفيق

اعتماد| مجيد بهرامي هيچگاه تسليم مرگ نشد و هيچ يك از ما درگذشت او را باور نخواهيم كرد. شور زندگي در او چنان بود كه شما كمتر عكسي بدون لبخند از اين هنرمند خواهيد يافت. اينها نخستين جملاتي بود كه روز گذشته احسان كرمي در مراسم تشييع پيكر مجيد بهرامي بازيگر تئاتر و سينما بيان كرد. بسياري از هنرمندان تئاتر وسينما 9 صبح دوشنبه به محوطه تئاتر شهر آمدند تا پيكر هنرمندي را تشييع كنند كه سال‌ها با سرطان دست و پنجه نرم كرد اما خم به ابرو نياورد. از كسي كمك نخواست و هرگز نااميد نشد. پيكر اين هنرمند جوان بر دستان جمعي از علاقه‌مندان به دور تئاتر شهر گردانيده و سپس پيكر او به داخل مجموعه تئاتر شهر منتقل شد و فاتحه‌يي براي وي خوانده شد. در بخش بعدي كه مقابل تالار وحدت برپا شد و احسان كرمي اجراي آن را بر عهده داشت تعدادي از هنرمندان از جمله فاطمه معتمدآريا، حسين پاكدل، بهرام ريحاني، رضا ثروتي، پانته‌آ پناهي‌ها صحبت‌هايي را درباره مجيد بهرامي مطرح كردند.


فاطمه معتمدآريا: هنرمندي بود كه هيچ‌وقت حياتش خالي از زندگي نبود

فاطمه معتمدآريا كه در فيلم گيلانه با بهرامي همكاري داشته است، گفت: مجيد بهرامي هنرمندي بود كه هيچ‌وقت حياتش خالي از زندگي نبود همه ما خاطرات دوست داشتني و پر از عشقي از مجيد داريم. اينكه براي او تسليت بگويم براي من غيرممكن است. چون او از حيات خود لذت را چشيده بود و براي همين هميشه بين ما باقي خواهد ماند. آن چيزي كه مجيد بهرامي مي‌خواست دوستان مهرباني بود كه در اين سال‌هاي اخير در كنارش بودند و او را ترك نكردند. هشت سال پيش به او گفته شده بود كه زنده ماندش غير ممكن است ولي او ماند تا به دوستانش نشان دهد كه بودن چقدر مهم است. فقط مي‌توانيم بگوييم خداحافظ  رفيق.


مهدي نادري: كسي اشك مجيد را نديد

حسين پاكدل، مدير پيشين مجموعه تئاترشهر تهران كه در دوران مديريت خود امكان تمرين و نخستين اجراي گروه نمايش «نرگس سياه» را فراهم كرد نيز از جمله سخنرانان مراسم بود. اين هنرمند با حضور بر جايگاه قطعه‌يي با تنظيم نمايشنامه‌ براي وداع با پيكر مجيد بهرامي خواند كه به شيوه‌يي متفاوت، حضور بازيگر جوان در آثار سينمايي و نمايشي را براي جمع تداعي كرد.

در ادامه مهدي نادري كارگردان فيلم «بدرود بغداد» در سخناني گفت: مهم‌ترين شخصيت مجيد بهرامي در طي چهار سال مبارزه او با سرطان مشخص شد، اين بيماري سر در يك سري مسائل بسيار ساده دارد كه همه راه‌حل‌هاي آن را مي‌دانيم، من به خودم جرات نمي‌دهم كه براي مجيد بهرامي اشك بريزم چون مدام در گوش من چيزهايي را مي‌گويد. مجيد بهرامي بچه با معرفت و با استعداد كوچه‌هاي تهران بود. كسي هيچ‌وقت اشك مجيد را نديد اگر هم كسي اشك‌هايش را ديده باشد آن مادر و نزديكانش بودند. اگر بخواهيم براي مجيد مرثيه‌سرايي كنيم در واقع كاستي‌هاي خودمان را مي‌گوييم. اميدوارم كه خدا ما را بيامرزد.


پانته‌آ پناهي‌ها: باور نمي‌كنم مجيد در ميان ما نيست

پانته‌آ پناهي‌ها ديگر هنرمند تئاتر و سينما كه سابقه همكاري با مجيد بهرامي در گروه «نرگس سياه» و نمايش «سياه‌ها» را در كارنامه دارد در حالي كه اشك مي‌ريخت به جايگاه رفت و بيان كرد: جاي حامد محمد طاهري، نويد محمد‌پور و عاطفه تهراني كه قبل از من با مجيد همراه بودند خالي است و شايد امروز آنها بايد جاي من اينجا صحبت مي‌كردند. باور نمي‌كنم مجيد در ميان ما نيست. ياد نمايش «سياه‌ها» مي‌افتم كه مجيد بهرامي باعث آشنايي من با گروه شد اما الان من اينجا هستم و او نيست. پس از اتمام صحبت‌هاي پانته‌آ پناهي‌ها، نوبت به رضا ثروتي رسيد كه مجيد بهرامي آخرين حضور خود بر صحنه‌هاي تئاتر را در نمايش «عجايب ‌المخلوقات» به كارگرداني او در كارنامه هنري‌اش ثبت كرد. ثروتي نيز براي دوست و همراه تازه درگذشته قطعه شعري نوشته بود كه براي حاضران خواند.

بهرام ريحاني: تو نرفتي؛ اين ما هستيم كه رفتيم

مصطفي عبدالهي و بهرام ريحاني ديگر هنرمنداني هستند كه در حال حاضر با بيماري سرطان مبارزه مي‌كنند. كرمي با اشاره به اين موضوع از حاضران و تمامي هنرمندان خواست تا اين افراد را فراموش نكنند. همچنين از حضور بهرام ريحاني با كپسول اكسيژن در اين مراسم خبر داد و ميكروفن را به هنرمند پانتوميم كشور سپرد. ريحاني، مجيد بهرامي را مستقيم خطاب صحبت‌هاي خود قرار داد و گفت: امروز براي سوگ تو به اينجا نيامده‌ام. من در همين تئاتر شهر با همان لبخند هميشگي با تو آشنا شدم و اين درست است كه يك ماه گذشته را در بيمارستان سپري كردم اما مي‌دانستم در تمام مدت لبخند به لب داشتي. در نمايشگاه خيريه‌يي كه برگزار كردي به آدم‌هاي شريف اشاره و از بعضي ناملايمت‌ها برايم گفتي و من درود مي‌فرستم به شرافت رضا ثروتي كه اجراي نمايش خود را تعطيل كرد تا كار پس از درمان تو ادامه پيدا كند.
ريحاني سرطان را به سپاهي سياه‌پوش تعبير كرد و با گلايه‌ از برنامه‌هاي تلويزيوني مرتبط با هنر نمايش اظهار داشت: مي‌خواهم فرياد بزنم كه چرا وقتي مجيد بهرامي در بيمارستان بود تنها برنامه تئاتري ما سر بالين مجيد حاضر نشد تا حمايت خود و خانواده تئاتر را اعلام كند. اطمينان دارم هميشه با لبخند زندگي خواهي كرد و تو نرفتي؛ اين ما هستيم كه   رفتيم.
ريحاني سپس از تمام حاضران در مراسم خواست تا با گذاشتن دست روي قلب‌هاي خود و يك دقيقه سكوت با مجيد بهرامي همراهي كنند.
احسان كرمي در پايان مراسم وداع با پيكر هنرمند جوان اظهار داشت: حضور و گردهمايي هنرمندان در چنين محافلي شايد امكاني فراهم كند كه جنبشي ضد سرطان به راه بيفتد و همه درباره اين بيماري اطلاع‌رساني و با آن مبارزه كنند. اين بازيگر تئاتر در انتها از مردم و هنرمندان درخواست كرد تا شاهد آخرين رورانس (پايان نمايش و حضور عوامل در برابر تماشاگران) مجيد بهرامي در نمايش زندگي بر زمين خاكي باشند و براي آخرين بار برايش كف بزنند. مجيد بهرامي با تشويق مردم و بر دوش دوستان خود تالار وحدت را به سوي قطعه هنرمندان بهشت‌زاهرا(س) ترك كرد. مرتضي اسماعيل كاشي، اصغر پيران، دكتر مجيد سرسنگي، فاطمه معتمدآريا، رخشان بني اعتماد، مهدي نادري، محسن تنابنده، پانته‌آ پناهي‌ها، مهدي سلطاني، مجتبي ميرطهماسب، احمد ساعتچيان، جعفر پناهي، ليلي رشيدي، زهرا صبري، بابك حميديان، اصغر همت، حسين كياني و حميد‌پور آذري، مرتضي ضرابي، اصغر دشتي، الهام پاوه‌نژاد، افسانه ماهيان، كوروش سليماني، شهرام كرمي، نويد محمد‌زاده، ستاره پسياني، الهام كردا، رضا حداد، فرزين محدث، سينا رازاني، رحمت اميني، يوسف باپيري، رامين سيار دشتي، محمد بهرامي، اتابك نادري و پريسا مقتدي از جمله هنرمنداني بودند كه براي وداع با مجيد بهرامي در اين مراسم حضور داشتند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون