• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3899 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۵ شهريور

چهره‌ها- خبرها

آزادي در ديرالزور
رييس‌جمهوري سوريه به ارتش كشورش پس از شكستن محاصره شهر ديرالزور تبريك گفت. به گزارش ايسنا، به نقل از سايت اينترنتي النشره، بشار اسد، رييس‌جمهوري سوريه در تماس تلفني با مقامات نظامي مسوول در عمليات ديرالزور، قهرماني‌هاي آنها و دلاوري‌هاي سربازان و نيروها را ستود. اسد تاكيد كرد: «شما با پايداري‌تان در مقابل سخت‌ترين گروه‌هاي تروريستي موجود روي زمين نشان داديد كه از احساس مسووليت برخورداريد و شما پيمان را حفظ كرديد و شما بهترين الگو براي نسل‌هاي آينده هستيد و تاريخ نام شما را به عنوان افرادي كه در دادن ارزشمندترين چيزهاي‌شان براي حفظ امانت خود و دفاع از شهروندان بخل نورزيدند، ثبت خواهد كرد. شما توانستيد ماموريت‌تان را به بهترين وجه انجام دهيد و قهرماني‌هايي را يكي پس از ديگري بدون هيچ ترس يا ترديدي رقم زديد. تاريخ به ياد خواهد داشت كه برخي از دوستان‌تان جان‌شان را فدا كردند و در راه كشور به شهادت رسيده و برخي از آنها مجروح شدند و برخي جراحت‌هاي خود را با روش‌هاي پيش پاافتاده درمان كردند و به نبرد ادامه دادند و اين خون‌هاي پاك پيروزي بزرگي را عليه انديشه تكفيري- تروريستي كه مورد حمايت منطقه و جهان است به ثمر رساند و شما امروز دوشادوش دوستان‌تان وارد سخت‌ترين نبردها جهت شكستن محاصره از اين شهر شديد و شما در جبهه نخست جنگ براي پاكسازي تمام منطقه از لوث تروريسم و بازگرداندن امنيت به اين كشور تا آخرين وجب آن هستيد. تلويزيون سوريه روز گذشته اعلام كرد: نيروهاي ارتش سوريه و نيروهاي هم‌پيمان محاصره سه ساله داعش عليه شهر ديرالزور را شكستند. با اعلام اين خبر محله‌هاي مختلف ديرالزور شاهد جشن و شادي است.

ديدار ماكرون با رهبران اپوزيسيون ونزوئلا
دو روز پس از آنكه يك فعال برجسته كه قصد شركت در نشست پاريس را داشت توسط مقامات كاراكاس ممنوع الخروج شد، رييس‌جمهور فرانسه با رهبران اپوزيسيون ونزوئلا ديدار و درباره بحران سياسي و انساني اين كشور مذاكره كرد. به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، كشورهاي خارجي از جمله اسپانيا و انگليس نيز كه رهبران‌شان قرار است در چند روز آتي با اعضاي كنگره تحت كنترل اپوزيسيون ونزوئلا ديدار كنند، اين اقدام دولت سوسياليست كاراكاس براي ممنوع‌الخروج كردن ليليام تينتوري، فعال برجسته ونزوئلايي ‌و همسر مخالفان اين كشور را محكوم كردند. پس از آنكه سفراي چهار كشور خارجي تينتوري را تا فرودگاه همراهي كردند، خورخه آريزا، وزير امور خارجه ونزوئلا اعلام كرد كه از سفراي اين چهار كشور خارجي به خاطر مداخله در امور داخلي ونزوئلا شكايت كرده است. آريزا گفت: اين نوع بيانات و ابرازنظرها براي عملكرد دموكراسي ونزوئلا و نهادهايش نامعقول و توهين‌آميز هستند. اين در حالي است كه خوليو بورخس، رييس كنگره تحت كنترل مخالفان ونزوئلا و فردي گوئورا، معاون اولش نشست‌هاي برنامه‌ريزي شده قريب‌الوقوع با رهبران اروپايي را پيش مي‌برد. اين نشست‌ها با هدف افزايش فشار بين‌المللي بر نيكولاس مادورو، رييس‌جمهور ونزوئلا براي برگزاري انتخابات، احترام به تعادل قدرت و اجازه ارسال كمك‌هاي بشردوستانه صورت مي‌گيرد. برخس و گوئورا در ديدار با امانوئل ماكرون، رييس‌جمهور فرانسه گفتند: مردم ونزوئلا شديدا نيازمند نيازهاي اوليه خود از جمله غذا و دارو هستند آن هم در زماني كه دولت مادورو حقوق اوليه شهروندان را نقض مي‌كند. در جريان اين نشست ماكرون چندين بار سوال كرد كه براي تسكين اين بحران چه كاري مي‌تواند انجام دهد و پيشنهاد فراهم كردن كمك‌هاي بشردوستانه براي ونزوئلا را مطرح كرد. چند ساعت پس از اين ديدار دفتر رياست‌جمهوري فرانسه در بيانيه‌اي اعلام كرد: ماكرون آماده است تا موضوع اعمال تحريم‌هاي اروپا عليه دولت مادورو را پيش ببرد.

درخواست براي پايبندي به برجام
سران اقتصادهاي نوظهور جهان در ميانه كارشكني‌ها و لفاظي‌هاي دولت امريكا در اجراي توافق هسته‌اي با ايران، با صدور بيانيه‌اي بر ضرورت پايبندي همه طرف‌ها به اجراي كامل اين توافق تاكيد كردند. به گزارش خبرگزاري تسنيم، كشورهاي عضو گروه موسوم به «بريكس» در بيانيه‌اي مشترك روز دوشنبه ضمن اعلام حمايت از توافق هسته‌اي ايران و گروه 1+5 (برجام) بر ضرورت پايبندي كامل همه طرف‌ها به اين توافق تاكيد كردند. اجلاس سران اقتصادهاي نوظهور جهان؛ چين، هند، برزيل، روسيه و آفريقاي جنوبي، موسوم به گروه «بريكس» از 12 شهريور ماه و براي مدت سه روز در «شيامن» چين آغاز شده است. بند 45 بيانيه به توافق هسته‌اي ايران اختصاص دارد. در اين بند آمده است: «ما قاطعانه از برنامه جامع اقدام مشترك (برجام) در خصوص موضوع هسته‌اي ايران حمايت كرده و از همه طرف‌ها مي‌خواهيم به طور كامل به تعهدات خود پايبند باشند.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون