• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3186 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۲ اسفند

كاربران درباره تاثير شبكه‌هاي اجتماعي مي‌گويند

رسانه و تبليغات مهم‌ترين عناصر معرفي به مردم هستند

رتبه‌بندي شبكه‌هاي اجتماعي بر اساس ميزان كاربر ثبت‌نام شده نشان مي‌دهد كه گوگل پلاس با يك ميليارد و 600 ميليون كاربر ثبت شده در رتبه نخست و فيس‌بوك با يك ميليارد و 280 ميليون كاربر ثبت شده در مقام دوم قرار دارد. رقابت هميشه ميان اين شبكه‌هاي اجتماعي از نظر جذب كاربر وجود داشته است. اما در ميان شبكه‌هاي اجتماعي داخلي كلوب با بيش از 5/1 ميليون كاربر و 240 هزار بازديد روزانه، فيس‌نما با بيش از يك ميليون كاربر، هم ميهن با چند 10 هزار كاربر، فارس توييتر و افسران جزو معروف‌ترين شبكه‌هاي اجتماعي داخلي هستند. اما كاربران در شبكه‌هاي اجتماعي معتقدند كه تعداد كاربران عضو شده در شبكه‌هاي اجتماعي ملاك برتري يك شبكه نيست بلكه بايد ديد هر كاربر از چه نكات آن شبكه اجتماعي استفاده مي‌كند و به آن علت در آن عضو است. اما بر اساس گزارش مركز سوشيال مديال تودي در 2014، 80درصد مديران بر اين باورند كه شبكه‌هاي اجتماعي نقش بسيار مهمي در بازاريابي و معرفي برند آنها ايفا مي‌كنند. همچنين 60 درصد مشتركان لينكداين روزانه روي يك آگهي تبليغاتي كليك مي‌كنند. برخي ديگر از كاربران ايراني در شبكه‌هاي اجتماعي معتقدند كه اگر بتوان از شبكه‌هاي اجتماعي درآمدزايي كرد اتفاق خيلي بهتري است به اين دليل كه بخش زيادي از وقت انسان‌ها به خصوص كشورهاي در حال توسعه در اين شبكه‌هاي اجتماعي مي‌گذرد و آنها بايد از زمان خود استفاده مفيدي داشته باشند. در بخش ديگري از گزارش سوشيال مديا آمده است كه از نظر بخش‌هاي مختلف كارمندان بازاريابي 78 درصد و فناوري اطلاعات 64 درصد را به خود اختصاص مي‌دهند. همچنين 70 درصد مراكز بازاريابي از روي فيس‌بوك مشتريان موردنظر خود را پيدا مي‌كنند. اين در حالي است كه ديگر كاربران ايراني در شبكه‌هاي اجتماعي معتقدند كه مي‌توان از اين شبكه‌ها براي گرفتن اخبار و سرگرمي استفاده كرد اما اين گروه مخالفان زيادي دارند، به اين دليل كه آمارها نشان مي‌دهد اكثر مراكز بازاريابي مشتريان خود را از طريق اين شبكه‌ها به دست مي‌آورند. اما بخش زيادي از كاربران ايراني معتقدند كه شبكه‌هاي اجتماعي داخلي به دلايل خيلي مهمي به اين اندازه از شبكه‌هاي اجتماعي خارجي عقب هستند. اين شبكه‌ها از نظر طراحي و اختياراتي كه به كاربر مي‌دهند بسيار ضعيف‌تر از شبكه‌هاي اجتماعي خارجي هستند. كاربران معتقدند كه مي‌توان با آزادي‌هايي كه در اختيار آنها بايد گذاشت كمي اسم اين شبكه‌هاي اجتماعي را بيشتر به سر زبان‌ها بياورند. كاربران مي‌گويند كه بايد مديران شبكه‌هاي اجتماعي داخلي را حمايت كرد و كارشناسان بيشتري براي كمك به آنها بايد همكاري كنند تا مردم بتوانند از نمونه‌هاي داخلي اين شبكه‌ها استفاده كنند. تبليغات و رسانه‌ها از عمده‌ترين محرك‌هايي هستند كه مي‌توانند يك شبكه اجتماعي را معرفي كنند. كاربران با هشتگ‌هاي مختلفي درباره اين موضوع در شبكه‌هاي اجتماعي با يكديگر صحبت مي‌كنند.

كامنت‌هاي منتخب

كامران| اگر بتوان از شبكه‌هاي اجتماعي براي درآمدزايي هم استفاده كرد اتفاق بسيار خوبي به حساب مي‌آيد، مردم ما زمان زيادي را در اين شبكه‌ها مي‌گذرانند.
مريم | رسيدن به شبكه‌هاي اجتماعي داخلي كه بتوانند با شبكه‌هاي خارجي رقابت كنند مي‌تواند هدف و برنامه مهمي به شمار ‌آيد. شبكه‌هاي اجتماعي داخلي نياز به حمايت دارند.
محسن|  بهتر بود به جاي سرمايه‌گذاري در بخش‌هايي كه به درد اينترنت كشور نمي‌خورد به فكر راه‌اندازي شبكه‌هاي اجتماعي قدرتمند باشيم. اين شبكه‌ها تاثير زيادي روي مردم دارند.
نگين|  تبليغات و رسانه‌ها مي‌توانند براي شبكه‌هاي اجتماعي داخلي تبليغات زيادي انجام دهند و آنها را به مردم معرفي كنند. شبكه‌هاي اجتماعي خارجي همين‌گونه توسط رسانه‌ها و شخصيت‌هاي سياسي خودشان معرفي شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون