• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3190 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۶ اسفند

يونسي:

مي‌توانيم محور وحدت جهان اسلام باشيم

 

گروه سياسي| دستيار ويژه رييس‌جمهور در امور اقوام و اقليت‌هاي ديني و مذهبي گفت: انقلاب ما نشان داد كه ما لياقت آن را داريم كه محور تقريب و وحدت جهان اسلام باشيم و مي‌توانيم اين موضوع را در عمل نشان دهيم و دست رد به سينه تنگ نظران بزنيم و بدانيم آنها كم هستند ولي هياهوي زيادي دارند در حالي كه جامعه ما خواستار وحدت است و ما مي‌توانيم از حصار توهمي كه آنها براي ما ايجاد كرده‌اند خارج شويم و پرواز كنيم. به گزارش ايسنا، گزيده اظهارات علي يونسي به شرح زير است:
    دولت يازدهم با شعار اعتدال و جهان عاري از خشونت و همچنين وحدت و انسجام ملي آغاز به كار كرد و دانشگاه مذاهب اسلامي از مهم‌ترين يا تنها مركزي است كه در جهت انسجام ملي و اسلامي و وحدت حركت و عمل مي‌كند.
   اگرچه دولت در شرايط بد مالي است اما سعي مي‌كند در اين راستا كمك‌هاي خود را داشته باشد و ان‌شاء‌‌الله اساتيد و مسوولان و دانشجويان اين دانشگاه كمك مي‌كنند تا اين تحولات و تدابير عملياتي شود.
   هم‌اكنون مسائلي مثل تكفير و جنايت‌هايي كه صورت مي‌گيرد و همچنين جنگ‌هاي داخلي از جمله بدعت‌هايي است كه وارد جهان اسلام شده است و به اندازه‌اي عميق و ريشه‌دار بوده كه براي مقابله با آن هزينه داده شده است.
   خيلي‌ها جمهوري اسلامي را متهم مي‌كنند و مي‌گويند كه جمهوري اسلامي به اصل تقريب و وحدت اعتقادي ندارد و در اين راستا به صورت تاكتيكي، پوششي و موقت عمل مي‌كند و اين موضوع را هم افراطيون اهل سنت و هم شيعه مي‌گويند. برهمين اساس خيلي‌ها مي‌گويند كه بالاخره ما ناچاريم با هم از باب اضطرار كنار بياييم. چرا كه بايد مقابل دشمن ظاهر را حفظ كرد. در واقع مي‌خواهند ما تظاهر كنيم كه وحدت داريم آن وقت كه دشمن از بين رفت دوباره به جان هم بيفتيم. در حالي كه موضوع وحدت يك موضوع مصلحتي كوتاه‌مدت يا تاكتيك نيست بلكه استراتژي و هدف ما قلمداد مي‌شود.
   امام (ره) حداقل ده سال قبل از پيروزي انقلاب اسلامي موضوع تقريب و وحدت را بيان كردند و بيش از دو دهه است كه مقام معظم رهبري بر اين موضوع تاكيد داشتند و آن را به عنوان استراتژي و نه يك تاكتيك انتخاب كردند و حتي بر اين اساس مي‌فرمايند اهانت به مقدسات ديگر مسلمانان حرام است.
   در تقريب است كه مسلمانان جان مي‌گيرند و اگر اين رويكرد نباشد اكثر مسلمانان خارج مي‌شوند ضمن اينكه بايد اين نكته را مدنظر قرار داد كه اگر دشمن هم نداشته باشيم و به تمام اهداف‌مان هم برسيم باز هم بايد وحدت داشته باشيم. چون با وحدت توحيد محقق مي‌شود و مهم‌ترين معروف دعوت به تقريب و ضدش بزرگ‌ترين منكر است.
   جامعه اسلامي امروز به دليل عقب ماندگي علمي و همچنين عقب ماندگي از فهم اسلام به فاجعه خشونت آميخته شده است. در حالي كه هر چه دانش و دانشمندان بيشتر باشند تعصب كمتر خواهد بود. همچنين بايد دانست نبايدها يك جايي به تكفير و يك جايي به خشونت تبديل مي‌شود.
   ما بايد به گذشته برگرديم و ببينيم كه عمده و اكثريت مفاخر شيعه و سني از ايران بوده‌اند چنانچه سعدي و مولوي، حافظ و فخر رازي و غزالي ايراني هستند و ما به آنها افتخار مي‌كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون