• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4017 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۲ بهمن

اگر شكستي بوده همه در آن نقش داشتند

حضور يزداني در 92 كيلو موقت است

محمد طلايي

1- حسن يزداني طبق صحبت و قراري كه با رسول خادم به عنوان سرمربي تيم‌ ‌ملي داشته تصميم گرفته تا در مسابقات قهرماني آسيا كه ارفاق وزن ندارد، فشاري بابت كاهش وزن به خود وارد نكند و در يك وزن بالاتر كشتي بگيرد. البته اين موضوع قطعي نيست و بايد تا زمان آغاز رقابت‌ها صبر كنيم شايد او به لحاظ شرايط وزني در وضعيتي بود كه در همان وزن 86 كيلوگرم كشتي بگيرد. اگر يزداني به يك وزن بالاتر هم برود موقت است و او كشتي‌گير وزن 86 كيلوگرم تيم ملي است. فكر نمي‌كنم يزداني گله‌اي بابت اين موضوع داشته و ناراحت باشد. در تيم‌ ‌ملي طي سال‌هاي اخير چنين شرايطي حاكم نبوده و كشتي‌گيران خيلي راحت درباره اينگونه مسائل با كادر فني ارتباط دارند و آنها را مورد بررسي قرار مي‌دهند تا بهترين تصميم كه به نفع‌شان باشد گرفته شود. هدف از حضور يزداني در رقابت‌هاي قهرماني آسيا محك اين كشتي‌گير است و خيلي روي مسائلي مانند وزن تمركز نداريم، اما يكسري متاسفانه از بيرون شلوغ كاري مي‌كنند تا حاشيه را وارد تيم كنند.
2- درباره حواشي و انتقادات نسبت به انتخاب رسول خادم به عنوان سرمربي تيم‌ ‌ملي كشتي ايران تا المپيك 2020 هم بايد به اين موضوع اشاره كنم كه من هميشه گفته‌ام به خادم به لحاظ فني اعتقاد دارم و اذعان‌ دارم او يكي از بهترين مربيان كشتي جهان است. قطعا خادم توانايي بسيار بالايي دارد و مي‌تواند عامل موفقيت تيم‌ ‌ملي باشد.
3- من پيش از مسابقات جهاني پاريس اعلام كردم اگر مي‌خواهيد نتيجه‌ نسبتا خوبي بگيريد بايد دو، سه تغيير در تيم‌ ‌ملي داشته باشيم، اما اگر مي‌خواهيد آينده‌سازي كنيد بايد پاي فرآيند انتخابي بايستيد و به جوانان ميدان دهيد كه آنها هم اعلام كرده‌اند فرآيند انتخابي ملاك اصلي خواهد بود كه حتي من در دو، سه مورد مخالف اين موضوع بودم، اما به تصميم جمع احترام گذاشتم. اين درست نيست كه بخواهند طوري صحبت كنند كه من را زير سوال ببرند. حداقل بگويند او زحمت خود را كشيد و همسو با شوراي فني و فدراسيون بود. اگر شكستي بوده همه در آن نقش داشتند و نمي‌توانند من را مقصر اين ناكامي بدانند. من اگر بد بودم خادم هيچ‌وقت من را به عنوان مربي ارشد تيم‌ ‌ملي بار ديگر انتخاب نمي‌كرد بنابراين او به كار بلد بودن من اعتقاد دارد. خوشبختانه جو بسيار خوبي در كادر فني تيم ملي حاكم شده و هدف موفقيت در رويدادهاي پيش رو است. اينكه عده‌اي بخواهند من را زير سوال ببرند و تمامي تقصيرها را بر گردن من بيندازند را به هيچ‌وجه قبول نمي‌كنم چرا كه خلاف واقعيت است. اگر بخواهند كماكان به صحبت‌هاي‌شان ادامه‌ دهند و من را خراب كنند آن وقت من هم حرف‌هايم را مي‌زنم و تمامي كم‌كاري‌ها و حقايق را خواهم گفت و بهتر است من را مجبور به اين كار نكنند. تمامي تصميم‌گيري‌هاي پيش از مسابقات جهاني با هماهنگي رسول خادم و تمامي اعضاي شوراي فني بوده و اگر شكستي وجود داشته همه در آن نقش داشته‌اند.
سرمربي سابق كشتي آزاد

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون