• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4054 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۸ اسفند

پاسخ به برخي سوالات درباره طرح ترافيك جديد

گروه اجتماعي| مصطفي قنبرنژاد، مديركل صدور آرم طرح ترافيك شهرداري تهران، با بيان اينكه از روز شنبه سامانه ثبت‌نام طرح ترافيك براي سال 96 با آدرس my.tehran.ir براي ثبت‌نام متقاضيان ورود به محدوده طرح ترافيك و ساكنين محدوده گشوده شده است، گفت: با اين حال برخي از كاربران در حين ثبت نام به مشكلاتي برخورد كرده‌اند كه لازم است توضيحاتي در اين خصوص ارايه شود.

وي با بيان اينكه متقاضيان دقت داشته باشند كه بايد اطلاعات آنها از ابتدا ثبت شود، ادامه داد: ممكن است برخي افراد عنوان كنند كه در سال‌هاي قبل طرح ترافيك دريافت كرده و نيازي نيست كه اطلاعات خودروي خود را وارد كنند يا مي‌خواهند از نام كاربري قبلي خود استفاده كنند اما دقت داشته باشيد كه اين سامانه براي طرح جديد ترافيك پايتخت ايجاد شده و متقاضيان بايد اطلاعات خودروي خود را بار ديگر به طور كامل درج كنند.

مديركل صدور آرم طرح ترافيك شهرداري تهران، با بيان اينكه سرويس ارايه شده از سوي ثبت احوال محدود است، گفت: سرويس ارايه شده از سوي ثبت‌احوال محدود است و ممكن است متقاضيان در همان ابتدا با مشكل عدم‌تاييد شماره كارت ملي مواجه شوند اما لازم است متقاضيان صبور باشند چرا كه از روز گذشته مراجعه به سايت به‌شدت افزايش يافته و شهروندان مي‌توانند در روزهاي ديگر نسبت به ثبت‌نام اقدام كنند چرا كه عوارض اين طرح به صورت روزانه محاسبه مي‌شود و عجله‌اي براي درج اطلاعات نيست.

وي با بيان اينكه با فعال‌سازي نام كاربري، كد فعالسازي به تلفن همراه درج شده در اطلاعات اوليه ارسال مي‌شود، افزود: شهروندان دقت داشته باشند كه ثبت اطلاعات محل سكونت تنها براي شهرونداني است كه در داخل محدوده طرح ترافيك سكونت دارند و نيازي نيست افرادي كه در داخل محدوده سكونت ندارند يا افرادي كه محل كارشان در داخل محدوده است، اين قسمت را تكميل كنند.

وي افزود: مراجعه تعداد زيادي از شهروندان به سامانه my.tehran.ir سبب كند شدن سرور در برخي مواقع مي‌شود اما شهروندان صبور باشند تا بتوانند مراحل ثبت‌نام خود را تكميل كنند.

چگونه ثبت‌نام كنيم؟

اما شهروندان چگونه بايد در اين سامانه ثبت‌نام كنند؟ به گفته مسوولان شهرداري، مردم مي‌توانند به سامانه my.tehran.ir مراجعه كرده و ضمن درج اطلاعات حساب كاربري خود در اين سامانه ثبت‌نام كنند، مدارك مورد نياز براي ثبت‌نام تصوير كارت ملي است كه حداكثر بايد ۲۰۰ كيلوبايت باشد و همچنين تصوير كارت ماشين يا سند مالكيت خودرو كه آن هم بايد حداكثر ۲۰۰ كيلوبايت باشد.

شهروندان پس از تكميل ثبت‌نام در سامانه، امكان شارژ حساب و امكان تردد در محدوده را در صورت وجود ظرفيت خواهند داشت و نيازي به مراجعه به دفاتر خدمات الكترونيك شهر نيست. پس از طي كردن مرحله اول صفحه‌اي براي كاربران ايجاد مي‌شود و جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، بيماران خاص و معلولان جسمي – حركتي، خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عكاسان خبري مي‌توانند اطلاعات خود را در اين قسمت وارد كنند.

جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر بايد تصوير كارت جانبازي يا نامه بنياد جانبازان و امور ايثارگران كه تاريخ اعتبار آن منقصي نشده است و درصد جانبازي هم در آن قيد نشده باشد، حداكثر تا ۲۰۰ كيلوبايت در قسمت مربوطه بارگذاري شود و جانبازان بايد با در دست داشتن اصل مدارك براي تاييديه به يكي از دفاتر خدمات الكترونيك شهر مراجعه كنند.

همچنين بيماران خاص و معلولان جسمي، حركتي بايد تصوير نامه يا كارت شناسايي بيماران خاص يا معلولان كه از سمت بهزيستي يا انجمن‌هاي مربوطه صادر شده، در صورتي كه تاريخ اعتبار آن منقضي نشده باشد در قسمت مربوطه بارگذاري كنند و پس از آن به يكي از دفاتر خدمات الكترونيك شهر در حالي كه اصل مدارك را با خود به همراه دارند مراجعه كنند تا سير ثبت‌نام تكميل شود.

خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عكاسان خبري نيز بايد تصوير كارت خبرنگاري كه تاريخ اعتبار آن منقضي نشده را حداكثر تا ۲۰۰ كيلوبايت در قسمت مربوطه بارگذاري كرده و در حالي كه اصل مدارك را در دست دارند بايد به دفاتر خدمات الكترونيك شهر مراجعه كنند تا مراحل تكميل ثبت‌نام‌شان انجام شود.

لازم به ذكر است مالكان وانت بارها بايد به سامانه baraneh.tehran.ir مراجعه كرده و تاييديه اتحاديه خود و مشخصات خودرو و همچنين تاييديه سازمان حمل و نقل ترافيك را وارد كنند.

مالكان آژانس نيز بايد به سامانه taxi-agencg. tehran.ir مراجعه كرده و اطلاعات درخواستي را كه اعم از تاييديه اتحاديه، تاييديه سازمان حمل و نقل ترافيك و مشخصات مالك و خودرو مي‌شود را وارد كنند.

همچنين براي اولين‌بار در اين سامانه براي ساكنان محدوده طرح ترافيك قسمتي ايجاد شده و ساكنان بايد تصوير سند مالكيت يا اجاره‌نامه داراي كد رهگيري و برچسب هولوگرام را حداكثر تا ۲۰۰كيلوبايت وارد كرده و در مرحله بعدي ساكنان بايد اطلاعات ملك را از روي قبض عوارض نوسازي اخذ و در سامانه وارد كنند و پس از آن نيز با در اختيار داشتن اصل مدارك به دفاتر خدمات الكترونيكي شهر مراجعه كنند.

شهروندان پس از ثبت‌نام در سامانه و شارژ حساب شهروندي در هر هفته امكان رزرو سه روز براي تردد در محدوده طرح ترافيك را دارند و در صورت ارايه مجوز از سوي سامانه مي‌توانند تردد كنند.

در پايان هر روز تردد شهروندان مجاز در محدوده بررسي و عوارض پرداختي پس از اعلام ضرايب قانوني محاسبه شده و از حساب شهروندي كسر مي‌شود و بديهي است در صورت شارژ نكردن حساب شهروندي، جريمه ورود به محدوده طرح ترافيك براي شهروندان اعمال و مبلغ عوارض تردد در صورت‌بدهي آنها حساب مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها