• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4102 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۰ خرداد

آلمان همچنان مدعي

بعد از شكست آلمان در نيمه‌نهايي يورو ۲۰۱۶ به فرانسه، بسياري معتقد بودند دوران افول تيم يواخيم لو فرارسيده اما نسل طلايي آلمان همچنان به يكه‌تازي ادامه مي‌دهد. به نظر مي‌رسد آلمان امسال هم مدعي اول قهرماني خواهد بود. آنها در دور انتخابي، بهترين عملكرد يك تيم اروپايي را در تاريخ به‌جاي گذاشتند؛ هر ۱۰ بازي را بردند و با تفاضل گل 39+ به روسيه رسيدند. آنها هرگز بعد از نيمه‌نهايي ۲۰۱۶، مسابقه‌اي را واگذار نكرده و در دور انتخابي ۴۳ گل به ثمر رسانده بودند؛ بيشتر از هر تيم ديگري در تاريخ فوتبال اين قاره در مسابقات انتخابي. نكته جالب اينجاست كه ۲۱ نفر در گل‌هاي به ثمر رسيده اين تيم نقش داشتند و همين نشان مي‌دهد تا چه حد آلمان تركيب يكدستي را در زمين و روي نيمكت در اختيار دارد. ژرمن‌ها ۴ بار كاپ مسابقات را بالاي سر برده‌اند و در اين دوره مدافع عنوان قهرماني به حساب مي‌آيند. يك قهرماني ديگر آنها را به برزيل دست‌نيافتني مي‌رساند و از همين حيث اين جام به نوعي دوئل اين دو كشور محسوب مي‌شود.

سرمربي: يواخيم لو

او در حال حاضر پرسابقه‌ترين سرمربي بين تمام سرمربيان تيم‌هاي ملي اروپايي است. لو در جولاي 2006 به عنوان سرمربي تيم ملي آلمان انتخاب شد و قرار است تا سال 2020 در اين تيم بماند. مرد زيرك آلماني در اين مدت كارنامه درخشاني را از خود به جا گذاشته و در سال ۲۰۱۴ موفق شد بعد از ۱۴ سال يك قهرماني ديگر را به فوتبال كشورش هديه كند. لو تركيب فوق‌العاده‌اي در اختيار دارد و همين كارش را براي انتخاب يازده نفر نهايي سخت كرده. سيستم مورد علاقه مرد آلماني ۱-۳-۲-۴ است. او علاقه زيادي دارد كه تيم خودش ابتكار عمل را در بازي در دست داشته باشد، تيمش سريع از فاز دفاعي وارد فار هجومي شود و بعد از دست‌دادن توپ پرس سنگيني انجام دهد. آلمان با هدايت لو در جام كنفدراسيون‌هاي ۲۰۱۷ بدون داشتن بسياري از ستاره‌هايش قهرمان شد و همين نشان از قدرت تيمي دارد كه لو پرورش داده.

ستاره: توني كروس

انتخاب يك ستاره از بين اين همه ستاره كه آلمان دارد، كار سختي است. با اين همه بسياري از كارشناسان اعتقاد دارند توني كروس، هافبك رئال مادريد مي‌تواند ستاره اصلي ژرمن‌ها باشد. او با سري بالا، نبض حملات تيمش را برعهده مي‌گيرد و آهنگ هجومي آلمان را تنظيم مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون