• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4102 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۰ خرداد

برزيل به دنبال جام ششم

برزيل بعد از شكست تلخ ۷ بر يك مقابل آلمان در جام‌جهاني ۲۰۱۴، حالا آماده است تا دوباره به قله فوتبال برگردد. آنها اولين كشوري بودند كه حضور خود در جام‌جهاني را قطعي كردند. البته رسيدن‌شان به روسيه خيلي هم آسان نبود. بعد از گذشت ۳ هفته از شروع مسابقات انتخابي، برزيل در رده ششم بود. فدراسيون فوتبال اين كشور خيلي زود دست به كار شد، دونگا را اخراج كرد و هدايت تيم را دست تيته داد. بعد از آن بود كه دوران باشكوه برزيل احيا شد. آنها ۱۰ پيروزي كسب كردند و با ۲ تساوي ديگر، زودتر از سايرين بليت‌ مسكوي‌شان را رزرو كردند. برزيل پرافتخارترين تيم فوتبال جهان است. پنج بار در سال‌هاي ۱۹۵۸، ۱۹۶۲، ۱۹۷۰، ۱۹۹۴ و ۲۰۰۲ قهرمان جام‌جهاني شده و در همه دوره‌هاي جام حضور داشته. با اين همه نزديك به ۱۶ سال است كه دست آنها از جام كوتاه مانده. مردمان سرزمين قهوه، اميد بسياري داشتند كه در سال ۲۰۱۴ و در حالي كه خودشان ميزبان جام هستند، يك قهرماني ديگر را تجربه كنند اما نتيجه آن جام شد بدترين شكست تاريخ برزيل. روسيه اما ماجرايي متفاوت براي آنها خواهد بود.

سرمربي: تيته

با اينكه بيشتر از ۲۰ بازي نيست كه هدايت برزيل را برعهده گرفته، اما تغيير و تحولاتي كه در تيم داده كاملا مشهود است. او از روش ۱-۴-۱-۴ استفاده مي‌كند. نيمار را در جناح چپ قرار مي‌دهد و كاسميرو را جلوي خط دفاعي. پائولينيو كه اين فصل از چين به بارسلونا آمد، بازيكن مورد علاقه تيته است و نقش مهمي در انتقال توپ از دفاع به حمله دارد. تيته گابريل ژسوس را در نوك حمله قرار مي‌دهد. او به خوبي از دو دفاع كناري تيم يعني مارسلو و دني‌ آلوز تغذيه مي‌شود.

ستاره: نيمار

بدون شك ستاره برزيل در جام ۲۰۱۸ نيمار خواهد بود. بازيكني كه در هفته‌هاي آخر لاشامپيونه براي پاري‌سن‌ژرمن به ميدان نرفت تا حسابي خودش را براي روسيه آماده كند. نيمار سرعتي خيره‌كننده دارد و با بالارفتن سنش، رهبري تيم در درون زمين را هم برعهده خواهد گرفت. او يكي از شانس‌هاي آقاي گلي مسابقات هم به حساب مي‌آيد.

نقطه ضعف: مارسلو

واقعيت اين است كه برزيل نسبتا نقطه ضعفي ندارد. اما كارشناسان معتقدند وجود بازيكني مثل مارسلو مي‌تواند در برزيل نگران‌كننده باشد. او همان‌اندازه كه در خط حمله مثمرثمر است، فضاي زيادي در جناح چب به رقبا مي‌دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون