• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4123 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۰ تير

فينال زودهنگام

سهيل سراييان

در اين يكي دو روز اخير چندين بار به فرودگاه‌هاي مختلف مسكو رفتم. خيلي شلوغ هستند. صف گرفتن كارت پرواز آن قدر طولاني است كه بيشتر از يك ساعت و نيم زمان مي‌برد تا نوبت كسي برسد. خيلي‌ها حتي با وجود ادامه حضور تيم‌شان در جام جهاني در حال ترك روسيه هستند. اكثرا براي دو تا سه هفته از مرخصي تابستاني خودشان استفاده كرده‌اند و حالا ديگر زمان بازگشت فرا رسيده است.

طرفداران كلمبيا و انگلستان هم خودشان را به مسكو رسانده‌اند. هر جا رنگ زرد مي‌بيني، آنها قطعا طرفداران كلمبيا هستند. مردم خونگرم و پر‌انرژي كه از امريكاي جنوبي يا امريكاي لاتين مي‌آيند.

از سوي ديگر انگليسي‌ها هم آمده‌اند. آنها معروف هستند كه اگر برخلاف ميل‌شان نتيجه‌اي به دست‌ آيد، ممكن است عواقب بدي داشته باشد.

آخر هفته است و همه به خيابان‌هاي اصلي آمده‌اند و كمي خيابان‌ها نسبت به چند روز پيش شلوغ‌تر هستند. روس‌ها اميدوارند كه تا فينال برسند و در زمين خودشان قهرمان جهان شوند. اينكه چقدر اين قضيه واقعي است را بگذاريم به عهده خودشان. تقريبا تمام تيم‌هايي كه به اين مرحله رسيده‌اند خودشان را مدعي مي‌دانند.

در ميان اين همه تقابل فرهنگي، روس‌ها براي اينكه نشان دهند با همه كشورها و مردم‌شان دوست هستند از پرچم كشورهاي ديگر در خيابان‌ها استفاده مي‌كنند. تا به حال با خيلي از اين كشورها تجربه مشتركي نداشته‌اند. جام جهاني باعث شده تا خيلي خودشان را دور از بقيه كشورها نبينند.

فرانسه و آرژانتين يكي از مهم‌ترين بازي‌هاي جام است. همه با پرچم و پيراهن فرانسه و آرژانتين در مسكو هستند. از جام جهاني برزيل فيفا محل‌هايي را براي تماشاي بازي‌ها در نظر گرفته است و معمولا همه طرفداران فوتبال به آنجا مي‌روند. علاوه بر پخش بازي‌ها، برنامه‌هاي متنوع ديگري هم قبل و بعد از بازي وجود دارد. فروشگاه‌هاي مخصوص جام جهاني هم در اين فن‌فست‌ها هست.

حذف آرژانتين يا فرانسه قطعا اولين حذف بزرگ جام خواهد بود. فينال زودهنگامي كه خيلي حساس است. خيلي از كشورهاي آسياي شرقي با لباس فرانسه در خيابان‌هاي مسكو قدم مي‌زنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون