• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4131 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۰ تير

توضيحات مديركل روابط عمومي صدا و سيما درباره مستند بي‌راهه:

خانواده‌ها ما را قسم مي‌دهند جلوي افسارگسيختگي را بگيريم

با گذشت بيش از 5 روز از پخش مستند «بي‌راهه» واكنش‌ها به پخش اين مستند همچنان ادامه دارد. مستندي كه در آن تعدادي از اينفلوئنسرهاي اينستاگرامي در مقابل دوربين نشسته و از انتشار تصاوير و فيلم‌هاي خود در شبكه‌هاي اجتماعي ابراز ندامت كردند. محمد حسين رنجبران مدير روابط عمومي سازمان و صدا و سيما در گفت‌وگويي با باشگاه خبرنگاران جوان توضيحاتي را درباره پخش اين مستند، ايرادات حقوقي وارد شده به اين برنامه و همچنين اولويت توامان مسائل فرهنگي و اقتصادي براي رسانه ملي ارايه داد. مديركل روابط عمومي صداوسيما در واكنش به برخي فضاسازي‌ها در خصوص مستند «بي‌راهه» گفت: اين وظيفه ذاتي رسانه ملي و خواست مردم به ويژه خانواده‌هاست كه اطلاعات بيشتري درخصوص آسيب‌هاي فضاي مجازي داشته باشند و نمي‌توانيم وقتي مسوولان مربوط در حوزه فضاي مجازي به وظايف خود در ساماندهي فضاي مجازي عمل نمي‌كنند ما هم بنشينيم و دست روي دست بگذاريم و برنامه‌هاي آگاهي بخش به خانواده‌ها ارايه نكنيم.

او ريشه اصلي اين معضل را بي‌قاعده و قانون بودن فضاي مجازي كشور دانست و تصريح كرد: بار‌ها بر اين مساله تاكيد شده است كه نبايد فضاي مجازي افسارگسيخته باشد و مثل همه‌جاي دنيا بايد قواعد و قانون مشخصي داشته باشد و منتشر‌كنندگان محتوا‌هاي نامناسب در اين فضا بدانند كه چه هزينه‌هايي در انتظارشان است، اما گويي اراده‌اي در اين زمينه بين مسوولان مربوط وجود ندارد و اين جاي تاسف است.

محمد حسين رنجبران با تاكيد بر اينكه اين برنامه محصول معاونت اجتماعي نيروي انتظامي بوده است، افزود: يكي از مهم‌ترين مسووليت‌هاي مشترك ما و ناجا حركت در مسير پيشگيري است و همانطور كه گفتم بسياري از خانواده‌ها با ما تماس مي‌گيرند و مطالبه جدي در زمينه برنامه‌هاي آگاهي بخش در حوزه فضاي مجازي دارند.

رنجبران در ادامه با اشاره به درخواست تعدادي از مخاطبان از صدا و سيما براي پخش برنامه‌هايي با اين محتوا افزود: برخي خانواده‌ها با ما تماس مي‌گيرند و به صراحت مي‌گويند ما خانواده‌اي مذهبي نيستيم، اما به خانواده و حفظ حيا و حرمت خانواده اعتقاد داريم و همكاران ما را قسم مي‌دهند كه برنامه‌هايي بسازيد تا جلوي اين عرصه افسارگسيخته فضاي مجازي را بگيرد و به خانواده‌ها آگاهي دهد.

مديركل روابط عمومي رسانه ملي به برخي شايعات در خصوص نبود حكم قضايي براي اين كار اشاره كرد و گفت: بر اساس صحبتي كه با مسوولان ناجا داشتم براي اين افراد حكم قضايي صادر شده بوده و حتي مقام قضايي درخواست كرده بوده است تا موضوع اين افراد حتما رسانه‌اي شود.

مديركل روابط عمومي رسانه ملي با بيان اينكه متاسفانه در اين فضاي آلوده رسانه‌اي، صداي نقد‌هاي دلسوزانه وكارشناسي شنيده نمي‌شود گفت: در ميان تخريب‌هاي فراواني كه اين روز‌ها ديدم برخي به روش ساخت برنامه انتقاد رسانه‌اي داشتند و معتقد بودند كه اين امكان بود تا از راه‌هاي ديگري براي انتقال درست پيام استفاده كرد اما اين يك بحث كارشناسي است و ممكن است خود من هم در جايگاه يك برنامه‌ساز حرف‌هايي در اين حوزه داشته باشم.

او برخي نقد‌ها در خصوص اولويت داشتن پرداخت به مفاسد اقتصادي به جاي اينگونه مفاسد فرهنگي را قابل تامل دانست و افزود: به نظرم هر موضوعي جايگاه و اهميت خود را دارد و نبايد به بهانه پرداخت ضعيف به مفاسد در حوزه‌اي، مفاسد در عرصه‌هاي ديگر را كه مثل خوره به جان بنيان خانواده‌ها افتاده است را فراموش كرد. رسانه ملي در اين سال‌ها در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادي همواره در خط مقدم بوده و حتي باعث باز شدن پرونده‌هايي شده است كه شايد بسياري از افراد فكرش را هم نمي‌كردند اما با اين وجود مسوولان سازمان معتقدند هنوز جاي كار بيشتر و جدي‌تري در اين زمينه وجود دارد به شرط آنكه مسوولان بزرگوار قضايي براي هر كدام از پرونده‌هاي مفاسد اقتصادي يك پيوست رسانه‌اي مشخص داشته باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون