• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4131 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۰ تير

صداي مخالف

روزنامه كيهان روزگذشته در واكنش به ستون مخالف نوشت: روزنامه اعتماد در ستوني به سايت‌ها و روزنامه‌هاي منتقد دولت مي‌پردازد. خوانش‌هايي كه در اين ستون ارايه مي‌شود گاه بسيار عجيب است و حيرت‌انگيز و البته تاسف‌آور! مگر قرار نيست كه رسانه امانتدار باشد؟!

به اعتقاد روزنامه كيهان «نويسندگان «اعتماد» هدفي را از پيش تعيين مي‌كنند و سپس به مقتضاي آن هدف يك مطلب هرچند بي‌ربط را بهانه قرار مي‌دهند تا حرف دل خودشان را بزنند.» اگر اين اتهام كيهان را قبول كنيم باز هم اين سوال در ذهن ما وجودخواهد داشت كه مگر امتياز انحصاري بهانه قرار دادن يك مطلب وگفتن حرفي ديگر در اختيار كيهان قرار دارد؟ اين روزنامه در ستون اخبار ويژه و مرور «ديروز‌نامه‌هاي زنجيره‌اي» مگر كاري غير از اين مي‌كند؟ خود عنوان تخفيف‌آميز ديروزنامه زنجيره‌اي به چه معناست؟ اصل را بر پذيرش اتهام كيهان هم كه بگذاريم بايد بگوييم در اين زمانه‌اي كه انحصار گفتن همه‌چيز به همه‌كس در اختيار كيهان است اجازه دهيد ما هم دكه كوچك خودمان را داشته باشيم.

 


استراتژي جديد اصولگرايان: گفت‌وگوي دوطرفه در كف خيابان

بعد از اتفاقات اخير در بازار تهران كه آخرين نمونه از اعتراضات علني بود، اصولگرايان استراتژي جديدي را با عنوان «گفت‌وگوي دوطرفه در كف جامعه» تعريف كردند. نمونه‌هاي زيادي از اين گفت‌وگوها آغاز شده است. از مشهد حجت‌الاسلام رييسي «حاج‌حسين يكتا» را به وسط شهر فرستاده تا برنامه تلويزيوني گفت‌وگو با مردم برگزار كند. امام جمعه جديد شيراز بعد از نماز در ميان مردم مي‌نشيند و رسانه‌ها به بازتاب اين گفت‌وگوها مي‌پردازند. وطن امروز هفته گذشته اين استراتژي را علني كرد و نوشت: «نقطه ضعف و نقطه آسيب جريان انقلابي در طول اين سال‌ها كه ميدان را براي عمليات تزوير باز گذاشته، حضور كم‌فروغ در عرصه عمومي و كمبود گفت‌وگوي دوطرفه در كف جامعه است.»

با همين استراتژي حجت‌السلام خسروپناه، رييس موسسه حكمت و فلسفه به بازار شوش تهران رفته و روزنامه نو امروز (نزديك به قاليباف) گفت‌وگوي مفصلي با او انجام داده است. خسروپناه نقل‌قول‌هاي بسياري از زبان مردم بيان مي‌كند و معتقد است: «مردم گفتند ‌ما خودمان حافظ اين نظام و انقلاب هستيم، آنها اگر هم اعتراضي داشتند، به اين معنا نيست كه اين اعتراض به اصل نظام است، اين اعتراض به تصميم‌ها و بي‌توجهي‌هاست.» او همچنين گفته: «يكي از گله‌هاي آنها از علما و روحانيوني بود كه هميشه با بازاريان در ارتباط بودند. بازاريان مي‌گفتند ‌چرا ارتباط‌ها كم شده است؟ چرا صداي ما را نمي‌شنوند؟ انتظار داشتند كه درد دل بازار را بشنوند و ارتباطات هم بيشتر شود و صداي بازاريان را به دولتمردان برسانند.»


خبر جوان از جلسه محرمانه روساي قوا با رهبري

روزنامه جوان در گزارشي به تشكيل اتاق جنگ اقتصادي اشاره كرده و از جزييات يك ديدار محرمانه ميان روساي قوا و رهبري خبر مي‌دهد. جوان مي‌نويسد: «نقطه شروع تشكيل اين ستاد به جلسه‌اي محرمانه در هشتم ارديبهشت‌ماه با مسوولان سه قوه بازمي‌گردد و در آن جلسه، رهبر انقلاب مطرح كردند كه رييس‌جمهور و قوه مجريه، مسوول شوراي هماهنگي اقتصادي قوا هستند، به همين دليل دبير آن از سوي رييس‌جمهور انتخاب شده و جايگاه دبيرخانه آن نيز در معاونت اقتصادي رياست‌جمهوري قرار گرفت. طبق اخبار منتشر‌شده در اين شورا علاوه بر سران قوا، از مجلس، روساي كميسيون اقتصادي و برنامه و بودجه، از قوه قضاييه، معاون اول و دادستان كل كشور و از دولت معاون اول رييس‌جمهور، وزير امور اقتصادي و دارايي، رييس سازمان برنامه و بودجه و معاون اقتصادي رييس‌جمهور حضور داشته و دارند. با اين حال نگاهي به گذشته به خوبي نشان مي‌دهد تشكيل چنين ستاد‌هايي هم در ايران و هم در ساير كشور‌ها مسبوق به سابقه است و اتفاقا نتايج مثبتي نيز در اين باره حاصل شده كه گاه سرنوشت جنگ‌ها را تغيير داده است.» روزنامه جوان علاوه بر اين به نسبت به مذاكره مجدد با غرب با نگاهي همدلانه برخورد كرده مي‌نويسد: «حال در چنين شرايطي كه ستاد جنگ اقتصادي با ابتكار شخص مقام معظم رهبري تشكيل شده فرصتي طلايي در مقابل دولت قرار گرفته تا تهديد موجود در خصوص بازگشت تحريم‌ها را به فرصت تبديل كند. در اين صورت حتي اگر زماني مقرر شد تا بار ديگر ايران پاي ميز مذاكره جدي با غرب بنشيند، نظام دست بالاتر را خواهد داشت.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون