• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4145 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۶ مرداد

خبر

مشايي متهم به تبليغ عليه نظام شده است

وكيل مدافع اسفنديار رحيم مشايي خبر داد كه موكلش در انتقاد به عملكرد برخي مسوولان دستگاه قضايي، متهم به تبليغ عليه نظام شده و با وجود پيگيري‌هاي مكرر، امكان مطالعه پرونده را پيدا نكرده است. عادل حيدري، وكيل اسفنديار رحيم‌مشايي در گفت‌وگو با تسنيم درباره آخرين وضعيت پرونده موكلش اظهار كرد: پس از پايان رسيدگي در دادسرا و صدور كيفرخواست، ديگر هيچ امكاني براي مطالعه پرونده يا دسترسي به آن فراهم نشده است و با وجود پيگيري‌هاي مكرر هنوز امكان مطالعه پرونده يا ملاقات با موكل را پيدا نكردم.

اين وكيل دادگستري افزود: موكلم پس از آتش زدن حكم صادره عليه حميد بقايي در مقابل سفارت انگلستان، بازداشت شد و قريب به چهار ماه است كه بازداشت وي ادامه دارد و نتيجه اعتراض به بازداشت، تاييد قرار ابقاي بازداشت بوده است در حالي كه به دليل ختم تحقيقات در دادسرا و صدور كيفرخواست در موضوعات مربوطه، قاعدتا بايد موكل آزاد مي‌شد و تداوم بازداشت وي ديگر دليلي ندارد.

وكيل مدافع اسفنديار رحيم‌مشايي گفت: به عنوان وكيل آقاي مشايي، هنوز نمي‌دانم پرونده به كدام شعبه ارجاع شده است و مراجعاتم به منظور كسب خبر از وضعيت پرونده هنوز منتج به نتيجه نشده است.

 

 

فساد در حوزه ثبت سفارش كالا غوغا مي‌كند

امير خجسته، رييس فراكسيون مبارزه با مفاسد اقتصادي در گفت‌وگو با تابناك اظهار كرد: بحث خودرو و ثبت سفارش آن، تنها بخش كوچكي از فسادي است كه از طريق ثبت سفارش افشا شده است، در قسمت ثبت سفارش كالا فساد غوغا مي‌كند و خدا مي‌داند چه زد و‌بندي پشت اين قضيه است و چه اتفاقات عجيب و غريبي در ثبت سفارش رخ‌ داده كه خودرو يك قسمت كوچكي از آن است.

وي افزود: اين در حالي است كه همين موضوع خودرو بارها توسط مسوولان مختلف تكذيب شد. نامه زدند، تهديد و حتي شكايت از ما كردند، ولي پس از مدتي، 5000 خودرو شد 6481 خودرو و بعد هم اعلام كردند 15000 خودرو بوده و بعد هم تا 34000 خودرو را تاييد كردند؛ اما با مستنداتي كه به قوه قضاييه ارسال شد، مشخص گشت كه حتي بيشتر از اين تعداد هم ثبت سفارش شده است.

رييس فراكسيون مبارزه با مفاسد اقتصادي همچنين ادامه داد: هم‌اكنون موضوع از طريق قوه قضاييه در حال پيگيري است و چند نفر هم دستگير شده‌اند، ولي موضوع فراتر از چند كارمند وزارت صنعت، معدن و تجارت است، بحث ما الان در سطح مديركل نيست بحث بر سر معاونان وزير است كه اينها در اين ثبت سفارش‌ها دست داشتند.

 

ورود سپاه به عرصه‌هاي جنگ نرم با تدبير رهبري

سردار سرلشكر محمدعلي جعفري طي سخناني در جمع دانشجويان، با اشاره به عملكرد سپاه در سال‌هاي اخير گفت: سپاه پاسداران تا 10 سال پيش فقط رويكرد امنيتي و نظامي داشت اما با تدبير رهبر معظم انقلاب به عرصه‌هاي جنگ نرم و تهاجم فرهنگي نيز ورود كرد.

به گزارش ايلنا، وي با بيان اينكه تهديدهاي نظامي خارجي كه از سوي دشمنان اعمال مي‌شود خيلي جدي نيست و ما هم قدرت پاسخگويي داريم، اما ضعف‌‌‌‌‌ها و تهديدات داخلي جدي‌‌‌تر است، اظهار داشت: رهبري فرمودند كه اتكاي اقشار بسيج به سپاه است اما بسيج تحت امر سپاه نيست و در اقدام و عمل مستقل است.

فرمانده كل سپاه با بيان اينكه امروز با وجود افزايش فشارها و تحريم‌ها و تهاجم‌‌‌‌هاي فرهنگي و رسانه‌‌‌اي، شاهد افزايش بصيرت و ولايتمداري مردم هستيم، ابراز داشت: همين بصيرت مردمي در مشاركت‌‌‌هاي انتخاباتي، راهپيمايي‌‌‌هاي انقلابي و صحنه‌هاي مختلف در سطح كشور نمايان است و تهديدات دشمنان را خنثي مي‌كند. 30 ميليون ايراني از فيلترشكن استفاده مي‌كنند

محمود صادقي به زمزمه‌هايي مبني بر احتمال رفع فيلتر تلگرام اشاره كرده و گفت: سياست فيلترينگ، محدود كردن فضا، سانسور و اقداماتي از اين قبيل با توجه به اينكه در عصر انفجار اطلاعات قرار داريم محكوم به شكست است و فيلتر تلگرام نيز از اين قاعده مستثني نيست.

به گزارش خانه ملت، اين نماينده مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه اصولا بستن و محدود كردن موجب تشديد و حساسيت مي‌شود و حس كنجكاوي فرد را براي استفاده بيشتر تحريك مي‌كند، افزود: در حال حاضر بيش از 30 ميليون ايراني از ابزار فيلترشكن استفاده مي‎كنند كه اين مساله مضرات زيادي را به دنبال دارد.

وي افزود: اين فيلترشكن‌ها خود بدافزار به شمار مي‌آيند و بسياري از اين فيلترشكن‌ها ابزاري براي سرقت اطلاعات محسوب مي‌شوند؛ افزون بر اين مساله استفاده عمومي از فيلترشكن براي سنين پايين مضر است و برخي از اين فيلترشكن‌ها مخاطب را به صورت هدايت شده به سايت‌هاي مستهجن سوق مي‌دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون