• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4189 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۱ مهر

بورس ركورد تازه‌اي ثبت كرد

بورس در آخرين روز تابستان ركوردي جديد ثبت كرد و با رشد سه هزار و 209 واحدي براي نخستين بار به كانال 160 هزار واحدي وارد شد.

شاخص بورس روز شنبه در سايه حجم بالاي معاملات و ورود نقدينگي‌هاي جديد در جايگاه 160 هزار و 538 واحدي تثبيت شد. براساس معاملات روز گذشته، چهار ميليارد و 628 ميليون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 13 هزار و 572 ميليارد ريال در 221 هزار و 153 نوبت داد و ستد شد.

بررسي شاخص‌هاي اصلي بازار سرمايه نشان مي‌دهد شاخص قيمت (وزني - ارزشي) كه در آن ارزش سهام شركت‌هاي بزرگ اثر بيشتري بر شاخص مي‌گذارد، 938 واحد رشد كرد و شاخص كل (هم وزن) كه در آن ارزش و وزن همه شركت‌هاي بزرگ و كوچك در محاسبه شاخص كل، يكسان در نظر گرفته مي‌شود، 826 واحد رشد داشت. شاخص قيمت (هم وزن) نيز 583 واحد بالا رفت؛ اين شاخص بيانگر سطح عمومي قيمت سهام شركت‌هاي پذيرفته شده در بورس است. شاخص آزاد شناور نيز سه هزار و 560 واحد افزايش يافت كه اين شاخص بخشي از سهام قابل معامله شركت‌ها در بورس را نشان مي‌دهد.

شاخص بازار اول (مربوط به شركت‌هاي بهتر از نظر سرمايه، سودآوري و درصد سهام آزاد شناور) 2 هزار و 341 واحد رشد كرد و شاخص بازار دوم بورس نيز 6 هزار و 503 واحد افزايش يافت. بر اين اساس، در معاملات شنبه نمادهاي فملي (ملي صنايع مس)، همراه (همراه اول)، شبندر (پالايش نفت بندرعباس) و اخابر (مخابرات) بيشترين رشد و تاثير مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

گروه شيميايي در معاملات روز گذشته بورس صدرنشين شد؛ در اين گروه 367 ميليون سهم به ارزش يك هزار و 506 ميليارد ريال دادوستد شد. گروه فلزات اساسي به ارزش يك هزار و 78 ميليارد ريال و خودرو به ارزش هفت ميليارد ريال جايگاه‌هاي بعدي را به خود اختصاص دادند.

همچنين در رده چهارم معاملات ديروز گروه بانك‌ها با دادوستدي به ارزش 900 ميليارد ريال قرار گرفت و گروه فرآورده‌هاي نفتي نيز با معاملاتي به ارزش 767 ميليارد ريال، رده پنجم را از آن خود كرد. ايرنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون