• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4219 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۶ آبان

اهم سخنراني محمد شريعتمداري، وزير پيشنهادي تعاون، ‌كار و رفاه اجتماعي

اگر به دليل مسائل مختلف يك ماه گذشته در جلسه بررسي استيضاح بنده براي وزارت صنعت، معدن و تجارت حاضر نشدم به اين علت بود كه شب قبل سفر به ناحيه سيل‌زده مازندران داشتم.

بنده به عنوان مدير وقتي مي‌شنوم، پست مديرعامل خريد و فروش مي‌شود تنم مي‌لرزد، چرا كه اين موضوع در شأن نظام جمهوري اسلامي نيست.

زيرساخت‌هايي ايجاد خواهيم كرد كه تمامي معاملات در مجموعه صندوق تامين اجتماعي به صورت مكتوب در اختيار مردم قرار گيرد.

قطعا با نگاه قوميتي، مذهبي و حزبي در جهت انتصاب مديران قدم برنمي‌دارم و روشي كه بر اساس آن شايستگان بر مسند امانت مردم بنشينند در پيش مي‌گيرم.

سونامي ورشكستگي صندوق‌هاي تامين اجتماعي و بيمه‌اي بزرگ‌تر از ورشكستگي بانك‌هاست بنابراين براي رفع اين مشكل به كمك شما نياز دارم.

يك‌بار براي هميشه بايد بدهي دولت به تامين اجتماعي پرداخت شود تا اين بهانه از اين سازمان گرفته شود كه بزرگ‌ترين بدهكار آن دولت است.

در برنامه‌هايم انتخاب شايستگاني از استان را در اولويت قرار مي‌دهم.

موافقان وزير اقتصاد چه گفتند؟

روح‌الله بابايي‌صالح: شريعتمداري فردي با قاطعيت لازم براي مبارزه با فساد است، در بحث و پرونده ثبت سفارشات خودرو كه در زمان وزير سابق صورت گرفت، شريعتمداري بود كه اين مساله را برملا كرد. ... صندوق‌هاي بازنشستگي يكي از مهم‌ترين چالش‌هاي كشور است، شريعتمداري فردي است كه مي‌تواند تصدي‌گري‌هاي اين حوزه را كاهش داده و از مداخلات سياسي در اين بخش ممانعت كند.

غلامعلي جعفرزاده‌ايمن‌آبادي: بايد عنوان كرد كه در زمان جنگ اقتصادي نياز به چريك داريم كه شريعتمداري چريك مناسب براي زمان جنگ اقتصادي است. ... معاون اقتصادي وزارت اطلاعات تمام ادعاها و اظهاراتي كه در فضاي مجازي عليه شريعتمداري در خصوص فساد خودرو بود را تكذيب كرد؛ چرا اجازه نمي‌دهيد اين مسائل عنوان شود. شريعتمداري اولين كسي بود كه خبر فساد خودرو را مخابره و با آن مبارزه كرد.

عبدالحميد خدري: روحيات اجتماعي شريعتمداري و مردم‌داري وي در جهت تامين رفاه اجتماعي، تعهد و تخصص اثبات شده است. وي در جايگاه وزارت و اهداف راهبردي كه در حوزه اجتماعي و رفاه تعريف كرده و عصاره كار تيمي و خردجمعي وي در تدوين برنامه‌هايش ما را اميدوار مي‌كند.

مخالفان وزير اقتصاد چه گفتند؟

شهاب نادري: شريعتمداري اگر وزير كارآمدي بود، چرا از وزارت صمت استعفا داد، در صورتي كه وزير پيشنهادي تعاون، كار و رفاه اجتماعي ناكارآمد است، چرا براي اين وزارت معرفي شده است. شريعتمداري فردي است كه نمايندگان در ماه‌هاي اخير به دنبال استيضاح وي بودند اما او در هيچ يك از جلسات شركت نكرد، آيا مي‌توان به فردي كه به قانون احترام نمي‌گذارد، اعتماد كرد.

ولي ملكي: در تمامي دنيا زماني كه يك وزير يا يك مديركل عملكرد صحيحي ندارد، علاوه بر اينكه استعفا مي‌دهد، عذرخواهي نيز مي‌كند و بايد اين موضوعات مورد توجه قرار گيرد، آنچه در برنامه آقاي شريعتمداري براي تصدي وزارت تعاون مشاهده شد، اين است كه 48 درصد برنامه‌هاي اين وزير پيشنهادي با اسناد بالادستي با توجه به گزارش كارشناسي معاونت نظارت مجلس مطابقت ندارد. ... در برنامه‌هاي وزير پيشنهادي تعاون توجه جدي به بحث حمايت از اقشار محروم و نيازمندان نشده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون