• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4219 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۶ آبان

اهم سخنراني رضا رحماني، وزير پيشنهادي صنعت، معدن و تجارت

در برنامه‌هايم براي راهبري بخش صنعت ۵۷ برنامه عملياتي پيش‌بيني شده است. براي حوزه معدن ۲۹، بازار و تجارت و بازرگاني ۴۰ برنامه راهبردي دارم.

مهم‌ترين كاري كه براي خودم واجب كرده‌ام تثبيت اشتغال است.

۱۰ سال آينده ۴۰ هزار واگن را توليد خواهيم كرد. در سه سال آينده ۲۰۲ هزار دستگاه كشنده، اتوبوس و ميني‌بوس توليد مي‌شود.

مواد اوليه‌اي كه در كالاهايي كه با زندگي و كار مردم سرو كار دارند را با قيمت مناسب‌تري در اختيار مي‌گذاريم.

در حوزه توسعه تجارت الكترونيك و استفاده از توانايي‌هاي بخش خصوصي برنامه‌هاي جدي داريم.

در حوزه مبارزه با فساد محور كار بنده خواهد بود. فساد سازمان‌يافته در حوزه كاري بنده جايگاهي نخواهد داشت.

موافقان وزير صمت چه گفتند؟

عزيز اكبريان: در شرايط كنوني دولت تصميم گرفته كه تيم اقتصادي خود را جابه‌جا كند، حال رحماني به عنوان وزير پيشنهادي صنعت، معدن و تجارت فردي ساده‌زيست، پاك‌دست، ولايتمدار، وفادار به نظام، آشنا به مجلس و بخش‌هاي خصوصي است از طرف ديگر وي در دوره‌اي مدير تراكتورسازي و آلومينيوم المهدي بوده است.

علي‌اصغر يوسف‌نژاد: رحماني از ظرفيت خوب مجلس و كميسيون‌هاي تخصصي مي‌تواند استفاده كند چرا كه از زاويه دولت به مجلس و همچنين از زاويه مجلس به دولت به مسائل نگريسته است و قائم‌مقام وزارت صنعت نيز بوده و با توجه به اينكه شخصي صبور است مي‌تواند به تنظيم روابط بين دستگاهي و مجلس توجه كند. مهندسي بين بخشي در ديدگاه و برنامه‌هاي وزير پيشنهادي صنعت، معدن و تجارت مشهود است كه مي‌تواند به حل مسائل كمك كند.

اكبر رنجبرزاده: رحماني از جنس مجلس است و همه با برنامه‌هايش آشنا هستيم. رحماني به صورت كمي و كيفي برنامه‌هايش براساس قوانين بالادستي ارايه داده به‌ويژه به قانون برنامه ششم توسعه وارد شده و به صورت سالانه مشخص كرده كه هدفگذاري‌هايش از سال 1397 تا 1400 چگونه خواهد بود. رحماني كسي است كه سلسله مراتب را گذرانده و در سطوح پايين مديريتي به‌ويژه در حوزه صنعت صاحب‌ نام است.

حسينعلي شهرياري: رحماني علاوه بر داشتن تعهد و تخصص و شايستگي، براي اين مسووليت خطير يكي از برترين مديران اجرايي و اقتصادي كشور است. ... رويكرد تعامل با دنيا به عنوان يك استراتژي هدفمند مورد توجه ايشان بوده است.

مخالفان وزير صمت چه گفتند؟

محمود صادقي: برنامه ارايه‌شده از سوي وزير پيشنهادي با بودجه‌هاي دولت هيچ تطابقي ندارد، هدفگذاري‌ها در برنامه ارايه شده بسيار بالاتر از بودجه‌هاي سنواتي است و مشخص نيست با چه برنامه‌اي مي‌خواهيم به اين اهداف دست يابيم. برنامه پيشنهادي وزير صنعت به قدري گسترده است كه گويا وزير پيشنهادي مي‌خواهد تمام مشكلات عالم و آدم را حل كند. با توجه به محدوديت منابع برنامه پيشنهادي بايد اولويت‌بندي مي‌شد.

احمد بيگدلي: مخالفتم با آقاي رحماني مخالفت شخصي نيست حتي مراتب خوشحالي خود را اعلام مي‌كنم كه يكي از نمايندگان ادوار به عنوان وزير معرفي شده است. اما به دليل صيانت از همكارم و حمايت از نماينده سابق با او مخالف هستم. ... چطور مي‌خواهيد بازار را تنظيم كنيد و كالاي مورد نياز مردم را تامين نماييد؟ بنده مي‌خواهم در اين باره به صورت شفاف موضع‌گيري كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون