• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4219 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۶ آبان

انقلاب و تحول دروني در اربعين

محسن غرويان

اربعين يكي از بهترين مصاديق اين شعار و عبارت معروف است كه مي‌گويد: «كلّ يوم عاشوراء وكلّ أرض كربلاء». اين بدان معني است كه هر روز ما عاشورا و هر سرزمين كربلا است. اتم و كامل اين عبارت و شعار در اربعين به خصوص در اين چند سال اخير اتفاق افتاده است.

اربعين رمز ماندگاري حادثه كربلا را نشان مي‌دهد، اين مراسمي كه امروزه با اين جمعيت عظيم برگزار مي‌شود نشان‌دهنده تاثير حركت امام حسين(ع) در قلب‌هاي انسان‌ها است.

در جهان هيچ پياده‌روي و راهپيمايي را سراغ نداريم كه با اين جمعيت برگزار شود و اين امر نشان‌دهنده اوج تاثيرگذاري عاشورا است؛ همان‌طور هم كه در روايات آمده است «ان الحسين مصباح الهدى و سفينة النجاة» امام حسين(ع) چراغ هدايت و كشتي نجات است.

راهپيمايي اربعين مصداق چراغ هدايت و كشتي نجات بودن امام حسين در روزگار ما است.

همچنين بسياري از جوان‌ها و ساير عاشقان حسيني در مسير اين حركت عظيم و درياي خروشان جمعيت موفق به توبه از گناه مي‌شوند. حالت توبه يك انقلاب دروني است، بسياري از افراد وقتي وارد اين سيل جمعيت مي‌شوند حالت بغض، گريه، توبه و بازگشت از خطا و گناه به آنها دست مي‌دهد و واقعا يك انقلاب و تحول دروني پيدا مي‌كنند.

آنها تصميم جديدي در زندگي خود مي‌گيرند تا در مسير و حقيقت‌خواهي و عدالت‌طلبي حركت كنند.

تمام اين نتايج از آثار و بركات اين روز و حركت عظيم پياده‌روي اربعين است كه ان شالله اميدواريم همه عاشقان بهره‌مند از بركات و فيوضات اين حركت عظيم باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون