• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3207 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۶ اسفند

زمان قهر كردن نيست، وزارت تعامل بيشتري با كشتي داشته باشد

برزگر: «كشتي» پركار ترين فدراسيون بود

سرمربي سابق تيم ملي كشتي، فدراسيون كشتي را يكي از پركارترين فدراسيون‌ها در سال 93 عنوان كرد و گفت: هيچ فدراسيوني به اندازه فدراسيون كشتي امسال موفقيت نداشت.
منصور برزگر اظهاركرد: فدراسيون كشتي امسال سال بسيار موفق و پركاري را چه از نظر كميت و چه از نظر كيفيت پشت سر گذاشت و فعاليت‌هاي زياد و قابل قبولي انجام داد. در حقيقت با توجه به اينكه ساليان زيادي در كشتي فعاليت مي‌كنم هيچ فدراسيوني را به اندازه فدراسيون رسول خادم پركار نديدم.
وي همچنين به برگزاري مسابقات باشگاهي در سال جاري اشاره كرد و افزود: اين مسابقات تقريبا در حد رقابت‌هاي جام جهاني در ايران برگزار شد و از طريق اين رقابت‌ها فدراسيون توانست اسپانسرهاي خوبي را به كشتي و حتي فيلا معرفي كند و همچنين در اين باره طرحي را به فدراسيون جهاني كشتي ارايه داد كه باعث استقبال فيلا شد.
برزگر همچنين در خصوص عملكرد فدراسيون كشتي در رابطه با تيم‌هاي آزاد و فرنگي، خاطرنشان كرد: با توجه به عملكرد خوبي كه تيم‌هاي آزاد و فرنگي در سال 93 داشته‌اند بايد از مسوولان فدراسيون و مربيان اين دو تيم تشكر كرد. هر چند تيم كشتي فرنگي درگير حاشيه‌هاي زيادي بود و همچنان درگير اين حاشيه است، اما به هر شكل قهرماني تيم كشتي فرنگي در رقابت‌هاي جهاني و نايب قهرماني تيم كشتي آزاد كارنامه خوبي را براي فدراسيون كشتي در اين سال بر جا گذاشت. بدون شك اگر در رقابت‌هاي كشتي آزاد روس‌ها نفوذ پر قدرتي نداشتند ما در آزاد نيز به قهرماني دست پيدا مي‌كرديم.
سرمربي سابق تيم ملي كشتي عملكرد جوانان و بزرگسالان را بسيار راضي‌كننده دانست و اظهار كرد: ما در اين دو رده نيز شاهد موفقيت‌هاي بسيار خوبي بوديم و واقعا عملكرد تيم‌هاي ملي بزرگسالان و جوانان در سال 93 راضي‌كننده و قابل تقدير و تشكر است. به ويژه اينكه مسابقات عمومي كه در 15 تشك با سه هزار كشتي‌گير براي نخستين بار برگزار شد ركورد خوبي را براي فدراسيون كشتي به ثبت رساند. به جرات مي‌توانم بگويم كه فدراسيون كشتي يكي از پركارترين فدراسيون‌ها در ميان ساير فدراسيون‌ها بود و طي چند سال خدمتم در كشتي هيچ فدراسيوني را با توجه به مشكلات مالي و حاشيه‌اي كه داشت به اندازه فدراسيون كشتي موفق نديدم.
وي در رابطه با وضعيت كشتي در مسابقات انتخابي المپيك 2016 گفت: وضعيت كشتي را براي كسب سهميه المپيك بسيار اميدوار‌كننده ارزيابي مي‌كنم و از وزارت ورزش و جوانان تقاضا دارم كه با كشتي تعامل بيشتري داشته باشد تا ما بتوانيم در تمام اوزان سهميه المپيك را كسب كنيم.
سرمربي سابق تيم ملي كشتي اضافه كرد: اگر ما بخواهيم تنها با چهار يا پنج كشتي‌گير راهي المپيك شويم قطعا شرايط خوبي را در المپيك نخواهيم داشت بنابراين نياز است در اين باره وزارت ورزش و جوانان از فدراسيون كشتي حمايت بيشتري به عمل آورد و طي يك سالي كه در جريان برگزاري بازي‌هاي المپيك قرار داريم دست ياري به فدراسيون كشتي دراز كند تا ما بتوانيم در المپيك 2016 ريو بهترين عملكرد را از كشتي‌هاي خود شاهد باشيم تا شرمنده كشتي‌دوستان نشويم.
 وزارت ورزش و جوانان بايد قهرمانان المپيك مثل حميد سوريان را بيشتر تحت حمايت خود قرار دهد چون ما افرادي مثل سوريان را در كشتي كم داريم و نبايد بي‌دليل در حاشيه قرار بگيرند. ما در گذشته پيشكسوتان خوبي همچون برادران محبي،
سوخته‌سرايي و عليرضا سليماني را داشتيم كه متاسفانه نتوانستند به المپيك مسكو بروند و ديگر نتوانستند عملكرد خوب‌شان را تكرار كنند، چون جواني خود را از دست داده بودند و امكان بازگشت به گذشته را نداشتند. بنابراين بايد وزارت ورزش و جوانان از قهرمانان المپيك حمايت بيشتري به عمل آورد تا اين جوانان بي‌دليل المپيك را از دست ندهند.
الان ديگر زمان قهر كردن نيست. با توجه به زمان محدودي كه براي كسب سهميه المپيك داريم بايد وزارت ورزش و جوانان تعامل بيشتري با فدراسيون كشتي داشته باشد تا ما بتوانيم با شرايط بهتري سهميه را كسب كنيم و راهي المپيك شويم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون