• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3207 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۶ اسفند

ماموريت غيرممكن «پروفسور» در سرزمين پدري

ونگر در فرانسه به دنبال پيروزي است

آرسن ونگر براي جبران شكست ديدار رفت برابر موناكو در ليگ قهرمانان كار سختي در پيش دارد. مرحله يك‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا با برگزاري دو ديدار سه‌شنبه شب ادامه خواهد يافت كه در يكي از اين ديدارها آرسنال براي جبران شكست غيرمنتظره 3 بر يك برابر موناكو در فرانسه به ميدان مي‌رود؛ ديداري كه براي ونگر ديداري خاص است چرا كه اين مربي فرانسوي ملقب به «پروفسور» در آنجا هم مربيگري كرده است. آرسنال در حالي پا به اين ميدان مي‌گذارد كه در بازي گذشته توانسته وستهام را با نتيجه 3 بر صفر شكست دهد و قبل از آن نيز منچستر يونايتد را در ورزشگاه اولدترافورد، در جريان رقابت‌هاي جام حذفي انگليس شكست داد. توپچي‌هاي لندن كه اين روزها در بهترين فرم خود قرار دارند، بايد در سه‌شنبه پيش رو در جريان رقابت‌هاي ليگ قهرمانان اروپا به موناكو بروند و پس از باخت 1-3 دور رفت مقابل اين تيم، خود را آماده بازي برگشت كنند. آرسنال، تيم سوم حال حاضر ليگ جزيره، بعد از چندين سال در اين مرحله با قرعه نسبتا آساني رو به رو شده است. توپچي‌ها كه معمولا با بايرن يا بارسلونا روبه‌رو مي‌شدند، حالا مي‌خواهند از اين فرصت استفاده كنند و بعد از روند خوبي كه در ليگ برتر داشتند و به رده سوم رسيدند، در ليگ قهرمانان نيز از اين دور صعود كرده و شانس خود را براي قهرماني بيشتر كنند. موناكو نيز كه در رده چهارم لوشامپيونا است و عنوان بهترين خط دفاعي جام را يدك مي‌كشد، مي‌خواهد با يك بازي منطقي در خانه از برتري خود در بازي رفت مراقبت كند و بتواند راهي مرحله بعدي اين رقابت‌ها شود.
آرسنال: اين تيم آرون رمزي، الكس اوكسليد چمبرلين، متيو دبوشي و ميكل آرتتا را به دليل مصدوميت در اختيار ندارد. ممكن است داويد اوسپينا نيز به دليل مصدوميت از اين بازي دور باشد.
موناكو: فرانسوي‌ها باكايوكو، راگي و كارواليو را به دليل مصدوميت و تولالان را به دليل محروميت به همراه ندارند.
- اين دو تيم در پيش فصل، فصل جاري در جام امارات نيز با هم بازي كردند كه آن بازي را يك بر صفر موناكو پيروز شد.
- موناكو در 7 بازي قبلي خود در ليگ قهرمانان اروپا، ميانگين 5/2 گل به ثمر رسانده را دارد.
- موناكو در 5 بازي از 7 بازي قبلي خود كلين شيت داشته‌است.
- آرسنال در 6 بازي اخير خود در اروپا گل زده است.
- آرسنال در 6 بازي اخير خود در ليگ قهرمانان يك بار باخته است.
- آخرين تيم فرانسوي كه آرسنال را برده بود، اوسر در سال 2002 بوده بود و حالا موناكو اين عنوان را به خود اختصاص داد.
- اين دومين بازي رسمي در تاريخ اين دو تيم است. دو تيم موناكو و آرسنال تاكنون در اروپا با هم روبه‌رو نشده بودند. دو تيم براي نخستين بار دو هفته پيش در لندن برابر هم به ميدان رفتند كه تيم فرانسوي پيروز از زمين خارج شد.
- موناكو هيچ بازي از هفت بازي خود در مرحله دوم ليگ قهرمانان اروپا در خانه حريف را نبرده بود ولي در بازي رفت سنت شكني كرد و برابر آرسنال پيروز شد.
- آرسنال در سه بازي خود با تيم‌هاي فرانسوي در ورزشگاه امارات فقط يك گل خورده بود ولي برابر موناكو به تنهايي در يك ديدار سه گل خورد.
-آرسنال تنها تيمي است كه به همراه رئال مادريد، از فرمت جديد اين مسابقات در سال 2004/2003، هميشه به دور دوم صعود مي‌كند.
- موناكو در ۱۰ سال گذشته براي نخستين‌بار است كه جواز حضور در مسابقات ليگ قهرمانان اروپا را كسب كرده است. آرسن ونگر، سرمربي فرانسوي آرسنال بين سال‌هاي ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۴ هدايت اين تيم فرانسوي را برعهده داشته است.
- توپچي‌ها براي پانزدهمين فصل متوالي است كه به مرحله يك‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا راه پيدا كرده‌اند، هر چند در چهار فصل اخير موفق به گذر از اين مرحله نشده‌اند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون