• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3207 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۶ اسفند

حرف‌هاي پركنايه مورينيو به داوران انگليسي

پول مي‌گيرند جاي من حرف بزنند

آبي‌هاي لندن در هفته بيست و نهم ليگ برتر انگليس در استمفوردبريج ميزبان ساوت‌همپتون بودند كه در پايان با تساوي يك بر يك مقابل اين تيم متوقف شدند. با اين نتيجه، چلسي 64 امتيازي شد و همچنان در صدر جدول رده‌بندي ليگ برتر جزيره قرار دارد و ساوت‌همپتون هم با 50 امتياز رتبه ششم را به خود اختصاص داده است. ديگو كاستا در دقيقه 11 براي چلسي گلزني كرد اما در دقيقه 19، دوسان تاديچ از روي نقطه پنالتي براي ساوت‌همپتون گلزني كرد تا نتيجه ديدار تا پايان مسابقه، تساوي يك بر يك باشد. تساوي در اين ديدار موجب شد چلسي نتواند اختلاف امتيازي‌اش با منچسترسيتي، تيم دوم جدول را به عدد هشت برساند. آبي‌ها اكنون با اختلاف شش امتياز و يك بازي كمتر نسبت به سيتي در صدر هستند. ژوزه مورينيو، سرمربي چلسي بر اين باور است كه براي دومين بار در اين فصل مقابل ساوت‌همپتون، داوران مسابقه اشتباه كرده‌اند تا تيمش امتياز از دست بدهد. مورينيو در ماه دسامبر و پس از رويارويي با ساوت‌همپتون در سنت مري، به خاطر آنكه داور براي تيمش پنالتي نگرفت و به جاي آن به سسك فابرگاس به خاطر تمارض كارت زرد نشان داد، به انتقاد از داور پرداخت و اعلام كرد كمپيني در ليگ انگليس عليه چلسي شكل گرفته كه مانع از نتيجه‌گيري اين تيم مي‌شود. اين صحبت‌ها موجب شد تا آقاي خاص با جريمه‌اي 25 هزار پوندي از سوي اتحاديه فوتبال انگليس مواجه شود. مورينيو بر اين باور است خطاي نمانيا ماتيچ كه منجر به گرفتن يك ضربه پنالتي براي ساوت‌همپتون شد، به هيچ‌وجه خطا نبوده است. وي همچنين تاكيد كرد روي برانيسلاو ايوانوويچ، مدافع تيمش در محوطه جريمه حريف خطا شده و داور بايد آن را پنالتي مي‌گرفته است.
ژوزه مورينيو در اين باره گفت: از شرايط كنوني تيمم راضي هستم. ما با شش امتياز برتري نسبت به منچسترسيتي در صدر جدول هستيم اما از اينكه مقابل ساوت‌همپتون مساوي كرديم، به هيچ‌وجه حس خوبي ندارم. اگر بازي پيشين ما مقابل اين تيم را هم به ياد بياوريد، متوجه مي‌شويد كه در آن ديدار براي ما يك پنالتي گرفته نشد كه بايد گرفته مي‌شد و در اين ديدار هم براي آنها يك پنالتي گرفته شد كه به نظر من نبايد گرفته مي‌شد. اين بدان معناست كه ما مي‌توانستيم مقابل ساوت‌همپتون در دو ديدار اين فصل، شش امتياز بگيريم كه اكنون با كسب دو تساوي، فقط دو امتياز از رويارويي با آنها نصيب ما شده است. البته نظرهاي من اهميتي ندارند و چيزي كه اهميت دارد، تصميم‌هاي مايك دين، داور مسابقه است. يك تصميم او، گرفتن يك پنالتي براي ساوت‌همپتون بود و تصميم ديگرش اين بود كه خطاي روي ايوانوويچ، پنالتي نباشد. البته گفته مي‌شد كه داور مسابقه مي‌توانست به خاطر خطايي كه روي ايوانوويچ رخ داده براي چلسي پنالتي بگيرد. وقتي اين موضوع به مورينيو گفته شد، رو به مدير رسانه‌اي خود كرد و گفت: تو بايد حرف‌هايي كه مي‌زنم را كنترل كني، در غير اين صورت... و سپس لب‌هايش را گزيد!مورينيو كه در طول هفته گذشته درگيري‌هاي رسانه‌اي با گريم سونس، مفسر يك شبكه تلويزيوني به خاطر انتقاد از شيوه بازي چلسي مقابل پاري سن ژرمن داشت، در مورد خطاي پنالتي كه نمانيا ماتيچ انجام داد هم گفت: سونس بر اين باور است بازيكني كه رويش خطا شده و از داور مي‌خواهد كه به بازيكن حريف كارت زرد نشان دهد، سزاوار گرفتن كارت زرد است اما نبايد به بازيكني كه به قفسه سينه بازيكن ديگر لگد مي‌زند، كارت زرد داد! به شبكه اسكاي رفتم و كارشناسان آن به من گفتند كه آن صحنه پنالتي بوده است. به شبكه بي‌بي سي رفتم و كارشناسان آن به من گفتند آن صحنه پنالتي نبوده است. به راديو رفتم و كارشناسان آنجا هم به من گفتند كه پنالتي نبوده است. در واقع به كارشناسان شبكه‌هاي مختلف پول داده مي‌شود تا به جاي من حرف بزنند اما من به عنوان يك مربي پول نمي‌گيرم كه در مورد آنها حرف بزنم يا پاسخ حرف‌هاي‌شان را بدهم. اگر روزي به عنوان كارشناس مشغول به فعاليت شدم، لباس يك مربي را به تن مي‌كنم و در آنجا حضور مي‌يابم. من در همه ديدارهايم موفق مي‌شوم و كارشناسان هم موفق هستند. آن وقت است كه مي‌توانم مانند آنها انتقاد كنم و پديده‌هايي مانند آنها باشم!تنها چند دقيقه از آغاز نيمه دوم گذشته بود كه نمانيا ماتيچ با خطايي كه روي ساديو مانه انجام داد، خودش را در معرض دريافت كارت زرد دوم و اخراج در دومين ديدار پياپي در ليگ برتر انگليس قرار داد. به همين خاطر، مورينيو بلافاصله او را از زمين بيرون آورد و راميرس را به ميدان فرستاد. سرمربي پرتغالي چلسي در اين مورد اظهار داشت: وقتي آن پنالتي به آن سادگي براي ساوت‌همپتون گرفته مي‌شود، بايد مطمئن باشيد به همان سادگي كارت زرد دوم ماتيچ هم از راه خواهد رسيد. به همين خاطر بود كه ماتيچ را بيرون آوردم تا اخراج نشود.
مورينيو در ادامه به تمجيد از شاگردانش پرداخت. چلسي هفته گذشته و در ليگ قهرمانان، به خاطر دريافت گل بيشتر در خانه نتوانست به مرحله يك‌چهارم نهايي صعود كند. سرمربي چلسي بر اين باور است كه تيمش اكنون در ليگ برتر انگليس در موقعيت بسيار خوبي قرار گرفته و با توجه به شكست يك بر صفر منچسترسيتي مقابل برنلي مي‌تواند به نخستين قهرماني در پنج سال گذشته دست يابد. مورينيو همچنين تاكيد كرد با اينكه آرسنال كه در رده سوم قرار دارد و هفت امتياز از تيمش كمتر جمع‌آوري كرده همچنان در كورس قهرماني حضور دارد. او در اين خصوص گفت: اكنون فكر مي‌كنم تيم‌هاي بيشتري در كورس قهرماني هستند. همه‌چيز بستگي به شرايط يك تيم دارد. آنها سه بر يك به موناكو باختند و سه بر صفر وستهام را شكست دادند. همه‌چيز به خودشان بستگي دارد. اگر كسي در ابتداي فصل به من مي‌گفت اوايل ماه مارس ما شش امتياز بيشتر از تيم دوم جدول با وجود يك بازي كمتر خواهيم داشت، بدون شك زير حرف‌هاي او را امضا مي‌كردم. هيچ شكي در اين زمينه نداشتم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون