• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4231 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۳ آبان

وزير كار دستور حذف دوشغله‌ها را صادر كرد

در حالي كه تنها چند روز از انتشار ليست اسامي مديران چندشغله زيرمجموعه وزارت كار مي‌گذرد، محمد شريعتمداري وزير كار در نامه‌اي به مديران عامل سازمان تامين اجتماعي و صندوق بازنشستگي كشوري، دستور حذف مديران چندشغله از هيات‌مديره شركت‌هاي تابعه آنها را صادر كرد.

موضوع انتشار اسامي اعضاي هيات‌مديره شركت‌هاي تابعه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي وعده‌اي بود كه شريعتمداري در راستاي شفاف‌سازي به فاصله چند روز پس از به دست گرفتن سكان اداره وزارت كار عملي كرد.

او هنگام اخذ راي اعتماد از مجلس و در جريان دفاع از صلاحيت خود براي تصدي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفته بود كه در صورت تصدي، كليه معاملات در صندوق‌هاي بازنشستگي و تامين اجتماعي را به‌طور مكشوف دراختيار مردم قرار مي‌دهد و ليست اسامي همه مديران و اعضاي هيات‌مديره‌هاي شركت‌هاي تابعه اين وزارتخانه را در سايت رسمي منتشر مي‌كند.

وزارت كار هم با انتشار ليست اعضاي هيات‌مديره شركت‌هاي تابعه وعده وزير را عملي كرد و اسامي مديران را در دسترس عموم قرار داد. اين وزارتخانه همچنين اعلام كرد كه اطلاعات منتشره را به صورت مداوم تكميل و به‌روز رساني خواهد كرد.

در روزهاي اخير انتشار ليست اعضاي هيات‌مديره و مديران شركت‌هاي تابعه وزارت كار واكنش‌هاي متعددي را از سوي رسانه‌ها در پي داشت و هر يك به‌زعم خود گوي سبقت را در افشاگري‌ جزئيات اين حركت از هم مي‌ربودند تا جايي كه اين موضوع حتي از نگاه يكي از برنامه‌هاي چالشي تلويزيون هم پنهان نماند و برنامه با موضوع بررسي ليست اعضاي هيات‌مديره منتشر شده ازسوي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي روي آنتن رفت و اسامي مديران دوشغله و سه‌شغله زيرمجموعه وزارت كار را به تفكيك منتشر كرد.

ناگفته نماند كه انتشار اين ليست هم در نوع خود عجيب بود چراكه از افراد و نام‌هاي متعدد با مدارك تحصيلي غيرمرتبط، حضور ژن‌هاي خوب و برخي سياسيون، مدير يك روابط عمومي كه مديرعامل يك شركت نفتي شده بود و حتي آشكار شدن برخي تخلفات نظير اداره يك هلدينگ دارويي توسط سفير ايران در واتيكان پرده برداشت و اين‌گونه شد كه شريعتمداري در اقدامي جديد ضرب‌الاجل هفت روزه‌اي را براي استعفاي چند‌شغله‌ها تعيين و دستور حذف مديران چند‌شغله از هيات‌مديره شركت‌هاي تابعه سازمان تامين اجتماعي و صندوق بازنشستگي كشوري را صادر كرد.

بي‌ترديد اجماع رسانه‌اي در اين زمينه اگر نگوييم بيشترين سهم اما دست‌كم تاثيرگذاري لازم را در صدور دستور حذف دوشغله‌هاي اين وزارتخانه داشته است.

در دستور وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي، سيدتقي نوربخش (مديرعامل سازمان تامين اجتماعي) و جمشيد تقي‌زاده (مديرعامل صندوق بازنشستگي كشوري) ماموريت يافتند نسبت به اجراي دستور حذف مديران چندشغله سازمان‌هاي تابعه خود ظرف هفت روز كاري اقدام كرده و استعفاي اين مديران از هيات‌مديره شركت‌هاي تابعه سازمان تامين اجتماعي و صندوق بازنشستگي كشوري را اجرايي كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون