• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4232 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۴ آبان

آيت‌الله مكارم‌شيرازي:

دولت با مساله حضور زنان در ورزشگاه‌ها سر مردم را بند نكند

آيت‌الله مكارم‌شيرازي، مرجع تقليد در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم بر شناخت دنياي امروز تاكيد كرد و گفت: «اگر حقيقت اين دنيا را نشناسيم، كلاه سرمان رفته و گرفتار خطا و اشتباه مي‌شويم؛ اگر فكر مي‌كنيم در اين دنيا مساله حقوق بشر حاكم بوده و شوراي امنيت و سازمان ملل در آن دخيل هستند، گرفتار اشتباه خواهيم شد. دنيايي كه در آن زندگي مي‌كنيم، دنيايي است كه ديكتاتوري وحشيانه بر آن حاكم است و برخي كشورها به دنبال سلطه بر ديگران هستند.»به گزارش ايلنا، مكارم‌شيرازي ادامه داد: «كشورهاي دنيا نبايد اين ذلت را بپذيرند كه ديگران از آن طرف دنيا بتوانند بر تمام منافع آنان حكومت كنند؛ بايد دست به دست هم داده و جلوي آن بايستند.»اين استاد برجسته حوزه با بيان اين مطلب كه رييس‌جمهور امريكا حق ندارد ارباب تمام كشورها باشد، گفت: «كشورها نبايد بپذيرند كه دنيا ارباب و قيم داشته و همه برده او باشند و خوشبختانه اخيرا متوجه شده و در حال مخالفت با اين برنامه هستند. با همه اين ديكتاتوري‌ها، بحمدالله ايران اسلامي از صحنه خارج نشده و ان شاءالله نخواهد شد.»

به گفته او، در زمان جاهليت عرب نيز به قراردادها احترام گذاشته مي‌شد؛ اما امروز برخي كشورها هر موقع دلشان خواست، از قراردادها خارج مي‌شوند.

آيت‌الله مكارم‌شيرازي در ادامه گفت: «دولت و ملت ما بايد بدانند كه در چنين دنيايي حضور داشته و بايد بدانيم با چه كساني قصد مذاكره داريم؛ يك مشت مطالب نامربوط، غلط و بي‌معني همچون رفتن سپاه پاسداران، نداشتن موشك، خروج از سوريه و ... را پيش مي‌كشند تا به اهداف خود برسند. بايد بدانيم در چنين دنيايي بايد قوي بود و در مقابل زورگو، زورمند شد تا بتوان با آنان مقابله كرد؛ ان‌شاءالله دولت هم بيشتر به فكر مردم بوده و با مساله حضور زنان در ورزشگاه سر مردم را با اين مطالب بند نكند و به واقعيت‌ها فكر كند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون