• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4246 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۲ آذر

نداي اتحاد و اعتماد در بهشت

فرمانده سپاه محمدرسول‌الله (ص): به حناچي مي‌گويم كه در عرصه خدمت‌رساني ما هم حضور داريم

زهير موسوي

 

 

مراسم اداي سوگند شهردار جديد تهران روز گذشته در صحن علني شوراي شهر برگزار شد و پيروز حناچي پس از دريافت حكم خود از وزير كشور رسما فعاليت خودرا به عنوان شهردار جديد تهران آغاز كرد. تقارن اين مراسم با هفته بسيج سبب شده بود تا يكي از مهمانان ويژه اين مراسم سردار محمدرضا يزدي فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ باشد كه باتوجه به حاشيه‌هاي ايجاد شده براي شهردار جديد پيش از صدور حكم، اين حضور بيش از سايرين به چشم آمد. سردار محمدرضا يزدي در صحن علني شوراي شهر گفت: به برادر حناچي شروع خدمتگزاري‌اش را تبريك مي‌گويم و حالا كه وارد اين عرصه شديد توقع مي‌رود به مردم خوب تهران خدمت كنيد و براي‌تان آرزوي توفيق دارم.

وي با بيان اينكه هر قدمي كه براي خدمت به مردم در جهت عزت مردم‌برداريد ما نيز هم قدمت در آن خواهيم بود، گفت: اگر خدايي ناكرده تهران با مشكل مواجه شد ما در صف خدمت هستيم و من به افشاني و حالا به حناچي هم مي‌گويم كه در عرصه خدمت‌رساني ما هم حضور داريم.

يزدي با بيان اينكه بسيج فقط براي دفاع نبوده و در همه عرصه‌ها به خصوص جلوگيري از بروز آسيب‌هاي اجتماعي و غيره حضور داشته است گفت: همه توان خود را براي خدمت هرچه بيشتر در اختيار شهرداري قرار خواهيم داد و مطمئن باشيد پشتيبان شما در خدمت به مردم هستيم.

او در ادامه به خدمات ارايه شده از سوي سپاه تهران به شهروندان تهراني در سال گذشته اشاره كرد و گفت: در سال گذشته در ايام درختكاري ۱۰۰ هكتار از اراضي تهران را درخت كاشتيم. در فصل سرما و برف نيز فرزندان بسيجي شما با بيل و پارو به كمك شهرداري آمدند تا آنجايي كه شهرداري علاوه بر تشكر به دنبال تنظيم تفاهم نامه‌اي بود. فرمانده سپاه محمد رسول‌الله با بيان اينكه اما از سال گذشته تاكنون۵٠٩ منزل افراد نيازمند و سه مدرسه توسط بسيجيان مرمت شد گفت: بيش از ۱۲ هزار سبد كالا نيز در اختيار نيازمندان قرار گرفت.

يزدي با بيان اينكه از سال گذشته تا ۹ ماهه امسال ۴۲۱۰ جهيزيه به خانواده‌هاي نيازمند داده شد، گفت: هزار پروژه عمراني و غير عمراني محروميت‌زدايي در تهران انجام شد. يزدي با بيان اينكه خوشحاليم كه توانستيم به مردم تهران خدمات ارايه كنيم گفت: همه بايد به حناچي براي خدمت دهي به مردم كمك كنند تا شهر تهران را به خوبي اداره كند. از بزرگ‌ترين افتخارات بسيج و سپاه تهران اين است كه در هر صحنه خدمت‌رساني ورود داشته است.

وي درپايان با اشاره به فراجناحي بودن بسيج افزود: بسيج و بسيجيان در اردوگاه هيچ جناحي نيستند و فقط در اردوگاه رهبري براي خدمت به مردم حضور دارند. يكي از حاشيه‌هاي اصلي پيروز حناچي عضويت برادر او در يكي از گروه‌هاي معاند نظام در خارج از كشور بود تا جايي كه اين موضوع صدور حكمش توسط وزارت كشور را تحت‌الشعاع قرار داد و نهايتا اين اتفاق در ساعات پاياني مهلت قانوني به‌وقوع پيوست. برخي از فعالان فضاي مجازي كه دل در گرو دلواپسان و جريانات تندرو دارند با دستاويز قرار دادن اين موضوع تلاش داشتند تا از ساعات اوليه صدور حكم هزينه انتخاب حناچي را براي اعضاي شوراي شهر تهران بالا ببرند. مي‌توان گفت كه اصلاح‌طلبان نيز استرسي در اين باره داشتند به هرحال وقتي پياده‌نظام يك جريان سياسي در فضاي مجازي مشغول حاشيه‌سازي است ناخودآگاه اين تصور پديد مي‌آيد كه اين جريانات هدف‌هاي بزرگ‌تري در سر مي‌پرورانند به همين دليل بايد خود را آماده هر اتفاقي كنند. پس از فضاي مجازي نوبت به خبرنگاران رسانه‌هاي جريان دلواپس رسيد. عصر شنبه پيروز حناچي در مراسم ختم مادر رييس سازمان پدافند غيرعامل حاضر و حين خروج در حلقه خبرنگاران محاصره شد. يكي از خبرنگاران سوالي درباره برادر پيروز حناچي پرسيد كه او پاسخ داد: «كسي را در قبر كسي ديگر نمي‌خوابانند. شما هم برويد براي آخرت‌تان كار كنيد!» سوالي كه بيم اتفاقات آتي را بيش از گذشته بر دل اصلاح‌طلبان انداخت اما اظهارات روز گذشته فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران درباره حمايت از شهردار جديد تهران كاركردي مانند آب روي آتش داشت‌.

قطعا همكاري سپاه و شهرداري تهران نتايج مثبت زيادي براي شهروندان تهراني به همراه خواهد داشت چرا كه پيش از اين نيز پروژه‌هاي مهم و بزرگي با همكاري شهرداري تهران و قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا به سرانجام رسيده يا قرار است به سرانجام برسد كه از ميان آنها مي‌توان به «اجراي باقيمانده عمليات احداث محور كمكي بزرگراه بسيج، اجراي باقيمانده عمليات‌احداث تقاطع بسيج با خيابان پيروزي، افزايش ظرفيت بزرگراه صدر، ادامه اتوبان يادگار امام، ادامه اجراي عمليات بزرگراه شهيد زين‌الدين و...» اشاره كرد. اظهارات فرمانده سپاه محمد رسول‌الله دل شهردار جديد و اصلاح‌طلبان را از استرس تهي و اسباب آرامش را فراهم كرد زيرا اين سخنان به معناي آن است كه نهادهاي مهمي چون سپاه كه تا پيش از اين شايعه‌هايي درباره اختلاف‌نظر آنها با حناچي به‌واسطه برادرش توسط جرياني خاص مطرح مي‌شد نه تنها واقعيت ندارد بلكه يزدي در قامت يك فرمانده نظامي به صورت كامل از حناچي حمايت مي‌كند تا به شايعه‌ها پايان دهد. اتحادي كه نفع آن نه تنها به نفع تهران و شهروندانش بلكه به نفع كشور خواهد بود تا مشكلات موجود هرچه سريع‌تر برطرف شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون