• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4246 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۲ آذر

شهرداري و سپاه دوشادوش يكديگر هستند

حسن خليل‌آبادي

سپاه پاسداران يكي از نيروهاي مهم و فعال در مديريت كشور و حفاظت از آرمان‌هاي انقلاب اسلامي محسوب مي‌شود كه همواره در راه خدمت به مردم كشورمان در كنار ساير نهادها ايستاده و خدمت كرده است. روز گذشته به مناسبت هفته بسيج شوراي شهر تهران ميزبان سردار محمدرضا يزدي فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بود كه اين حضور با مراسم سوگند پيروز حناچي شهردار جديد تهران مقارن شد. فرمانده سپاه محمدرسول‌الله در بخشي از صحبت‌هاي خود ضمن اعلام حمايت از شهردار جديد تهران و همچنين شوراي شهر، از گسترش همكاري با شهرداري تهران خبر دادند كه اين مهم علاوه بر كمك به سرمايه اجتماعي شورا و شهرداري موجب افزايش اعتماد و اتحاد شورا و نهاد مهمي به نام سپاه خواهد شد. همچنين اين حمايت به افزايش انسجام ملي نيز كمك خواهد كرد. اميدواريم تمامي نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌هايي كه با شهرداري تهران همكاري دارند، فارغ از برخي اختلافات در كنار يكديگر به حل و فصل مشكلات بپردازند. لازم مي‌دانم از حضور سردار محمدرضا يزدي در صحن شورا و همچنين اظهارات ايشان در حمايت از شهرداري سپاسگزاري كنم.

يكي از همكاران مهم شهرداري تهران در اجراي پروژه‌هاي كلان و همچنين مگا‌پروژه‌ها قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا است كه دليل اين همكاري امكانات به روز و همچنين توانايي مالي و فني اين قرارگاه در پيشبرد پروژه‌هاي عمراني است. قرارداد شهرداري با قرارگاه خاتم‌الانبيا يك رابطه دو طرفه است و اميدواريم نتيجه اين همكاري بهبود وضعيت عمراني و آباداني شهر تهران باشد. برخي متصور هستند كه به‌واسطه تغيير چندباره شهردار تهران خللي در اين رابطه دو طرفه ايجاد شده اما اين در حالي است كه نه تنها مشكلي وجود نداشته بلكه تعاملات خوبي در يك سال و نيم گذشته ميان قرارگاه سازندگي خاتم و شهرداري تهران برقرار بوده و دوستان ما در قرارگاه و شهرداري در بسياري از حوزه‌ها همكاري داشته‌اند و از اين بابت مشكلي وجود ندارد.

يكي از موضوعاتي كه در روزهاي گذشته شاهد آن بوديم ايجاد هجمه عليه شهردار جديد تهران بود. هجمه‌هايي كه به حنا‌چي وارد مي‌شد منطق نداشت و به نظر مي‌رسيد بيشتر جنبه تسويه حساب سياسي دارد تا نقدي سازنده. شهردار جديد تهران از چهره‌هاي خوشنام، خوش فكر، توانمند و پاكدست است كه در يك فرآيند شفاف و بدون حاشيه در سيستم مديريت كلان كشور پيشرفت كرده است اما ظاهرا اين پيشرفت براي برخي ناخوشايند بوده به همين دليل برخي تلاش داشتند تا با ايجاد حاشيه‌سازي عملكرد حناچي را تحت‌الشعاع قرار دهند. اما واقعيت آن است كه اين حاشيه‌ها هيچگاه از سمت سپاه يا ساير ارگان‌هاي خدمتگزار مطرح نشده و نمي‌شود اما متاسفانه برخي در اقدامي غيراخلاقي تلاش داشتند ميان شهرداري و سپاه به عنوان دو نهاد خدمتگزار تفرقه‌افكني كنند كه خوشبختانه با اظهارات سردار يزدي و همچنين اقدامات مشتركي كه قرار است در آينده ميان سپاه و شهرداري انجام شود، اين نقشه‌ها نقش بر آب خواهد شد.

عضو شوراي شهر تهران

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون