• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4257 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۵ آذر

بلژيك و هلند به فينال جام جهاني هاكي راه يافتند

دوم‌هاي فيناليست

مسابقات هاكي روي چمن قهرماني 2018 كه در شهر بوبانسور هند برگزار مي‌شود، به ايستگاه پاياني خود رسيد و تيم‌هاي فيناليست مشخص شدند. در ديدارهاي نيمه‌نهايي بلژيك موفق شد در ديداري يك طرفه انگليس را با نتيجه 6 بر صفر شكست دهد و مجوز حضور در فينال را به‌دست آورد و در ديگر ديدار نيمه‌نهايي هلند توانست در ضربات پنالتي استراليا، قهرمان دوره پيش اين رقابت‌ها را از پيش رو بردارد. اين نتيجه در حالي رقم خورد كه هلندي‌ها ابتدا با 2 گل از حريف پيش افتاده بودند اما كانگوروها با يك كامبك عالي بازي را به تساوي كشاندند. پيروزي هلند مقابل استراليا به نوعي انتقام شكست اين تيم در ديدار نهايي دور گذشته بود. جايي كه استراليا موفق شد مقابل هلند ميزبان را مقابل ديدگان هواداران خودي 6تايي كند و مدال طلا را به چنگ بياورد. به اين ترتيب امروز، يكشنبه بازي فينال بين دو تيم همسايه بلژيك و هلند و جدال براي كسب رده سومي هم بين استراليا و انگليس برگزار خواهد شد.

نگاهي به روند دو تيم فيناليست در اين رقابت‌ها نشان مي‌دهد كه هلند با يك شكست مقابل آلمان در گروهش و دو پيروزي مقابل پاكستان و مالزي به عنوان تيم دوم راهي مرحله بعد مسابقات شد. همچنين ديگر تيم فيناليست يعني بلژيك نيز به عنوان تيم دوم راهي مرحله حذفي شد. بلژيكي‌ها در گروه‌شان با 2 پيروزي مقابل كانادا و آفريقاي‌جنوبي و يك تساوي مقابل هند ميزبان به‌دليل تفاضل گل دوم شدند. هلندي‌ها در مرحله حذفي ابتدا با نتيجه 5 بر صفر كانادا را از پيش رو برداشتند و سپس موفق شدند در يك ديدار نفس‌گير با نتيجه 2 بر يك از سد هند ميزبان بگذرند؛ هندي كه مي‌خواست با استفاده از امتياز ميزباني دومين عنوان قهرماني خودش را به دست آورد. اما بلژيك در آغاز دور حذفي با 5 گل پاكستان، پرافتخارترين تيم اين رقابت‌ها را شكست داد و سپس با نتيجه
2 بر يك آلمان قدرتمند را از گردونه رقابت‌ها كنار زد. گفتني است دو تيم هلند و بلژيك به دليل دوم شدن در گروه‌شان مجبور شدند كه در يك مرحله حذفي اضافي‌تر شركت كنند. در واقع تيم‌هاي صدرنشين مستقيم راهي يك‌چهارم شدند و تيم‌هاي دوم و سوم هر گروه براي رسيدن به يك‌چهارم با هم رقابت كردند. اين چهاردهمين دوره رقابت‌هاي هاكي روي چمن قهرماني جهان است كه در هند برگزار مي‌شود. در دوره‌هاي قبل پاكستان با 4 عنوان قهرماني ركورددار است. هلند با صعود به ديدار نهايي اين شانس را دارد كه تعداد عناوين قهرماني‌اش را به 4 برساند و پاكستان را بگيرد. استراليا هم موفق شده سه‌بار مقام قهرماني را به دست آورد. بلژيك نيز كه بزرگ‌ترين موفقيتش در اين رقابت‌ها عنوان پنجمي در سال 2014 بوده، مي‌تواند اولين قهرماني تاريخش را به دست آورد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون