• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4270 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۰ دي

خبرخوان

بسته حمايتي مستمري‌بگيران تامين‌اجتماعي امروز واريز مي‌شود

سرپرست سازمان تامين اجتماعي از واريز بسته حمايتي مستمري‌بگيران اين سازمان خبر داد و گفت: اين بسته حمايتي براي ۲ ميليون و ۶۰۰ هزار مستمري‌بگير تامين اجتماعي دوشنبه ۱۰ دي واريز مي‌شود.

محمدحسن زدا در حاشيه مراسم توديع و معارفه رييس سازمان بهزيستي كشور در جمع خبرنگاران، گفت: تلاش كرديم كه بسته حمايتي مستمري‌بگيران تحقق پيدا كند. در نهايت شنبه هفته جاري تامين اعتبار شد به ‌طوري كه 2 ميليون و 600 هزار نفر بازنشسته و مستمري‌بگير تحت پوشش كه حقوق زير 3 ميليون تومان مي‌گيرند بسته حمايتي را دريافت خواهند كرد.

وي ادامه داد: تا پايان سال دو مرحله ديگر نيز سبد حمايتي به بازنشستگان ارايه خواهد شد كه در مرحله اول به صورت نقدي خواهد بود و به هر بازنشسته 200 هزار تومان تعلق مي‌گيرد.

به گفته زدا، بسته حمايتي به مستمري‌بگيراني كه تاكنون اين بسته را از ساير نهادها دريافت نكرده‌اند، تعلق مي‌گيرد و بازنشستگان مشمول بعد از همپوشاني بسته را دريافت مي‌كنند. افرادي كه از نهادهاي ديگر بسته حمايتي گرفته‌اند اسم‌شان در ليست سازمان تامين اجتماعي نخواهد بود.

بر اساس گزارش اداره كل روابط عمومي سازمان تامين اجتماعي، سرپرست سازمان تامين اجتماعي درباره حذف دفترچه‌هاي بيمه نيز گفت: دفترچه‌هاي بيمه در مراكز ملكي سازمان تامين اجتماعي در سراسر كشور به‌طور كامل حذف شده است. درباره مراكز درماني طرف قرارداد نيز حذف دفترچه در حال اجراست و در 14 استان باقي ‌مانده نيز ظرف چند روز آينده برنامه حذف دفترچه‌ها آغاز مي‌شود. زدا درباره رفع همپوشاني دفترچه‌هاي بيمه گفت: در اين خصوص با همكاري دستگاه‌هاي ذي‌ربط اقدام مي‌كنيم و تاكنون توانسته‌ايم 3 ميليون همپوشاني را حذف كنيم.

كسري موجودي ۸۳۱ هزار چك را برگشت زد

بالغ بر ٨٦٩ هزار فقره چك به ارزش بالغ بر ٩٣ هزار ميليارد ريال در آبان امسال در كل كشور برگشت داده شده كه دليل ۹۴.۲ درصد از آنها كسري يا فقدان موجودي اعلام شده است.

به گزارش ايسنا، بر اساس گزارش بانك مركزي از چك‌هاي برگشتي در آبان‌ماه سال جاري، حدود هفت ميليون و ۲۰۰ هزار فقره چك به ارزشي حدود ٧١٣ هزار ميليارد ريال در آبان‌ماه ١٣٩٧ در كل كشور مبادله شد كه نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتيب ۱۹.۸ درصد و ۲۳.۸ درصد كاهش داشته است.براساس اين گزارش، در همين مدت در استان تهران حدود دو ميليون و ۶۰۰ هزار فقره چك به ارزشي بالغ بر ٤٠١ هزار ميليارد ريال مبادله شد.

در آبان ماه سال جاري، ۵۳.۱ درصد از تعداد چك‌هاي مبادله‌اي كل كشور در سه استان تهران، اصفهان و خراسان رضوي مبادله شده كه به ترتيب با ۳۵.۹ درصد، ۹.۵ درصد و ۷.۷ درصد بيشترين سهم را در مقايسه با ساير استان‌ها دارا بوده‌اند.همچنين ۶۷.۳ درصد از ارزش چك‌هاي فوق در سه استان تهران (۵۶.۳ درصد)، اصفهان (۵.۶ درصد) و خراسان رضوي (۵.۴ درصد) مبادله شده است كه بيشترين سهم را در مقايسه با ساير استان‌ها دارا بوده‌اند.حدود شش ميليون و ۳۰۰ هزار فقره چك به ارزشي بالغ بر ٦١٩ هزار ميليارد ريال در آبان ماه سال جاري در كل كشور وصول شد كه نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتيب ١٩ درصد و ۲۱.۴ درصد كاهش را نشان مي‌دهد.

در ماه مورد گزارش، همچنين در كل كشور ۸۷.۹ درصد از كل تعداد چك‌هاي مبادله‌اي و ۸۶.۹ درصد از كل مبلغ چك‌هاي مبادله‌اي وصول شد.در همين ماه، در استان تهران حدود دو ميليون و ۳۰۰ هزار فقره چك به ارزشي بالغ بر ٣٥٣ هزار ميليارد ريال وصول شد. در ماه مورد گزارش در استان تهران از نظر تعداد ۸۸.۲ درصد و از نظر ارزش ۸۸.۱ درصد از كل مبلغ چك‌هاي مبادله‌اي وصول شده است.

ايران و سوريه براي ايجاد كانال مالي ويژه به توافق رسيدند

وزير اقتصاد و تجارت كشور سوريه گفت: ايران و سوريه براي ايجاد كانال مالي ويژه با يكديگر به توافق رسيدند.

محمد سامرالخليل، وزير اقتصاد و تجارت كشور سوريه امروز در نشست مشترك فعالان اقتصادي دو كشور در محل اتاق بازرگاني ايران اظهار كرد: كميته مشترك دو كشور 7 سال پيش برگزار شده و بر اساس آن همكاري‌هاي اقتصادي و مشترك دو كشور انجام شده و ما براي تحقق آن اشتياق داريم.وي افزود: اميدواريم كه روابط اقتصادي دو كشور به اندازه فعاليت‌هاي سياسي دو كشور توسعه يافته و پيشرفت كند.وزير اقتصاد و تجارت كشور سوريه با اشاره به از بين رفتن زيرساخت‌هاي اقتصادي سوريه در زمان جنگ با داعش گفت: سرمايه‌گذاري در سوريه يك فرصت بزرگ براي تجار و فعالان اقتصادي است زيرا زيرساخت‌هاي صنعتي و اقتصادي كشور ما در زمان جنگ از بين رفته و كارخانه‌هاي ما خراب شده است. كه اميدواريم فعالان اقتصادي ايران براي حضور و بازسازي آنها در كشور ورود كنند و همكاري‌هاي اقتصادي مشترك داشته باشيم.وي گفت: امروز توافقنامه مهمي ميان دو كشور امضا مي‌شود كه براساس آن همكاري‌هاي اقتصادي دو كشور افزايش خواهد يافت.سامرالخليل در پايان اظهار داشت: كه سوريه يكي از كشورهاي ارزان دنيا است و هزينه نيروي كار در آن پايين است كه اين امر موضوعي جذاب براي سرمايه‌گذاران به حساب مي‌آيد.وي گفت: يكي از مشكلات تجاري ميان دو كشور نقل و انتقال پول است؛ در زمان جنگ بانك‌هاي سوريه دچار تحريم شدند همان‌گونه كه بانك‌هاي ايراني اكنون در تحريم هستند اما با اين وجود نقل و انتقالات مالي با سوريه ادامه داشت و سوريه توانست در سال 2017 به 103 كشور صادرات داشته باشد و مبالغي را براي صادرات و واردات خود به دست آورد.وزير اقتصاد و تجارت سوريه افزود: يكي از بندهايي كه در موافقتنامه‌ امروز به امضا رسيد ايجاد كانال مالي ويژه ميان دو كشور است كه موضوع نقل و انتقالات مالي بر اين اساس حل مي‌شود. تسنيم

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون