• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3211 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۶ فروردين

زنداني لاس لوماس

شرح: «آن شب خواب وحشتناكي ديدم. خواب ديدم اين جماعت تا ابدالاباد توي خانه من مي‌مانند، يكسر اين مي‌رود و آن يكي مي‌آيد. نسل پشت نسل. بي‌توجه به سرنوشت فرد فرد آدم‌ها. آنقدر مي‌مانند تا من بميرم. شما هم بخواهيد يا نخواهيد بايد گوش كنيد. اگر من زنداني لاس لوماس هستم. شما زنداني تلفن من‌ هستيد. به من گوش دهيد». اين بخشي از داستان «زنداني لاس لوماس» است، نوشته كارلوس فوئنتس. داستاني كه كند و كاوي ديگر است در احوال جامعه مكزيك. اين كتاب را نشر ماهي با ترجمه عبدالله كوثري منتشر كرده.


شلاق

شرح: يكي از فيلم‌هاي موفق سينماي جهان در سال گذشته، همين «شلاق» است؛ فيلمي درباره رابطه شاگرد و استادي كه به شكل عجيب و پيچيده‌اي براي موفقيت با يكديگر مي‌جنگند. ديمين شزل، اين فيلم را براساس تجربه‌هاي خودش از حضور در گروه موسيقي دبيرستان پرينستون ساخته و بازي بي‌نظير جي كي سيمونز باعث شده تا برخلاف داستان ساده و خطي اين فيلم، تماشاگر در تمام مدت فيلم درگير باشد و فرصتي براي پلك زدن نداشته باشد. سيمونز با بازي در اين فيلم اسكار بهترين بازيگر مكمل مرد را گرفت. فيلم «شلاق» روز دوشنبه در سينما كوروش و در ساعت هفت بعدازظهر اكران مي‌شود.

 

سيزده هنرمند براي يك روز جديد

شرح: تهران در نوروز، شهري است بسيار متفاوت از آنچه در طول سال از پايتخت مي‌بينيم؛ هوا تميز و شفاف است، خيابان‌ها خلوت هستند و رفت و آمد آدم‌ها در شهر از جنسي فارغ از سرشلوغي و دغدغه روزمرّ‌گي است. همين ويژگي‌هاي  دوست‌داشتني تهران باعث شده تا امسال، فريدون آو به نوروز تهران نگاهي تازه بيندازد و براي اينكه گالري‌ها هم سهمي از اين خوبي داشته باشند، آثار سيزده هنرمند ايراني و خارجي را انتخاب كرده و در مجموعه لاجوردي به تماشا گذاشته؛ اين  نمايشگاه تا آخر  فروردين برپاست .

 

تنفس آزاد

شرح: محمدعلي بهمني سال‌هاي سال است كه ترانه‌هاي محبوبي در دنياي موسيقي دارد و خيلي از طرفداران موسيقي بدون آنكه بدانند شعرهاي او را زمزمه مي‌كنند، عاشقانه‌هايش را دوست دارند. اما اهالي موسيقي و دنياي ترانه از نقش اين شاعر به خوبي خبر دارند و همين است كه گروهي جمع شده‌اند تا آلبوم «تنفس تازه» با اشعار و صداي بهمني به بازار موسيقي بيايد. در اين آلبوم اميرحسين سميعي خواننده، نوازنده و آهنگساز است و در كنار او ميثم مروستي، كريم قرباني، ايمان جعفري‌پويان، محسن مهاجر، ياسمن نازافتحي در گروه نوازندگان هستند. اين آلبوم پنج قطعه دارد .

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون