• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4291 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۴ بهمن

اجراي پلازاي شهري در سه منطقه تهران

محمدجواد حق‌شناس، رييس كميسيون اجتماعي و فرهنگي شوراي شهر تهران گفت: بر اساس ايده يكي از مشاوران طرح سه پلازاي شهري براي ميدان راه آهن در جنوب، باغ فردوس در منطقه يك و برادران مظفر در منطقه‌6 مطرح شده كه اميدواريم بتوانيم با سه رويكرد متفاوت آن را اجرايي كنيم. اين پلازاهاي شهري محل حضور مردم در ايام نوروز خواهند بود.

به گزارش روابط عمومي سازمان زيباسازي شهر تهران، محمدجواد حق‌شناس با اشاره به طرح نوروزگاه‌هاي خيابان ولي‌عصر‌(عج) گفت: نوروز متعلق به همه مردم ايران است؛ به همين منظور به دنبال ايجاد فضا و فرصتي براي شهروندان تهراني و گردشگراني كه به تهران سفر مي‌كنند، هستيم.

وي افزود: به دنبال آن هستيم تا مردم ايران و جهان با نوروز و مراسم شادي كه در اين ايام در پايتخت برگزار مي‌شود، ارتباط تنگاتنگي برقرار كنند.

عضو شوراي شهر تهران با بيان اينكه نوروز متعلق به همه فارسي‌زبانان و اقوام 10 كشور تاجيكستان، افغانستان، جمهوري آذربايجان، ارمنستان، تركيه، عراق، ازبكستان، تركمنستان، قرقيزستان و قزاقستان است، تاكيد كرد: نوروز يكي از عوامل پيوند‌دهنده بين مردم، دولت‌ها و حكومت‌هاي اين كشورهاست و از ظرفيت بسيار بالايي برخوردار است.

حق‌شناس بيان كرد: بيش از يك دهه است كه هفت‌سين نوروزي حتي در امريكا «كاخ سفيد» كشوري كه به دشمني با ايران شهرت دارد، پهن مي‌شود، اين امر نشان از آن دارد كه آيين نوروزي در آن كشور هم گرامي داشته مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه يكي از رويكردهاي اين دوره شوراي شهر استقبال از نوروز به صورت روشن و مناسب است، افزود: سال گذشته از اسفندماه مراسم نوروز‌خواني را از خود شوراي شهر تهران آغاز كرديم و در ادامه نيز اين برنامه در نواحي و مناطق مختلف تهران اجرايي شد.

به گفته حق‌شناس با همت شهرداران مناطق و سازمان زيباسازي توانستيم با برگزاري نوروزگاه در منطقه مركزي تهران بلوار كشاورز توجه مردم را به اين منطقه معطوف كنيم .

رييس كميسيون اجتماعي و فرهنگي شوراي شهر تهران با بيان اينكه سال‌هاست كه تهران مقصد گردشگران داخلي و خارجي شده است، تصريح كرد: براساس آمارهاي به دست آمده در خصوص ضريب اشغال هتل‌هاي پايتخت اين موضوع نشان مي‌دهد كه تهران به نسبت گذشته در جذب گردشگر اقدامات خوبي انجام داده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون