• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4294 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۸ بهمن

از شايعه استعفاي وزير تا دزديده شدن نقاشي بنكسي

علي حاتمي در جشنواره تجسمي

گروه ادب و هنر

 فيلم‌هايي درباره هنرمندان نامدار ايراني و خارجي و همچنين فيلم‌هايي از علي حاتمي و آندري ‏تاركوفسكي در «هفته فيلم تجسمي» يازدهمين جشنواره هنرهاي تجسمي فجر نمايش داده مي‌شود.‏ از هشتم‬ بهمن ماه، ساعت ‏‏۱۶ بخش «سينماي تجسمي» اين جشنواره با نمايش فيلم‌هاي ‏مستند و سينمايي هنرهاي تجسمي در خانه هنرمندان آغاز به كار مي‌كند و تا ۱۴ بهمن ماه، هر ‏روز در دو سانس فيلم‌ها نمايش داده مي‌شود.‏ همچنين در سانس سوم نشست نقد و بررسي فيلم‌ها با ‏حضور كارگردانان و صاحبنظران اين حوزه برگزار مي‌شود.‏

 

صالحي استعفا نداده بود

ديروز خبري در رسانه‌ها دست به دست مي‌شد كه از استعفاي سيد عباس صالحي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي مي‌گفت. طبق اين خبر صالحي نامه استعفايش را تقديم رييس‌جمهوري كرده بود. اما ساعاتي بعد همايون اميرزاده، مدير روابط عمومي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اين خبر را تكذيب كرد و گفته بود استعفايي در كار نبوده است.

 

تقدير از چند چهره حوزه ادبيات و كتاب

در مراسم پاياني دهمين جشنواره بين‌المللي فارابي كه دهم بهمن‌ماه با حضور اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهوري برگزار شد، از چند چهره نام‌آشناي حوزه ادبيات و كتاب تقدير شد. مرحوم عبدالحسين زرين‌كوب، مرحوم توران ميرهادي، محمدرضا حكيمي، محمدعلي موحد، عبدالكريم رشيديان، حسين صابري و مقصود فراست‌خواه در بخش «برگزيدگان ساير بخش‌ها» از جمله چهره‌هايي بودند كه در اين مراسم مورد تقدير قرار گرفتند.

 

نقاشي بنكسي دزديده شد

سال گذشته بنكسي روي ديوارهاي پاريس چند نقاشي با موضوع بحران مهاجرت كشيد. او روي در سالن نمايش «باتاكلان» چهره‌اي غمگين با پوششي سياه و سفيد را به تصوير درآورد. باتاكلان همان سالني است كه سال 2015 مورد حمله تروريست‌ها قرار گرفت و 90 نفر كشته شدند. حالا خبر رسيده كه اين نقاشي دزديده شده است.

پليس پاريس به رويترز اعلام كرده كه سارقان با استفاده از يك ون، درِ سالن «باتاكلان» را به‌طور كلي جدا و آن را به سرقت برده‌اند.

 

فرانسوي‌ها بيشتر كتاب‌هاي ادبي مي‌خوانند

بيش از ۴۵ سال است كه از ايجاد مركز ملي كتاب فرانسه مي‌گذرد. برخي از اهداف اين مركز حمايت از مولفان، ناشران و كتابفروشي‌ها است. رييس اين مركز در مصاحبه‌اي با هفته‌نامه لوپوئن گزارشي از آخرين وضعيت اين مركز ارايه داده است كه بر اساس آمار، حوزه آثار ادبي ۶۰۲ ميليون يورو فروش داشته است و در واقع بيش از 22 درصد بازار كتاب فرانسه را به خود اختصاص داده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون