• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4294 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۸ بهمن

جوكوويچ، قهرمان اوپن استراليا

قصاب بلگراد نادال را سلاخي كرد

ديروز در ملبورن، نواك جوكوويچ به آساني نفس رافائل نادال، غول اسپانيايي تنيس را گرفت. جوكوويچ نشان داد كه چرا به او «قصاب بلگراد» مي‌گويند. اين تنيس‌باز صرب، با يك پيروزي قاطع، براي هفتمين بار در مسابقات اوپن استراليا تاج‌گذاري كرد. مرد شماره يك تنيس جهان با يك نمايش كم ‌اشتباه و تحسين‌برانگيز، رافائل نادال، رقيب نزديك خود را با حساب سه- هيچ از پيش‌رو برداشت. جوكوويچ 31 ساله براي پيروزي در اين ديدار فقط دو ساعت زمان لازم داشت كه بر خلاف انتظار بيشتر كارشناسان تنيس بود كه انتظار يك ماراتن طولاني تنيس را داشتند. البته بسياري مي‌دانستند كه در روي زمين‌هاي «هارد كورت» نادال شانس بسيار كمي براي پيروزي بر جوكوويچ دارد. آخرين بار كه نادال توانسته بود روي زمين هارد كورت، جوكوويچ را ببرد به 6 سال پيش در مسابقات اوپن امريكا برمي‌گشت، اما با اين وجود كمتر كسي انتظار داشت نادال، اين جنگجوي خستگي‌ناپذير، جلوي جوكوويچ چنين دست و پا بسته باشد. نادال 32 ساله كه فقط يك‌بار و آن هم 10 سال پيش در اين تورنمنت اول شده، خيلي دوست داشت با پيروزي در اين بازي به اولين تنيس‌بازي بدل شود كه دست‌كم دو بار در تمام گرنداسلم‌ها پيروز شده، اما تنيس‌باز صرب، آرزوي او را نقش بر آب كرد. او با اينكه در 52 رويارويي قبلي‌اش با «جوكو» 25 بار پيروز بوده، اما در اين ديدار، اصلا در حد و اندازه خود ظاهر نشد و براي بيست و هشتمين بار از رقيب قديمي‌اش شكست خورد.

«جوكو» ست اول را با نتيجه شش- سه، ست دوم را شش- دو و ست سوم را شش- سه برد و با اين پيروزي، تعداد قهرماني‌هايش در مسابقات گرنداسلم تنيس را به عدد پانزده رساند تا در فهرست قهرمانان نامدار تنيس، از ركورد پيت سمپراس امريكايي بگذرد. «نواك» حالا با اين تعداد قهرماني، فقط اسطوره‌هايي مثل راجر فدرر با بيست قهرماني و رافائل نادال را با هفده قهرماني، بالاي سر خود مي‌بيند. ضمن اينكه جوكوويچ با اين قهرماني توانست يك ركورد جديد در تاريخ اين رقابت‌ها ثبت كند. او حالا اولين كسي است كه توانسته با عبور از نام‌هاي بزرگي مثل راجر فدرر و روي امرسون، هفت بار در اين تورنمنت اول شود.

نواك جوكوويچ كه از ابتداي تورنمنت بخت شماره يك براي قهرماني در اين تورنمنت بود براي پيروزي در مسابقه فينال، پنج بار ماتادور 32 ساله اسپانيايي را «بريك» و او را مجبور كرد كه در كل بازي 28 بار به نفع جوكوويچ اشتباه كند. «نوله» حالا با اين پيروزي، توانست نوار قهرماني‌هاي خود در مسابقات گرنداسلم تنيس را حفظ كند. او در استراليا براي سومين بار پياپي در يك گرنداسلم تنيس پيروز شد. جوكوويچ كه به او «صربيناتور» هم مي‌گويند، با اين قهرماني نشان داد هر موقع توانسته در ملبورن به نيمه‌نهايي برسد، قهرمان تورنمنت شده. قهرماني‌ روز يكشنبه اما در نهايت هفتاد و سومين عنوان او در مسابقات تنيس حرفه‌اي‌ بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون