• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4294 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۸ بهمن

كينگ جيمز، كاپيتان كنفرانس غرب شد

بهرام سرگوسرايي| كاپيتان‌هاي تيم‌هاي منتخب كنفرانس شرق و غرب NBA براي برگزاري ديدار نمادين NBA All Stars مشخص شدند؛ ديداري كه برگزاري‌اش از سال 1951 آغاز شده و هر ساله در ماه فوريه برگزار مي‌شود. امسال نيز تاريخ 17 فوريه مصادف با 28 بهمن براي اين ديدار در نظر گرفته شده. كاپيتان‌هاي اين دو تيم بر اساس راي مردم انتخاب مي‌شوند و هر بازيكني كه بيشترين راي را به خودش اختصاص دهد، وظيفه جمع‌آوري بازيكنان ديگر را بر عهده خواهد گرفت. امسال بر اساس راي علاقه‌مندان به بسكتبال در ايالات متحده، لبرون جيمز كه هم‌اكنون در تيم لس‌آنجلس ليكرز بازي مي‌كند با كسب 4.6 ميليون راي عنوان كاپيتان تيم كنفرانس غرب را به دست آورد و در طرف ديگر جيانس آنتتوكنمپو، ستاره يوناني ميلواكي با كسب 4.4 ميليون راي كاپيتان تيم كنفرانس شرق شد. اين براي پانزدهمين بار است كه كينگ جيمز در تيم All Star ليگ بسكتبال امريكا قرار مي‌گيرد. همچنين او براي ششمين مرتبه است كه با كسب بيشترين راي، به عنوان كاپيتان تيم All Star كنفرانس غرب انتخاب مي‌شود. پيش از اين او در سال‌هاي 2007، 2010، 2014، 2017، 2018 اين عنوان را به دست آورده بود. اما رقيب او در كنفرانس شرق، سومين حضورش را در بين ستارگان تجربه مي‌كند و براي نخستين‌بار است كه موفق به كسب بيشترين راي مي‌شود. از اين جهت تقابل دو كاپيتان تيم‌هاي كنفرانس غرب و شرق به هيچ عنوان قابل مقايسه نيست. لبرون جيمز عنوان كاپيتاني را در رقابت با ستارگاني نظير استفن كري و كوين دورانت از گلدن‌استيت، جيمز هاردن از هيوستون راكتز و پول جورج از اوكلاهاما به دست آورد و رقيب او اين عنوان را در برابر كمبا واكر از شارلوت، كري اروينگ از بوستون سلتيكز، كوواي لنارد از تورنتو و جوئل امبيد از فيلادلفيا تصاحب كرد. مسابقه ستارگان NBA يكي از ديدارهايي است كه در روز آخر Allstar Weekend برگزار مي‌شود.
Allstar Weekend در واقع رويدادي است كه طي سه روز و با هدف تفريحي و سرگرمي رخ مي‌دهد. اولين رويداد اين برنامه بازي افراد مشهور است. در اين رقابت تمام افراد به اصطلاح سلبريتي اعم از بازيگران هاليوود و خوانندگان و ورزشكاران و بازيكنان سابق NBA شركت مي‌كنند. بعد از اين بازي چند برنامه نمايشي و رقابتي از جمله مسابقه مهارت‌هاي فردي و شوت‌زني از راه دور و دريبلينگ و همچنين بازي بازيكنان سال اولي و دومي NBA برگزار مي‌شود. در نهايت روز دوم با رقابت جذاب و هيجان‌انگيز توانايي سوپراستارهاي ليگ در اسلم دانك به پايان مي‌رسد. اما مهم‌ترين رخداد آخر هفته، بدون شك بازي ستارگان غرب و شرق ليگ است؛ مسابقه‌اي كه سال گذشته جوايزش نيز افزايش پيدا كرد تا ستاره‌هاي NBA رغبت بيشتري براي تلاش در اين مسابقه پيدا كنند. در حالي كه تا سال 2017 بازيكنان تيم برنده مسابقه ستاره‌ها 50 هزار دلار دريافت مي‌كردند، در مسابقه سال قبل تيم برنده 100 هزار دلار دريافت كرد و اختلافش با تيم بازنده كه 25 هزار دلار به دست آورد به 75 هزار دلار رسيد.

گفتني است در مسابقه‌اي كه سال گذشته برگزار شد، تيم ياران جيمز موفق شد در برابر تيم ياران كري به برتري 148 به 145 دست يابد؛ البته سال گذشته، جيمز كه در تيم كليولند توپ مي‌زد، در تيم كنفرانس شرق حضور داشت و استفن كري، كاپيتان تيم كنفرانس غرب بود. در ديدار سال گذشته، لبرون جيمز موفق شد با كسب 29 امتياز و 10 ريباند، عنوان MVP يا همان با ارزش‌ترين بازيكن مسابقه ستاره‌ها را به دست بياورد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون