• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4300 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ بهمن

«اعتماد» در گفت‌وگو با نمايندگان مجلس بررسي كرد

محدوديت‌هاي لاريجاني و ممنوعيت‌هاي حاجتي

عليرضا كيانپور

 

 

ديروز از ميان ده‌ها خبر سياسي و غيرسياسي كه مطابق معمول هر روز، روي خط رسانه‌هاي مختلف مكتوب و برخط رفت، 2 خبر هركدام به نحوي به علي لاريجاني مربوط بود و جالب اينكه هيچ‌كدام از اين دو خبر مربوط به رييس مجلس، مشخصا به كردار و گفتار سياسي او مربوط نبود؛ بلكه اخباري بود درباره لاريجاني كه ازقول نمايندگاني به جز خود او عنوان شد. خبر نخست كه احتمالا در 24 ساعت اخير بيشتر از آن شنيده‌ايد، مربوط است به اظهارات علي مطهري، نايب‌رييس مجلس شوراي اسلامي كه در جريان نشست علني ديروز، ضمن تاييد انتقادات محمدعلي وكيلي، عضو اصلاح‌طلب هيات رييسه مجلس نسبت به اين دست اعمال محدوديت‌ها، خواستار پيگيري موضوع ازسوي مسوولان قضايي شد و تاكيد كرد كه هيات رييسه مجلس موظف به دفاع از شان نمايندگان و جايگاه مجلس است.

همزمان با اعلام اين خبر اما بهرام پارسايي، نماينده اصلاح‌طلب شيراز نيز راوي «خبري خوش براي اصلاح‌طلبان استان فارس» و البته ديگر مناطق كشور بود. خبري درباره بازگشت مهدي حاجتي، عضو اصلاح‌طلب شوراي شهر شيراز به جلسات اين شورا، آن هم پس از 128روز دوري. خبري كه اگرچه ظاهرا ارتباطي به خبر نخست نداشت اما فارغ از ارتباط ماهوي ميان اعمال محدوديت در مسير سخنراني لاريجاني و اعمال محدوديت در اظهارنظر و فعاليت توييتري حاجتي، از اين جهت كه به‌گفته پارسايي، اين رييس مجلس و پيگيري‌هاي او و چند نماينده ديگر مجلس بوده كه راهگشاي مشكل حاجتي براي شركت در جلسات شوراي شهر شيراز بوده است.

به اين ترتيب، همين شباهت ميان اين دو رويداد سياسي، ما را بر آن داشت كه در گفت‌وگو با دو نماينده مجلس، ابعاد پنهان اين دو رويداد مهم و البته ناخوشايند سياسي را مورد بررسي قرار دهيم. بنابراين ابتدا به سراغ عليرضا رحيمي، عضو اصلاح‌طلب كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي و هيات رييسه مجلس رفتيم و با تاكيد بر اهميت ماجراي اعمال محدوديت‌ها در مسير سخنراني رييس مجلس در كرج، از جزييات اين ماجرا و در عين حال شباهت‌ها و تفاوت‌هاي اين غائله با آنچه حاجتي را بيش از 4 ماه از حضور در جلسات شوراي شهر شيراز دور نگه داشت، پرسيديم. و در ادامه، پاي صحبت‌هاي بهروز بنيادي، عضو شوراي مركزي فراكسيون اميد و حقوق شهروندي و همچنين سخنگوي فراكسيون ديپلماسي و منافع ملي نشستيم و نظرات و ديدگاه‌هاي اين نماينده اصلاح‌طلب مجلس در رابطه با ابعاد سياسي و غيرسياسي اين دو خبر را جويا شديم. جالب آنكه اگرچه هر دو نماينده بر وجوه افتراق اين دو اتفاق ناخوشايند سياسي تاكيد داشتند اما در عين حال، هر دو گفتند كه به نظر مي‌رسد آنچه به‌طور كلي مانع از سخنراني لاريجاني در كرج شده، در شيراز نيز در مسير فعاليت‌هاي يك عضو اصلاح‌طلب شوراي شهر ايجاد اختلال مي‌كند و در نتيجه، جلوگيري از تكرار هر دو اتفاق، نيازمند راه‌حلي است، مشترك.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون