• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4300 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ بهمن

محمدعلي وكيلي، عضو هيات رييسه مجلس در نطق ميان‌دستور:

مسابقه فتنه‌نمايي چنان شديد شده كه براي سخنراني لاريجاني شرط مي‌گذارند

امروز بر بام 40سالگي انقلاب ايستاده‌ايم؛ همان انقلابي كه ميشل فوكو گفت ايران پساانقلاب همچون روحي است در جهان بي‌روح. هرچند به گذشته انقلابي خويش افتخار مي‌كنيم اما بايد پذيرفت كه ديگر انقلابي جوان و خام 40 سال پيش نيستيم و رفتار اكنون ما بايد شايسته تجربه 40 ساله انقلاب باشد.

در هنگامه‌اي هستيم كه تصميمات مردم‌محورانه، مشروعيت‌آفرين است؛ حكومت‌ها در دوره بحران از دوره‌اي به بعد هر نرمش و انعطافي به خرج دهند، تعبير به ضعف و عقب‌نشيني مي‌شود اما شرايط جمهوري اسلامي با وجود مشكلات هنوز با شرايط بحراني فاصله دارد و ازاين‌رو اقدامات اصلاح‌گرايانه و رفتارهاي رحيمانه مانند عفوعمومي در قاموس ملت ترجمه به تدبير و رأفت نظام مي‌شود و پايه‌هاي مشروعيتش را قوي‌تر مي‌كند لذا تسامح بيشتر حكومت به جاي تعبير به تزلزل و تذبذب ترجمه به تدبير و عقلانيت خواهد شد.

عفو عمومي مي‌تواند شور عمومي برانگيزد و حكومت و مردم را گامي ديگر به هم نزديك كند اما نمي‌دانم مخالفان چهره متبسم نظام چه خيري در رفتارهاي تنگ‌نظرانه، طرد، حبس، فيلتر، اجبار و انزوا ديده‌اند كه همچنان بر آن اصرار مي‌ورزند و با فتنه‌نمايي و دشمن‌انگاري از نيروهاي انقلاب و خودي هر روز عرصه را تنگ‌تر مي‌كنند. عجيب‌تر اينكه آنچنان مسابقه فتنه‌نمايي شديد شده كه حتي براي سخنراني رييس مجلس شوراي اسلامي كه از چهره‌هاي شناسنامه‌دار اصولگرايانه است، براي 22 بهمن در كرج شرط مي‌گذارند و طومار نهي امضا مي‌كنند.

با وجود تمام مسائل ما همچنان اصلاح‌طلبيم و باور داريم كه در برابر ساير بديل‌ها و بدل‌ها با وقوف به وجه مميزه «رفو» با «رفورم» بايد ذهن و وطن را به رفورم سپرد و نبايد گذاشت عده‌اي با ادعاي انقلابي‌گري كشور را زمينگير كرده و عرصه تصميم را بر حكومت تنگ كنند. در كوران حوادث ناخوش اين سال‌ها و فشار بي‌امان دشمنان مشخص شد كه چه كسي پاي نظام مي‌ايستد و هزينه مي‌پردازد؛ نوك پيكان فحاشي‌هاي اپوزيسيون سخت نظام را ببينيد كه به كدام سمت است. آنها مي‌دانند ايده اصلاح‌طلبي آخرين، محكم‌ترين و مهم‌ترين سنگر دفاع از نظام است و تا ايده اصلاح‌طلبي در درون حاكميت زنده است به آرزوي‌شان نخواهند رسيد.

البته كه اصلاح‌طلبان هنوز پيگير امكان صلح هستند و خير و صلاح كشور را در صلح و سازش عزتمندانه مي‌دانند زيرا تجربه نيز نشان داده است كه هيچ‌كدام از انقلابي‌نماهاي مخالف صلح امام حسن(ع) در صحنه عاشورا حضور نداشتند و از اين رو ما به انقلابي‌نماهاي مخالف اصلاح كشور مشكوكيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون