• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4302 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۷ بهمن

از حرف‌هاي جنجالي ليام نيسون تا گلايه‌هاي ابراهيم حقيقي

آقايي و سنتورش در دوازده شهر ايران

گروه ادب و هنر

اعتراف يك بازيگر كهنه‌كار هاليوودي به نيت قتل يك آدم، حرف‌هاي دبير جشنواره تجسمي فجر، هنرنمايي يك نوازنده و آهنگساز در يك تور موسيقي و تمجيد رييس اسبق فدراسيون كشتي از يك فيلم، خبرهاي امروز را تشكيل مي‌دهند.

ماجراي نيسون و قتل يك سياهپوست

ليام ‌نيسون كه به دليل بازي در بسياري از فيلم‌هاي ماجراجويانه هاليوودي معروف است، حرفي زده كه كمي برايش دردسرساز شده. آقاي نيسون گفته است كه زماني قصد داشته يك سياهپوست را بكشد! اين حرف‌هاي بازيگر 66 ساله برايش گران‌ تمام‌ شده و بسياري از گروه‌هاي اجتماعي او را به نژادپرستي محكوم‌ كرده‌اند. نيسون گفته‌ بود زماني در دوران جواني اسلحه ‌تهيه كرده و به مدت يك هفته به دنبال يك سياهپوست بوده كه به بهانه‌اي الكي او را بكشد. البته او در پي جنجال‌هاي برپا شده اعلام كرده كه يك سياهپوست به يكي از بستگانش تجاوز كرده و او به همين دليل درپي انتقام بوده اما ظاهرا ديگر كار از كار گذشته است.

حقيقي و مشكلات هنر

ابراهيم حقيقي، نياز به معرفي‌ ندارد؛ نقاش و طراح پيشكسوت ايراني و برنده چند جايزه جهاني با گلايه از وضعيت هنرهاي تجسمي گفته است كه اين هنر بيشتر از سوي حاشيه‌سازان مورد هجمه‌ قرار مي‌گيرد. او گفته كه اين حاشيه‌سازان علاقه‌اي ندارند تا هنر به شكلي پايدار ادامه پيدا كند. حقيقي گفته‌ كه دست‌هايي پشت پرده مي‌خواهند به اين هنر آسيب‌ بزنند و البته تاكنون زده‌اند. دبير يازدهمين دوره جشنواره تجسمي فجر ادامه داده كه افراد و رسانه‌هايي كه اين كارها را انجام مي‌دهند بايد شناسايي و توسط قانون مجازات شوند تا افراد ديگر هم حساب كار دست‌شان بيايد، چراكه هنر ارزشمند است و بايد قدر آن را بدانيم زيرا زندگي بدون هنر ارزشي ندارد و به كمك هنر مي‌توانيم فرهنگ‌سازي كنيم.

طنين ساز آقايي در شهرهاي ايران

سيامك ‌آقايي نوازنده سنتور و آهنگساز ايراني قرار است از روز 24 بهمن ‌ماه تور كنسرت‌هاي خود را در برخي شهرهاي ايران آغاز كند. نكته جالب درباره اين تور، استفاده از خوانندگان هر كدام ‌از شهرهايي است كه كنسرت در آنها اجرا مي‌شود. برنامه‌هاي اين تور شامل 12 شهر از جمله يزد، تبريز، دورود، بابل، اهواز، ماهشهر، رامهرمز، بهبهان، اصفهان، شهركرد، بوكان و مهاباد مي‌شود. گفتني‌ است كه قطعه محبوب «ياد باد» از ساخته‌هاي معروف آقايي، از جمله تصنيف‌هايي است كه در رپرتوار اين تور گنجانده شده است.

طالقاني و فيلم ‌تختي

محمدرضا طالقاني، رييس اسبق فدراسيون كشتي كه فيلم غلامرضا تختي را تماشا كرده، گفته كه خوشحال است فيلمي با كيفيت از جهان‌پهلوان ايراني ساخته‌ شده است. طالقاني اين فيلم را فيلمي جذاب ارزيابي كرده و گفته است كه
آقا تختي هميشه براي مردم اسطوره بوده و هست و پرداختن به زندگي او در فيلمي سينمايي قطعا جذاب است و خوشحالم بالاخره فيلمي درباره او ساخته شد و هنرمندانه به زندگي جهان‌پهلوان تختي نگاه شد. با ديدن اين فيلم، بسياري با ابعاد شخصيتي او آشنا مي‌شوند و پاسخ پرسش‌هاي‌شان را مي‌گيرند. فيلم ويژگي‌هاي بسياري دارد و دوست دارم همه مردم ايران را به ديدن اين فيلم دعوت كنم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون