• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4307 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲۷ بهمن

فلسفه‌ قاره‌اي و فلسفه دين

شايد براي علاقه‌مندان به فلسفه دين با رويكرد تحليلي عجيب باشد كه بشنوند اين شاخه از فلسفه تحليلي با بحران روبه‌روست و كساني زنگ خطر افول اين رشته پرطرفدار را به صدا درآورده‌اند. به گفته اين عده 3 عامل مهم، نيرو و نشاط را از فلسفه دين ستانده: تكراري شدن و نازايي پرسش‌ها، ناديده‌ گرفتن انديشه‌هاي اديان ديگر غير از مسيحيت به ‌ويژه اديان غيرابراهيمي، انحصار در پرداختن به مسائل فلسفي از دريچه نگاه علمي- تجربي پرداختن به اين آسيب‌ها اهميت رويكرد قاره‌اي در فلسفه دين و امتيازات آن را برجسته مي‌كند از جمله توجه به وجه انساني دين در كنار بررسي وجه الهي آن.

به تازگي كتاب «فلسفه قاره‌اي و فلسفه دين» به سرويراستاري مورني جوي و ترجمه محمدابراهيم باسط به همت كتاب طه انتشار يافته است. اين كتاب درصدد است از خلال بررسي آثار و ديدگاه‌هاي شماري از فيلسوفان قاره‌اي معاصر همچون دلوز، دريدا، فوكو، لويناس، ريكور و اصحاب مكتب فرانكفورت نظير آدورنو و هابرماس افق‌هاي جديدي را برابر علاقه‌مندان به فلسفه دين بگشايد.

نشست هفتگي شهر كتاب روز سه‌شنبه ۳۰ بهمن ساعت 16:30 به نقد و بررسي كتاب «فلسفه قاره‌اي و فلسفه دين» اختصاص دارد كه با حضور دكتر بابك عباسي، دكتر ميثم سفيدخوش و محمدابراهيم باسط در مركز فرهنگي شهر كتاب واقع در خيابان شهيد بهشتي، خيابان شهيد احمد قصير(بخارست)، نبش كوچه سوم برگزار مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون