• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4309 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۹ بهمن

اعلام آمار وضعيت بهره‌وري دستگاه‌هاي اجرايي

رييس سازمان ملي بهره‌وري ايران در نشست خبري با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در مورد جديدترين آمار‌هاي بهره‌وري گفت: بهره‌وري نيروي كار در سال ۹۶ صفر، بهره‌وري سرمايه ۴.۲ و بهره‌وري كل عوامل توليد ۱.۳ درصد بوده، اين در حالي است كه هنوز بانك مركزي اطلاعات و آمارهاي پايه براي محاسبه بهره‌وري در سال ۹۷ را اعلام نكرده است.

وي افزود: بهره‌وري نيروي ‌كار‌ كل اقتصاد در سال ۹۶ بر اساس ارزش افزوده به قيمت جاري به ازاي هر نفر ۶۴ ميليون‌ تومان بوده است.

مهندس فاطمه پهلواني با اشاره به برنامه‌هاي سازمان در سال ۱۳۹۸ از جمله ترويج فرهنگ بهره‌وري و گفتمان‌سازي در اين زمينه، راه‌اندازي شبكه ملي بهره‌وري با بهره‌گيري از همه ذي‌نفعان و ذي‌نفوذان را از راهبردهاي مهم اين سازمان در سال آينده دانست و تصريح كرد: تلاش مي‌كنيم برآورد اوليه از وضعيت بهره‌وري دستگاه‌هاي اجرايي را تا اواخر ارديبهشت ماه آينده اعلام كنيم. اگر چه اين كار پيچيدگي‌هاي زيادي دارد، زيرا محاسبه شاخص بهره‌وري اقتصادي در هر دستگاه متفاوت است. رييس سازمان ملي بهره‌وري ايران با اشاره به بندهاي ۲۳گانه سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي گفت: در بند ۲ و ۳ به رقابت‌پذيري و اتقاي بهره‌وري اشاره مستقيم شده است و با توجه به اينكه در شرايط تحريم هستيم و فشارهايي بر كشور وارد مي‌شود، بايد بيش از گذشته بر توانايي‌ها و ظرفيت‌هاي داخلي مبتني بر ارتقاي بهره‌وري اتكا كنيم. پهلواني در ادامه با بيان اينكه در مساله سوخت، هم بايد به كيفيت بنزين و هم به كيفيت خودروها توجه شود، درباره بهره‌وري انرژي گفت: اين سازمان در مورد بهره‌وري انرژي به طور مشخص و مستقيم وارد نشده، اما بهره‌وري انرژي درسطح كل اقتصاد و سه بخش اقتصادي كشاورزي، صنعت و معدن و حمل و نقل در بازه زماني ۱۳94 - ۱۳83 اندازه‌گيري شده و گزارش آن نيز ارايه شده است و اميدواريم با ارتقاي همكاري با ديگر دستگاه‌هاي ذي‌ربط به‌ دور از پراكنده كاري راهكارهاي مشخص و واحدي تبيين و اجرايي شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون