• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4310 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۳۰ بهمن

استيضاح؛ آدرس غلط

علي اكبري

همزمان با آغاز رسيدگي به لايحه بودجه سالانه كل‌ كشور در صحن علني مجلس، تعدادي انگشت‌شمار از نمايندگان مخالف و طيفي خاص از اصولگرايان مجلس اقدام به تهيه طرح استيضاح رييس‌جمهوري كرده‌اند و اين درحالي است كه اين اقدامات در شرايطي كه همه بزرگان نظام بر لزوم همگرايي و وحدت در مجموعه حاكميت و البته جامعه تاكيد دارند و حتي مقام معظم رهبري نيز صراحتا اين دست اقدامات و اختلاف‌افكني‌ها را مغاير با مصالح و منافع كشور و ملت دانسته و خواستار هماهنگي و همكاري بيشتر در ميان مسوولان شده‌اند به نظر عجيب و غيرسازنده مي‌آيد. با اين همه اما مي‌بينيم كه تعداد معدودي از نمايندگان مخالف دولت و طيفي خاص از اصولگرايان كه از قضا از امكانات رسانه‌اي قابل ‌توجهي نيز برخوردارند، سعي در ايجاد مشكل در مسير كار دولت و شخص رييس‌جمهور دارند. هر چند ناگفته پيداست كه اين دست اقدامات قطعا به نتيجه نمي‌رسد و مجلس با اين نوع رفتار همراهي نخواهد كرد؛ موضوعي كه بعيد به نظر مي‌رسد حتي خود امضاكنندگان طرح استيضاح از آن بي‌خبر باشند. جالب اينكه برخي از اين همكاران حتي طرح استيضاحي كه طراحي كرده بودند را براي بنده نيز آوردند اما نه‌ تنها امضا نكردم بلكه صراحتا تاكيد كردم كه اين استيضاح اقدامي خطا و اشتباه است. با اين همه اما به نظر مي‌رسد اين اقليت كوچك دلواپس در مجلس حاضر به پذيرش اين واقعيات نيست و ...

چنانچه مي‌بينيم، مي‌خواهند به هر طريق در مسير دولت مانع‌تراشي كنند. همزمان در شرايطي كه انگيزه ظاهري امضاكنندگان اين استيضاح مشكلات اقتصادي كشور و معضلات معيشتي مردم عنوان شده به نظر مي‌رسد، بخش قابل‌ توجهي از اين ضعف‌ها و مشكلات ناشي از عملكرد خود اين عزيزان باشد و در واقع اين دوستان به مشكلاتي انتقاد دارند كه بعضاً خودشان ايجاد كرده‌اند. البته اين گفته به آن معنا نيست كه دولت هيچ مشكل و نقصي ندارد. ما معتقديم دولت از برخي ضعف‌هاي اساسي رنج مي‌برد اما در شرايطي كه تحريم‌ها، تهديدها و كارشكني‌هاي خارجي اين‌چنين عرصه را به دولت و ملت تنگ كرده به نظر مي‌رسد با افزايش اين مشكلات راه به جايي نمي‌بريم.

در اين ميان شاهد هستيم كه برخي از امضاكنندگان اين طرح استيضاح درحالي كه خود نيز به‌ خوبي مي‌دانند، مجلس با خواسته‌شان همراهي نخواهد كرد از برخي گزينه‌هاي جايگزين و به اصطلاح آلترناتيوهاي روحاني سخن مي‌گويند و جالب اينكه از كساني نام مي‌برند كه بارها ثابت شده فاقد پايگاه اجتماعي هستند. چنانچه بازندگان انتخابات را به عنوان گزينه جايگزين معرفي مي‌كنند. متاسفانه اين دوستان صرفا به‌ دنبال دادن آدرس غلط به مردم هستند اما واقعيت اين است كه مردم به‌ خوبي نسبت به اين مسائل آگاهي دارند و گمراه نمي‌شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون