• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4314 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۵ اسفند

آمازون قراردادهاي كارگردان «آني هال» را فسخ كرد

اسپانيا مقصد تازه وودي آلن

بهار سرلك

 

 

چند هفته پس از اينكه وودي آلن شكايتي عليه كمپاني آمازون براي لغو قرارداد چهار پروژه تنظيم كرد، ديروز خبر آمد كه اين كارگردان امريكايي در حال ساخت فيلم جديدش در اسپانيا به سر مي‌برد.

اين پروژه با تهيه‌كنندگي كمپاني اسپانيايي «مدياپرو» ساخته مي‌شود. مدياپرو پيش از اين سرمايه‌گذاري چند فيلم وودي آلن از جمله «ويكي كريستينا بارسلونا» و «نيمه‌شب در پاريس» را بر عهده داشته است. سخنگوي اين كمپاني تاييد كرده كه آلن ساخت اين فيلم را شروع كرده اما جزييات بيشتري را كه رسانه‌هاي محلي منتشر كرده‌اند، تاييد نكرده است.

سال‌هاست آلن براي اتهام آزار و اذيت جنسي دخترخوانده‌اش، ديلان فارو، در سال 1992 تحت نظر است. آگوست 2017 آمازون قراردادي 68 ميليون دلاري با كمپاني توليد فيلم آلن امضا كرد كه طبق آن سرمايه‌گذاري و توزيع دست‌كم چهار فيلم را از جمله «روزي باراني در نيويورك» را بر عهده گرفت. مدتي گذشت و فارو در يادداشتي كه براي روزنامه «لس‌آنجلس‌تايمز» نوشت، ادعا كرد؛ جنبش «من هم» از اتهامات اين كارگردان غفلت كرده است.

طبق اقامه دعوي آلن، مديران اجرايي آمازون طي ملاقاتي با اعضاي تيم آلن درباره به تعويق انداختن توزيع «روزي باراني در نيويورك» و اكران آن در سال 2019 به بحث و مبادله نظر پرداخته‌اند. اين استوديو مي‌گويد: براي همكاري‌‌هايي كه با هاروي واين‌استين داشته، با «تبليغات منفي» روبه‌رو بوده و «اعتبارش لكه‌دار» شده است، بنابراين
نمي‌خواهد آلن اين‌ بار را دوچندان كند.

تابستان گذشته استوديوي آمازون ايميلي به كارگزاران آلن فرستاد و با اشاره به اتهامات مجدد او اعلام كرد اين قرارداد فسخ شده است. فيلم «چرخ‌وفلك» آخرين ساخته وودي آلن بود كه استوديوي آمازون در سال 2017 در سينماهاي امريكا روي پرده برد.

در كارنامه آمازون همكاري با گروه رسانه‌اي مدياپرو نيز ديده مي‌شود، اما حالا اين استوديو در تازه‌ترين پروژه اين كارگردان با اين گروه رسانه‌اي همكاري نمي‌كند. جنيفر سالك، مدير استوديوي آمازون در گفت‌وگويي با نيويورك‌تايمز اعلام كرده است: اين كمپاني قصد توزيع هيچ‌ يك از فيلم‌هاي اين كارگردان را ندارد. وقتي خبرنگار اين روزنامه از مديران مدياپرو پرسيده چرا زماني كه آمازون از همكاري با آلن دست كشيد، شما به كار با او ادامه داديد، در بيانيه‌اي عنوان كردند: «قدمت همكاري ما با آلن به 10 سال مي‌رسد و مثل همه پروژه‌هايي كه توليد كرده‌ايم، كارگردان را با كارش مي‌سنجيم. تمام پروژه‌هاي ما خصوصيتي منحصر‌به‌فرد دارند و ما تمامي صداها و ايده‌هاي هنري را حمايت مي‌كنيم و همچنان به توليد پروژه‌هاي خلاقانه براي مخاطبان جهاني ادامه مي‌دهيم.»

سينماي آلن موفقيتي شگرف در خارج از مرزهاي امريكا و بخصوص در اروپا دارد. در مصاحبه‌اي كه اين كارگردان سال 1998 با تايمز داشت، گفته بود به ندرت پيش مي‌آيد فيلمي از او ركوردهاي گيشه امريكا را بشكند و اضافه كرده بود: «هميشه براي تامين درآمد فيلم به اروپا وابسته بوده‌ام.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون