• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4358 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۵ ارديبهشت

قيمت كالاهاي اساسي در ماه رمضان اعلام شد

مديركل تنظيم بازار و ذخاير راهبردي وزارت جهاد كشاورزي اعلام كرد كه بر اساس آخرين مصوبه ستاد تنظيم بازار همه كالاهاي اساسي از جمله برنج، روغن، شكر، مرغ، گوشت قرمز و ديگر كالاها همچون خرما و زولبيا باميه تامين و قيمت و چگونگي توزيع آن نيز به همه استان‌ها ابلاغ شده است.

هر ساله بازار در ماه مبارك رمضان رونق بيشتري پيدا مي‌كند و معمولا در اين بازه زماني تقاضا براي محصولات مختلف افزايش مي‌يابد و در اين راستا دولت هميشه مصوباتي براي چگونگي توزيع و قيمت كالاهاي اساسي مورد نياز مردم براي ماه مبارك رمضان ابلاغ مي‌كند تا جلوي گراني و گران‌فروشي احتمالي را بگيرد.

مسعود بصيري، مديركل دفتر برنامه‌ريزي، تامين، توزيع، تنظيم بازار و ذخاير راهبردي وزارت جهاد كشاورزي در اين رابطه گفت: در جلسه سي و دوم كارگروه تنظيم بازار كميته‌اي تشكيل شد و درباره چگونگي تنظيم بازار كالاهاي اساسي و ديگر كالاها همچون خرما و زولبيا و باميه تصميماتي اتخاذ و اين مصوبات به همه استان‌ها ابلاغ شد. به عنوان مثال در رديف كالاهاي اساسي ۳۰ هزار تن برنج ۱۱۲۳ هندي براي توزيع استاني مصوب شده كه قيمت مصرف‌كننده آن كيلويي ۷,۴۰۰ تومان بوده و در بسته‌بندي‌هاي ۱۰ كيلوگرمي توزيع خواهد شد. همچنين براي شكر نيز ۱۲۰ هزار تن براي مصارف صنف و صنعت و ۲۰ هزار تن براي مصارف خانوار در نظر گرفته‌ايم كه به صورت فله‌اي و با قيمت كيلويي ۳,۴۰۰ تومان براي مصرف‌كنندگان در بخش‌هاي مختلف عرضه خواهد شد.

او افزود: براي روغن نباتي نيز به گونه‌اي مصوب شده كه ۱۰ هزار تن با نرخ مصوب ستاد تنظيم بازار براي صنف و صنعت و ۲۰ هزار تن براي مصارف خانوار كه ۱۰ درصد پايين‌تر از نرخ مصوب خواهد بود، در نظر گرفته‌ايم كه به عنوان مثال يك حلب ۱۶ كيلوگرمي براي مصارف صنف و صنعت ۱۰۵ هزار تومان اعلام شده است.

مديركل دفتر برنامه‌ريزي، تامين، توزيع، تنظيم بازار و ذخاير راهبردي وزارت جهاد كشاورزي درباره مصوبات ستاد تنظيم بازار براي تنظيم بازار گوشت مرغ و گوشت قرمز نيز اظهار كرد: در زمينه گوشت مرغ ۱۵ هزار تن به صورت گرم و به قيمت كيلويي ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان و ۵۰۰۰ تن گوشت مرغ منجمد به قيمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده است كه در استان‌ها توزيع خواهد شد و اين قيمت‌ها، قيمت مصرف‌كننده است. همچنين براي گوشت قرمز ۵۰۰۰ تن پيش‌بيني كرده‌ايم كه قيمت يك كيلوگرم گوشت مخلوط منجمد را ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته‌ايم.

بصيري ادامه داد: در زمينه خرما نيز با توجه به اينكه در فصل توليد قرار نداريم و اين محصول هم اكنون در اختيار توليدكنندگان نيست و در سردخانه‌ها وجود دارد با صاحبان كالا در استان‌هاي خرماخيز جلساتي برگزار كرده‌ايم و مقرر شده در سازمان ميادين ميوه و تر‌بار تهران و برخي استان‌ها، غرفه‌هاي رايگاني در اختيار آنها قرار گيرد تا خرما را با قيمت ۱۵ درصد پايين‌تر از نرخ ميادين ميوه و تربار شهرداري تهران عرضه كنند.

او تاكيد كرد: مصوبات اخير ستاد تنظيم بازار قابل تغيير است و اگر هر استاني به كالاهاي اساسي و ديگر كالاها نياز بيشتري داشته باشد ميزان عرضه قابل ترميم و اصلاح است. بنابراين هيچ مشكلي بابت تامين كالاهاي مورد نياز در ماه رمضان نداريم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون