• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4358 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۵ ارديبهشت

قيمت‌ها در بازار خودرو نزولي شد

به دنبال دستور مقامات قضايي به سايت‌هاي اينترنتي براي حذف قيمت‌هاي غيرواقعي از آگهي‌هاي خريد و فروش خودرو، رييس اتحاديه نمايشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران از نزولي شدن قيمت‌ها در بازار خودرو خبر مي‌دهد.

در چند هفته اخير بازار خودرو به يك‌باره با التهاب شديدي روبه‌رو شد به گونه‌اي كه به صورت روزانه قيمت‌ها در اين بازار افزايش مي‌يافت.

در اين باره كارشناسان معتقد بودند كه فعاليت برخي دلالان و سودجويان در سايت‌هاي خريد و فروش اينترنتي همچون ديوار و شيپور باعث ايجاد التهاب در بازار خودرو شده است.

به گفته كارشناسان اعلام قيمت‌هاي غيرواقعي در آگهي‌هاي خريد و فروش، درج گروهي قيمت‌هاي غيرواقعي، قيمت‌سازي غيرواقعي و جهت‌دهي به بازار خودرو از جمله اقدامات دلالان در سايت‌هاي خريد و فروش اينترنتي به قصد دامن زدن به قيمت‌هاي غيرواقعي در بازار خودرو و افزايش قيمت‌ها در اين بازار بوده است.

به دنبال بالا گرفتن اين انتقادات سرانجام مسوولان قضايي وارد عمل شده و سرپرست دادسراي ناحيه 31 تهران دستور حذف قيمت‌هاي بازار خودرو و مسكن را از آگهي‌هاي خريد و فروش اينترنتي به مديران سايت‌هاي واسط ابلاغ كرد. به دنبال آن رييس مركز مبارزه با جرايم ملي و سازمان يافته پليس فتا ناجا نيز هشدار داد كه اين سازمان رصد دايمي بر فعاليت اين‌ گونه سايت‌هاي فضاي مجازي خواهد داشت.

به دنبال اين اقدامات سرانجام سايت «ديوار» روز پنجشنبه از حذف نمايش قيمت‌ها از آگهي‌هاي خريد و فروش خودرو خبر داد. اين سايت اعلام كرد: «پس از تحولات بازار خودرو در روزهاي گذشته افزايش لحظه‌اي قيمت‌ها و پس از نگراني هموطنان عزيز، ديوار تصميم گرفت موقتا و با هدف كمك به التهاب بازار، نمايش قيمت‌ها را از راو آگهي‌هاي خود حذف كند.» در اين شرايط تاثيرات اين اقدام را از رييس اتحاديه فروشندگان خودرو پيگير شديم.

سعيد موتمني در اين رابطه گفت: در چند هفته گذشته التهاب قيمتي بازار خودرو ناشي از فعاليت دلالان در فضاي مجازي و سايت‌هاي خريد و فروش اينترنتي بود كه اقدام صورت گرفته در ساماندهي اين سايت‌ها در هفته گذشته تاثيرش را گذاشته و امروز شاهد نزولي شدن قيمت‌ها در بازار خودرو هستيم.

او با بيان اينكه در گذشته شاهد بوديم كه به يك‌باره 100 تا 200 نفر با هم به‌طور هماهنگ قيمت‌هاي غيرواقعي و بالا در سايت‌هاي خريد و فروش اينترنتي خودرو درج و اصطلاحا اقدام به قيمت‌سازي مي‌كردند، خاطرنشان كرد: خوشبختانه هفته گذشته از سوي مسوولان مربوطه اقدامات اوليه براي مقابله با اين سوء‌استفاده‌ها صورت گرفت و امروز التهاب بازار خودرو كمتر شده است، ضمن آنكه مطمئنا در روزهاي آينده شاهد كاهش بيشتر التهاب و كمتر شدن قيمت‌ها خواهيم بود.

او تاكيد كرد: بايد سايت‌هاي خريد و فروش اينترنتي خودرو به گونه‌اي مديريت شوند كه اگر فردي مي‌خواهد قيمتي براي خودرو در اين سايت درج كند حتما اصالت آگهي‌دهنده و همچنين كارشناسي بودن قيمت با توجه به قيمت روز خودرو در بازار واقعي بررسي شود تا دلالان و واسطه‌ها ديگر نتوانند با هماهنگي يكديگر اقدام به فضاسازي و قيمت‌سازي در فضاي مجازي كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون